Jeg har tænkt mig at starte en webshop hvor jeg vil sælge bigband-arrangementer (så bliver det vist ikke mere snævert...) som pdf-filer, klar til print for modtageren. Her er nogle spørgsmål som er dukket op, håber nogen kan hjælpe! I mit specifikke tilfælde er det tale om varer som godt nok er af høj kvalitet, men jeg regner ikke med særlig stor omsætning. hvis jeg skal sælge noget som helst så skal det være globalt, ergo er jeg ligeglad med Dankort, men VISA/Mastercard ville være en fordel. Mon ikke der er mange som kunne tænkes være interesseret i svarene! Kan man bruge wordpress som udgangspunkt? Er det nemmest at sende dem som mail, eller tilbyde download fra nettet? Hvor lave kan de løbende udgifter holdes? Kun paypal? Paypal og VISA/Mastercard - hvor dyrt bliver det? Er der nogle løsninger hvor man automatisk kan indsætte køberens navn i PDF-filerne (det er nok kopi-beskyttelse for mig lige nu) ? Glæder mig til at høre fra Jer derude! PS. Og så skulle jeg huske at ønske mig velkommen ombord på Amino, tak, tak!
|
Hejsa Anders!
Velkommen!! Det lyder spændende m bigband arrangementer!
Der er rigtig mange muligheder, og jeg kender bestemt ikke dem alle!!
Men, jeg har selv nogle hjemmesider hvorfra jeg sælger digitale produkter, både ebøger (pdf) og lydfiler (mp3). Det hele er automatiseret, og jeg bruger PayPal + 1shoppingcart, et shoppingcart system med aoturesponder, og alt hvad man behøver.
Jeg kender dog også en del, der sælger digitale produkter, og som udelukkende bruger PayPal. De eneste udgifter er de "satser" man betaler til Paypal via lidt lave valutakurser. Men det funger. mange har meget skidt at sige om Paypal, men personligt har jeg kun gode oplevelser med at bruge dem.
Der findes andre løsninger á la PayPal og 1shoppingcart, men kan ikke lige på stående fod huske navne....
Håber dette kan bruges!
Mvh
Claus