Jeg synes du skal se lidt på dine overskrifter i venstre side. "Køb vin", "Vin Typer", "Vores udvalg af vine" og "populære vine"... De kan vist godt finpudses lidt!
Og selvom det siges, at abesprog sælger, så bør du overveje at gøre vintyper til ét ord! :)
Angående "duplicate content" så bliver jeg nok nødt til lige at læse lidt omkring dette emne.
Hvis du kan forstå engelsk, så kan du jo starte med den her video, som jeg lavede til en konference i USA: http://vimeo.com/3836679
Yderst informativ video omkring duplicate content og det gik fint med forståelsen på trods af den engelske tale. Mange tak for det. Så vidt jeg forstår har Vine.dk ikke umiddelbart nogen direkte problemer med duplicate content på nuværende tidspunkt. Dog er der måske et fremtidigt problem i og med at man kan tilgå siden uden www og med www. Underkategorien "Frankrig" kan tillige også tilgås med både lille og stort "F".
Så var det her Interspire.com åbenbart ikke den perfekte shop løsning alligevel for jeg kan ikke umiddelbart bestemme url's for kategorierne manuelt. øv øv. Den problemstilling må jeg se om jeg kan finde en god løsning på.
Selvom man godt med rette kunne forvente at udbydere af standardiserede webshops havde styr på SEO så har rigtig mange det desværre fortsat ikke.
For at holde tingene så simpelt at alle kan følge med vælger mange leverandører at der ikke kan ændres på f.eks. URL-formater og den slags. Det er sådan set forståeligt nok, ud fra en brugermæssig vinkel. Så er det bare lidt ærgeligt hvis de ikke har lavet det godt nok fra starten.
Det bedste du kan gøre for at begrænse de nævnte problemers omfang er, at du selv er 100% konsekvent med den måde DU linker til dine sider på - både internt og fra alle de eksterne kilder du selv kan påvirke. Det er ikke en 100% sikker løsning, men det hjælper :)
Jeg synes du skal se lidt på dine overskrifter i venstre side. "Køb vin", "Vin Typer", "Vores udvalg af vine" og "populære vine"... De kan vist godt finpudses lidt!
Og selvom det siges, at abesprog sælger, så bør du overveje at gøre vintyper til ét ord! :)
Måske gik der lidt for meget sport i at nævne de ord som folk søger efter på websiden. Det punkt skal vist finpusses. "Vintype" er hermed lavet til et enkelt ord. Tak for hjælpen Rasmus, jeg er nok desværre lidt for tæt beslægtet på aberne når det kommer til at stave .
Det bedste du kan gøre for at begrænse de nævnte problemers omfang er, at du selv er 100% konsekvent med den måde DU linker til dine sider på - både internt og fra alle de eksterne kilder du selv kan påvirke. Det er ikke en 100% sikker løsning, men det hjælper :)
Jeg har ellers brugt lang tid på at læse anmeldelser af shopløsninger og Interspire har fået meget ros. Men ja, det er da lidt skuffende.
Mange tak for rådet angående at linke konsekvent til den samme sti/URL. Det vil jeg følge,
Hvem tror der rykkede mest vin: Per Pallesen der sagde UHMMM i Morge TV eller Robert Parker med 90 point.....
Eller Vinavisen.dk der sidder Den er god og giver 5 stjerner i modsætning til vinhulen.dk der skriver 10 linier om at en vin smager af viol og kostald, kaffe og chokolade....
Med de lange tekniske beskrivelse rammer du nørderne med den korte og på denanden måde rammer du folket (de 80 %)....
Du skal være opmærksom på at der altid er en pædagoisk opgave ved at få en i Danmark næsten totalt ukendt vingård ind på markedet. Du får nok at se til der ! ;-).
En anden ting så kan jeg anbefale dig hvis du ikke allerede har gjort det at købe nogle af Passito'er. Begge på Malvasia kan anbefales, ligesom begge passitoer fra Pantelleria er ganske udemærket....
Henrik
Jeg tror du har ret i at det ikke er nogen fordel at lave det til en "vinbutik kun for vineliten" i forhold til at sælge mest mulig vin.
En anbefaling af Parker er bestemt heller ikke altafgørende, men dog nok bedre end at jeg bare skrive at jeg synes den er god.
Angående dine vinforslag så vil jeg helt sikkert overveje det. Tak for forslagende Henrik. Vinbranchen er sjovt nok rimelig monopolagtig, har en producent allerede en anden importør i DK kan man som regel kun få fat i vinen ved paralellimport.
Vinbranchen er sjovt nok rimelig monopolagtig, har en producent allerede en anden importør i DK kan man som regel kun få fat i vinen ved paralellimport.
Der er jeg ikke enig, for så vidt angår det italienske marked. Jeps når vi taler om de stor producenter som ikke probelmer med at sælge deres vine.
Der er rigtig mange eksempler på at denne samme vin kan findes flere steder til meget forskellige priser. For den store gruppe af producenter er det ofte nok at du har pengene også sælger de - og en italiener kan godt bedyrer at der ikke er andre importører i Danmark - og så stadigvæk have solgt til 2 andre.
Jeg kommer meget omkring i i den norditalienske vinverden gennem mit arbejde og jeg kan love dig at der er rigtig mange muligheder for at gøre nogle gode køb pt. De er sultne....
Vinpriser er noget underligt noget. I et par artikler jeg har skrevet for en portal har jeg haft fokus på vinpriserne i Danmark. Senest med et eksempel på en vin der i en italiensk turistfælde sælges for 120 kr. Den samme vin sælges hos en dansk vinhandler for 280 kr.... Det er ublu prissætning der skaber grobund for parallelimport i Danmark.
Jeg ville ikke skærer ned på dine beskrivelser så længe du holder fokus på dine nøgle søgeord og de indgår som de skal.
Hvis jeg skal købe en flaske vin eller en kasse rigtig god vin i en online shop så vil jeg skisme kunne læse noget baggrund, historie, druevalg og baggrund, gård osv. og så er jeg sådan set fuldstændig ligeglad om der er 1900 mg krummelurer eller 37g sukker i - det er vinen med historie og det hele der skal sælges.