Det her lyder måske som et halvtdumt spørgsmål, men det er altså alvorligt ment:
I MediaMouse har vi bl.a. udviddet vores produktion inden for bl.a. plakater og lignende store formater med par nye maskiner. I forbindelse med dette er der sendt et tip ud til diverse lokale medier.
Nu vil de jo så godt have et par "action-shots", da hr. og fru Danmark hjemme ved kakkelbordet ikke har nogen idé om hvordan sådan bliver til.
Men det er så her jeg kommer til kort - nok navnlig presset af tid og dette skæve tidspunkt. Vi skal ihvertfald sende et par billeder afsted i morgen formiddag. Så ergo; Jeg skal have fundet på et eller andet vi kan køre ud, som ikke virker anstødende eller lignende, men samtidigt er et godt eksempel på hvad vi kan lave. Og jeg bryder mig ikke om at vi tager et billede af en maskine som står og kører en kundeopgave ud. Så jeg vil hellere have at det er noget vi bare bruger internt efterfølgende, f.eks. som et eksempel på hvad vi kan lave.
Vi har en bar væg med et felt ca. 5 meter i bredden og 1,5 meter i højden (så vidt jeg husker - sidder jo derhjemme i skrivende stund) som vil være oplagt at lave en kæmpe plakat til.
Så bottomline er; Hvad syntes I kunne se cool ud på sådan en væg? Skal det bare være det traditionelle "Skyline-by-night" shot, en palmestrand, snelandskab, pappegøjer på en pind - eller skal det være noget helt andet? Det skal ihvertfald være noget som er godt i et meget bredt format og derfor kan tåle af man skærer noget af toppen og bunden af billedet. Og hold lige i tankerne at det også er noget som skal se flot ud på nogle fotos af billedet på vej ud af maskinen.
Lad mig endelig høre nogle forslag - jeg har ihvertfald brug for dem ret hurtigt, da det skal sættes i produktion i morgen tidlig .
Jo det ville være et godt bud, men den har vi allerede i en del store formater - og det skulle gerne være noget som er bedre egnet som et bredt format. Det er nok heller ikke det hele der kan komme med på pressefotoet og "rumpen" på musen er måske lidt intetsigende . Det må også gerne være noget som netop hr. Danmark kan relatere til og tænke "Så kan de måske lave det vi netop står og mangler i min virksomhed".
Men åh hvor er det bare svært at tage sådan en beslutning når ens hjerne er ved at være blevet til grød og jeg burde være gået i seng for længe siden. Vi kan også bare køre et eller andet mere eller mindre ligegyldigt blot for fotografens skyld, men omvendt, så er det også bare spild af relativt dyrt papir, farve, maskintid m.m. Så det kan lige så godt bruges på noget som vi kan have glæde af efterfølgende.
Noget der altid rykker er ansigter. Hvad med en generations-evolutions-serie. En stribe store fotos af bedsteforældre, forældre - børn -børnebørn. Det er nemt at relatere til i kolonihaven.
Det kunne også være en række sekvensfotos fra dans.
Et flot naturmotiv kunne også være en mulighed… Men det skal virkelig være spektakulært, måske et prægtigt dyr i sit rette miljø. Et sådant motiv på en stor væg kan næsten få én til at føle, at man selv er der
Jeg vil da lige sige at valget endte på et panorama-foto af en landskab med en vindmølle m.m. på. Det blev kørt som en plakat med længde på lidt over 4 meter - men typisk nok, så er det kun ca. 1 meter man kan se på billedet.
Men hvad pokker - det endte med at blive en fin artikel om os Og ja, jeg har selvfølgelig oprettet en tråd under "Jantetæskeren" med link til artiklen m.m. .