Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

onlinesalg af pdf-filer

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 10. Aug 09
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 16:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har tænkt mig at starte en webshop hvor jeg vil sælge bigband-arrangementer (så bliver det vist ikke mere snævert...) som pdf-filer, klar til print for modtageren. Her er nogle spørgsmål som er dukket op, håber nogen kan hjælpe! I mit specifikke tilfælde er det tale om varer som godt nok er af høj kvalitet, men jeg regner ikke med særlig stor omsætning. hvis jeg skal sælge noget som helst så skal det være globalt, ergo er jeg ligeglad med Dankort, men VISA/Mastercard ville være en fordel. Mon ikke der er mange som kunne tænkes være interesseret i svarene! 

Kan man bruge wordpress som udgangspunkt? 

Er det nemmest at sende dem som mail, eller tilbyde download fra nettet?

Hvor lave kan de løbende udgifter holdes?

Kun paypal?

Paypal og VISA/Mastercard - hvor dyrt bliver det?

Er der nogle løsninger hvor man automatisk kan indsætte køberens navn i PDF-filerne (det er nok kopi-beskyttelse for mig lige nu) ? 

Glæder mig til at høre fra Jer derude!

PS. Og så skulle jeg huske at ønske mig velkommen ombord på Amino, tak, tak!

vilter.dk - digitale godnathistorier med barnet selv i hovedrollen.

Tilmeldt 13. Jul 08
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 19:41

Hejsa Anders!

Velkommen!! Det lyder spændende m bigband arrangementer!

Der er rigtig mange muligheder, og jeg kender bestemt ikke dem alle!!

Men, jeg har selv nogle hjemmesider hvorfra jeg sælger digitale produkter, både ebøger (pdf) og lydfiler (mp3). Det hele er automatiseret, og jeg bruger PayPal + 1shoppingcart, et shoppingcart system med aoturesponder, og alt hvad man behøver.

Jeg kender dog også en del, der sælger digitale produkter, og som udelukkende bruger PayPal. De eneste udgifter er de "satser" man betaler til Paypal via lidt lave valutakurser. Men det funger. mange har meget skidt at sige om Paypal, men personligt har jeg kun gode oplevelser med at bruge dem.

Der findes andre løsninger á la PayPal og 1shoppingcart, men kan ikke lige på stående fod huske navne....

Håber dette kan bruges! Smile

Mvh

Claus

Fra København
Tilmeldt 10. Aug 09
Skrevet kl. 23:32

Tak for dit svar! Kan du afsløre lidt flere detaljer vedrørende de plugins eller services du bruger, og har du selv lavet siderne eller er det lav et ud fra en skabelon som wordpress? Virker som en smart løsning at starte uden betalingskort for at slippe for faste udgifter i starten.

MVH

Anders

Fra Århus
Tilmeldt 19. May 09
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 17:25

Hej Anders

Det lyder som et virkeligt interessant projekt. Vi mangler nogle gode webshops referencer til vores firma, vi benytter et forholdsvist lille webshop system, hvilket gør at man kan customize sin shop som man vil. Der er allerede flere der benytter systemmet til at sælge pdf'er, videoer ol. fx kan du se et eksempel her: http://envycasts.com/, de bruger også paypal som betalingsmåde, så du slipper for de forfærdelige opstarts gebyrer.

Jeg kunne enormt godt tænke mig at høre noget mere om hvad du havde i tankerne, hvis ikke projektet er for omfangende vil jeg gøre det gratis, og ellers til en pris som jeg er sikker på at du ikke kan afslå. 

Jeg har stået for al design og programmering på www.jampartner.dk, som også er en side med et musiks tema.

Du kan fange mig på benjamin@ideboksen.dk

De bedste sommerhilsner

Benjamin Jørgensen

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 19:08

Alternativt kan du vælge webshoppen Magento. Her kan man også arbejde med "virtuelle varer" og det de kalder "downloadable products" som fx kunne være pdf filer.

Shoppen sørger så selv for kun at give brugere der har købt varen adgang.

Vi kan levere en køreklar webshop inkl. unikt design samt hosting og betalingsgateway hele første år til kun 9.995,- Her kan du modtage danske kort (som dankort) samt paypal og lidt andet godt. Skal du op i internationale kreditkort (visa, mastercard m.fl) er prisen 12.995,-

Hvis du vil vide mere er du meget velkommen til at kontake mig her eller læse mere på http://getashop.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:12

Hej Anders

Jeg har ikke så meget styr på det tekniske, men ville det ikke være fedt også at sælge arrangementer til party/kopibands også? Det tror jeg der vil være penge ! (jeg er selv musiker). Jeg ville i hvert fald selv være en potentiel kunde, og med alle de partybands, burde der være et marked for det.

Fra København
Tilmeldt 10. Aug 09
Skrevet kl. 22:09

Hej Benjamin!

Er det spreecommerce I bruger? Ikke fordi jeg ved noget om det...

Da mit potentielle marked er ekstremt niche-agtig så regner jeg med at starte ud med en paypal-løsning for at slippe faste månedlige udgifter (udover hosting). Dog vil jeg gerne have mulighed for at komplettere med internationale kreditkort senere om det viser sig være salg nok. Er det noget som kan klares med jeres foretrukne system? Og det frister da med dit gratis tilbud, det må undersøges nærmere!

Kan man bruge wordpress med relevante plugins til opgaven? Det er jo stabilt og nemt at gå til for en antiprogrammør som mig selv!

Skal også lige lure den med moms og skat når man sælger til forskellige lande... Det er jo fristende at bare sætte en pris og lade pengene gå ind på en paypalkonto og se på resten senere! Men det kan måske gå galt? Erfaringer, nogen?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:14

Hej

Jeg har sitet (og konceptet) PDFshop.dk til salg. I systemet er der implementeret mulighed for at sælge PDF'er. Der er mulighed for et bestemt antal re-downloads, tidsinterval, onlinefakturering og MEGET andet.. Designet kan relativt let skiftes ud. Hvis det lyder spændende, så smid mig en mail.

Siden hedder PDFshop.dk/site/ <-- det sidste kan selvfølgelig ændres, og kommer til at ligge her på firmabørsen, når den er korrekturlæst af amino-crewet.

Prisen for hele skidtet bliver HBO 1500,-

MvH

Simon Tørring

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)