Og JA!!! Tager retten 1-2 dage om at afgøre dette, vil det blot puste sagen endnu mere o
Enig Fashion! Det vil puste endnu mere liv til debatten om navneforbud generelt i Danmark og sætte endnu mere fokus på det.
På den anden side synes jeg der er en uheldig tendens til i Danmark (og også andre steder) at anklagemyndigheder, kuratorer mv. har meget travlt med at udstille folks liv i medierne. Hvorfor er det pludseligt interessant at sætte fokus på Søren Hansen? Jo. Det er første gang SKAT har fået tilladelse til indhente kreditkort oplysninger og første større sag i den forbindelse rettet mod udenlandskdanskere! Så selvfølgelig har det en forebyggende effekt at få historien frem.....
....men folks skattesager bør nu engang være en sag mellem dem og SKAT og ikke en sag mellem skatteyderen og hele nationens nysgerrighed....
Kan da godt forstå din pointe, men det er jo ikke et par tusinde der er tale om. Tror da også medierne ville finde mig hvis jeg havde bedraget for store beløb - på trods af jeg ikke er kendt!
Tror da også medierne ville finde mig hvis jeg havde bedraget for store beløb - på trods af jeg ikke er kendt!
Hvorfor vil de finde dig? SKAT har tavshedspligt - men advokatstanden har et uhæmmet behov for at markedsføre sigselv i forbindelse med diverse sager relateret til økonomisk kriminalitet. Da jeg i sin tid var hos SKAT havde vi en del sager der beløbsmæssigt overstiger denne sag væsentligt og sam vi aldrig havde større behov for at delagtige offentligheden i.
Forskellen er, at det hovedsageligt er selskaber og at det er de færreste personer der får reglueret sine indkomster i den størrelsesorden. Sjovt nok vil hovedparten af de sager, hvor der sker større reguleringer i indkomst formentlig være at finde blandt sportsfolk.
Og JA!!! Tager retten 1-2 dage om at afgøre dette, vil det blot puste sagen endnu mere o
Enig Fashion! Det vil puste endnu mere liv til debatten om navneforbud generelt i Danmark og sætte endnu mere fokus på det.
På den anden side synes jeg der er en uheldig tendens til i Danmark (og også andre steder) at anklagemyndigheder, kuratorer mv. har meget travlt med at udstille folks liv i medierne. Hvorfor er det pludseligt interessant at sætte fokus på Søren Hansen? Jo. Det er første gang SKAT har fået tilladelse til indhente kreditkort oplysninger og første større sag i den forbindelse rettet mod udenlandskdanskere! Så selvfølgelig har det en forebyggende effekt at få historien frem.....
....men folks skattesager bør nu engang være en sag mellem dem og SKAT og ikke en sag mellem skatteyderen og hele nationens nysgerrighed....
Vi er så ENIGE!!!
Det værste er, at han allerede nu er dømt i pressen og befolkningen, hvorfor man kan stille spørgsmålstegn ved det danske sysmtem. Godt nok er man juridisk uskyldig indtil det modsatte er bevist, men hvis man er dømt i pressen og befolkningen, er det så ik reelt en hårdere og mere uretfærdig dom, som kan få konserkvenser for resten af personens liv?
Er der overhovedet nogensinde nogen, der vil huske hvis han bliver frikendt? Eller vil han være Golf Søren "der snød skattefar på en kreativ måde"...
Kan da godt forstå din pointe, men det er jo ikke et par tusinde der er tale om. Tror da også medierne ville finde mig hvis jeg havde bedraget for store beløb - på trods af jeg ikke er kendt!
Hvordan skal de finde dig? Der er tavshedspligt hos Skat, hvorfor man må regne med at ens skattesager og sager generelt, bliver behandlet med fortrolighed...
For mig at se er det sådan for alle kendte, det hører med til legen! Bendtner får taget billeder med bukserne nede om knæne, Lady Gaga er lige pludselig hermafrodit fordi man mener at have set et lem mellem "hendes" ben på youtube o.s.v. Det er jo sådanne historier medierne lever af.
Har ikke arbejdet hos SKAT men mon ikke der sidder en lille anonym fugl eller 2 derinde som gerne kvidrer hvis der er info med kød på? Det er så bare "synd" for Søren.
Til gengæld vil kendte atleter gerne i medierne HVER gang de kan få noget ud af det - omtale = sponsorpenge.
Så i realiteten synes jeg det er ok - det går begge veje.
Har ikke arbejdet hos SKAT men mon ikke der sidder en lille anonym fugl eller 2 derinde som gerne kvidrer hvis der er info med kød på? Det er så bare "synd" for Søren.
Så er personen ik kompetent til at være ansat der... Og det burde straffes virkelig hårdt, da en sådan person har adgang til meget følsomme informationer. Hvis man kan sladre om en skattesag til pressen, hvad kan man så reelt ik sladre om?
Desuden er det vigtigt at holde fast i det enkelte menneskes rettigheder... Og de går på man er uskyldig indtil det modsatte er bevist. Især i grove sager som denne, som virkelig an få konserkvenser både den ene eller den anden vej...