Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til Markedsføring

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Gislige
Tilmeldt 7. Aug 09
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 17:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ved at starte et rejsebureau (hvor vi sammensætter kundernes drømmerejser), men har brug for lidt hjælp med hensyn til noget markedsføring.

Min ide til at starte med er, at bruge Facebook og Twitter til at få kontakt med nogle kunder.

Er der nogle der har erfaring med det?

Eller har I nogle andre forslag, som ikke koster så mange penge??

Håber at høre fra nogen.

 

Tilmeldt 10. Aug 09
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 22:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

Det eneste der virker, og som skal være overbevisende til at nogen vil book en rejse i noget nyt, når man er bange for om de lukker inden man rejser.

Det er ANNONCER og flyers. Det kan koste ca. 10.000 kr. pr. helside. at få fx i urban etc. Samt opsætning kan laves hvis i selv har info og matr. for ca. 10.000 kr. for den første og derefter ca. 3.000 kr. pr. nye annoncer i samme stil.

 

Smil

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror, at du skal skabe et netværk, og starte med dem du kender og derefter dem som de kender.

Derved opnår du tryghed hos nye kunder, før de køber via din virksomhed.

Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 1020
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 23:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Dumbo100,

Jeg fornemmer, at der er tale om individuelle luksusrejser - og ikke rejser, som dine kunder skal booke på nettet.

Hvis min mavefornemmelse er rigtig, så tror jeg ikke, at du skal finde dine kunder på Facebook og Twitter. Her vil jeg mene, at hovedparten er gør-det-selv-køb-på-nettet.

For en del år siden - godt nok før internettet - var jeg bestyrelsesmedlen i et rejsebureau, der arrangerede individuelle luksusrejser. Hovedparten af kunderne var ældre - men tidligere dybt engagerede i erhvervslivet. De var (stort set) ligeglade med prisen, men lagde stor vægt på, at alt var arrangeret på hele turen. Og mod et ekstra gebyr kunne de ringe døgnet rundt til bureauet, hvis noget ikke klappede (f.eks. manglende udsigt på et hotelværelse e.lign). De skulle ikke selv stå og diskuttere med hotellet.

Men som nævnt er det en del år siden (primo 90'erne) - og siden er (os) ældre vel gået hen og er blevet mere rejsevante, og bedre til at klare os selv.

Til spørgsmålet: Hvor skal det annonceres? Aner det ikke. Avisen er mit bedste bud.

Men måske din forretningside også har mere med nettet at gøre, end jeg fornemmer.

 

 

 

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 23:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Dumbo.

Jeg vil klart anbefale at du starter med en hjemmeside, hvor du fortæller, hvad du kan give af værdi som folk ikke selv kunne gøre,

Herefter bruger du Google AdWords til at få interesserede ind på din side. Du kan ikke forvente en side 1 placering hvis du næsten ikke vil betale noget, men nogle ganske få vil klikke videre til de næste sider.

Ved at være ultra-præcis, vil du også kunne ligge rimeligt på såkaldte "long tail" søgeord. Det er ord, der helt præcis beskriver præcis det du gør.

Eks.: "Delfin Hawaii Rejse"

Ved at gøre sådan får du et mindre antal; men ultra interesserede ind på din hjemmeside og hvor du kan forvente, at du får et rimeligt ens antal besøgende hver måned.

Venlig hilsen,

Christian

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 12:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej dumbo,

lidt sideinfo; ved at Spies-rejser har haft stor sucess med at integrer Facebook ind i deres organisation.

Du kan se deres side på facebook.com

 

Det er en god mulighed for at få forbrugeren til at diskutere jeres bureau, og kunderne imellem, at diskutere de forskellige rejsemål.

- du skaber en god dialog mellem dine kunder, og helt gratis :)

Fra Slagelse
Tilmeldt 6. May 09
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 11:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Dumbo100

Jeg tror såmen ikke at det er nogen skade at gøre opmærksom på sig selv via sociale medier, men jeg tvivler på at det kan gøre det alene. Netop de to medier du nævner er i forvejen spækket med reklamer og der er stor sandsynlighed for, at potentielle kunder bevidst eller ubevidst overser dine annoncer.

Mit forslag lyder. Lav en medieplan hvor du definerer hvilke medier der rammer din målgruppe bedst, find ud af hvad det koster at annoncere og udregn derved kontaktprisen for annonceringen. Det er ret vigtigt at gøre denne øvelse, for det kan være ret dyrt at købe billig annonceplads, hvis du ikke rammer din målgruppe!!

Et andet tip. PR er også en mulighed for du har sikkert en god historie i dit nystartede firma som er værd at fortælle om, og ikke mindt at læse om.

Du er velkommen til at tage kontakt for at få en uddybning af det ovenstående.

Pøj pøj med projektet
Jan Berg

 

Fra Esbjerg
Tilmeldt 18. Aug 09
Indlæg ialt: 9
Fra  Nobrainer Web Skrevet kl. 13:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Dumbo100,

Ville lige dele den her artikel:

http://www.markedsforing.dk/artikler/vis/artikel/faa-succes-paa-facebook/

Held og lykke med det

Thomas B. Nielsen
http://www.lund-co.dk

Tilmeldt 16. Sep 08
Indlæg ialt: 420
Skrevet kl. 19:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du virkelig ville sælge en drømmerejse til kunder, og jeg var din kunde, så vil jeg helt klart vælge dig hvis du havde det helt store setup på tv, men det vil du sikkert ikke have midler fra start af.

Så en avis notits ville være fint.
Men jo hvis du nu fik oprettet et samarbejde med nogle POINTSIDER, så kunne du sætte en rejse på højkant, og når de tager afsted så smid lige en mail til nogle aviser/rejse hjemmesider for så at kunne få noget gratis reklame....

Men held og lykke Smile

 

Fra København
Tilmeldt 7. Oct 07
Indlæg ialt: 680
Fra  Safegear ApS SorteSokker.dk Skrevet kl. 18:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du søger noget, der er billigt ville jeg benytte mig af Google AdWords.

Reklame over Google AdWords er nødvendigvis ikke en udgift. Hvis du sætter en konto op rigtigt, kan du se det som om, at du køber en omsætning, da du selv vælger hvilke søgeord/sætninger folk skal bruge, før din side bliver vist.

Altså kan du vælge kun at vise dit site til "potentielle-kunder". Det er indtil videre den mest effektive markedsføring på hele Internettet, efter min mening.

Dbh. Yngvi

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)