Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan samme titel på flere sider skade?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 5. Jun 08
Indlæg ialt: 755
Skrevet kl. 18:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej amino,

Jeg mener ikke hele titlen, men hvis man eksempelvis starter alle titler med samme 2-3 ord(navnet på min side) kan det skade mine siders placering på googel?

Fra Værløse
Tilmeldt 1. Jun 09
Indlæg ialt: 410
Skrevet kl. 18:58

Hej Rønlund

Nej det kan ikke skade placering, men det kan skade antal besøg.

Der er vist plads til omkring 67 tegn i Google, så du bør udnytte dem bedre end at skrive dit firma navn og slogan. Skriv navnet på artiklen og så kan du altid skrive firmanavn bagefter. Fx:

"Her er verdens billigste elbil - Lars Larsens Biler"

Kursiv er artiklens navn, og fed er firmanavn

Bare se hvordan amino gør fx :-)

/ Morten

Få et godt webdesign til en lav pris på owix.dk - drevet af unge iværksættere

Fra Værløse
Tilmeldt 1. Jun 09
Indlæg ialt: 410
Skrevet kl. 19:05
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ups, glemte fortælle hvorfor det er godt.

Hvis du ville købe billige elbiler lavet af honda, søger du på google efter "køb billige honda elbiler"

De 2 første resultater ser sådan her ud:

1. Olaf R. Johansen Luxus biler

2.  Køb billige Honda modeller her, såsom  FCX Clarity - L. L. Biler

Hvilket resultat ville du som kunde vælge?

Ja selvfølgelig: Nr. 2

Det er sådan du skal gøre, det virker!

/ Morten

Få et godt webdesign til en lav pris på owix.dk - drevet af unge iværksættere

Fra København
Tilmeldt 24. Jun 09
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 14:06

Dit title tag er af fundamental betydning så vælg dine søgeord med omhu. Det bedste er at placere et enkelt søgeord i titlen, gerne med attributer og måske geografisk placering, og som Morten siger med dit firma navn til sidst altså feks. <title> køb billig elbil i århus - Lars Larsens Biler</title>

Held og Lykke (:

Fra København N
Tilmeldt 5. Mar 09
Indlæg ialt: 639
Skrevet kl. 10:19

Rønlund:
Hej amino,

Jeg mener ikke hele titlen, men hvis man eksempelvis starter alle titler med samme 2-3 ord(navnet på min side) kan det skade mine siders placering på googel?

Medmindre dit firmanavn er et stort brand navn i stil med Coca-Cola er det en dårlig ide at benytte det i din title, hverken i begyndelsen eller i enden.

Din title bliver til det klikbare link i google, og er alt for værdifuld til at du skal benytte den til dit firmanavn.
Ovennævnte firma ville kunne benytte det, hvis de mener deres navn tilfører troværdighed til deres side. Alle andre bør benytte deres title tag så det siger noget om sidens indhold, og giver folk lyst til at klikke.

Du skal ydermere huske at begyndelsen af title tagget har størst vægt når sidens indhold skal bestemmes af en søgemaskine. Så jeg er ikke enig i at det ikke kan skade dine siders placering i google, det tror jeg faktisk er en realistisk mulighed, har dog ikke testet det.

Læs om de 3 rygestop faser på www.endeligikkeryger.dk og lær om hypnose på www.hypnose1.dk

Tilmeldt 3. Aug 09
Indlæg ialt: 511
Skrevet kl. 10:27

Så hvis man eksempelvis har en hoved titel der lyder: God vin - blabla bla blablalba

og alle ens undertitler starter med: god vin -

Så kan det have en negativ effekt?

Fra København
Tilmeldt 21. Sep 05
Indlæg ialt: 443
Skrevet kl. 10:37

Etailmedia.dk - Nis Jensen:

Negativ i forhold til hvad? I forhold til dine nuværende resultater eller i forhold til dine potentielle resultater?

Det man kan sige er; at du kan udforme din titler på en anden måde, som vil give bedre resultater, end ved at gentage det samme i titlen.

Med venlig hilsen

Martin Poulsen, Driversnote

Tilmeldt 3. Aug 09
Indlæg ialt: 511
Skrevet kl. 10:40

Jeg tænker på min placering på google. ´

Kan en sådan brug at titler have en negativ effekt på ens placering på google?

Fra København N
Tilmeldt 5. Mar 09
Indlæg ialt: 639
Skrevet kl. 10:44

Så hvis man eksempelvis har en hoved titel der lyder: God vin - blabla bla blablalba

og alle ens undertitler starter med: god vin -

Både og, det vil have en positiv effekt for ordet god vin, men da alle dine sider ikke får lov til at ranke på den søgning, er det ikke en god ide.
Så i det mindste vil det nedprioritere det ord/sætning din side er optimeret imod, og opprioritere "god vin"

Både description og title er sidespecifikke, og skal derfor være unikke så vidt muligt.
Det vil give de bedste resultater.

Læs om de 3 rygestop faser på www.endeligikkeryger.dk og lær om hypnose på www.hypnose1.dk

Fra København
Tilmeldt 21. Sep 05
Indlæg ialt: 443
Skrevet kl. 10:45

Jeg tænker på min placering på google. ´

Kan en sådan brug at titler have en negativ effekt på ens placering på google?

Jeg er med på at det handler om placeringer i Google :)

Men når snakker om en negativ effekt så er det jo relativt. Er det forhold til dine nuværende placeringer eller i forhold til dine potentielle placeringer?

Som sagt kan du udforme dine titler på en mere optimal måde som vil give bedre placeringer. I forhold til disse placeringer så vil det have en negativ effekt at udforme titlerne på en mindre optimal måde. For det er i de fleste tilfælde ikke optimalt er gentage det samme i titlerne.

Men dine sider vil ikke som sådan blive "straffet" af Google ved fx ikke at blive indekseret.

Med venlig hilsen

Martin Poulsen, Driversnote

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)