Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Måske udenlandske udfordringer?

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Nørresundby (Aalborg)
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 197
Skrevet kl. 01:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen.

Efter en dejlig ferie i Frankrig, er jeg begyndt at overveje, om man skulle begynde at se sig om efter et job i udlandet( både grundet jobsituationen herhjemme og udfordringen i at prøve noget nyt), men det rejser jo del spørgsmål, som jeg håber at I vil hjælpe mig, med at få besvaret.

1. Jeg har tidligere arbejdet som sælger, men kunne også godt overveje en anden branche. Findes der jobportaler der er bedre end andre

2. Jeg vil jo gerne have min familie med, men det kan jo være svært for min kone at få arbejde til at starte med( pasning af barn osv) Er det realistisk, at finde et job, hvor der er råd til at min kone kan starte med at gå hjemme?

3. Er der lande eller steder, som er bedre end andre at søge til( i henhold til løn, arbejdsforhold og den slags)?

4. Hvordan er lønniveaut generelt i forhold til Danmark?

Jeg håber I vil hjælpe mig, med at besvare nogle af disse spørgsmål.

På forhånd tak

Torben

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15052
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 01:47

Det er svært at give konstruktiv hjælp med så få oplysninger...

Men bor selv i Tyskland, og arbejder her, hvilket er virkelig godt, især økonomisk og kultur mæssigt...

Tilmeldt 7. Apr 09
Skrevet kl. 09:14

Hej, jamen jeg giver gerne flere oplysniinger.

Hvad skal du bruge.

Torben

Fra Davao
Tilmeldt 14. Sep 05
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 13:33

Hejsa Torben,

Jeg har selv boet i UK & Irland i omkring 7 år og jeg ville aldrig bytte dette ud med Danmark. Lønnen en lidt mindre end i dk, men på den anden side slipper man af med en noget billigere skat på omkring 20% (hvertfald af dem første portion, alt efter hvad man tjener).

Jeg kender rigtige mange mennsker der bor rundt om i europa I lande hvor de ikke er født og en af hoved kriterierne for at få et "Godt" job er normalt at man: 1. Snakker sproget, 2. Finder et job hvor der skal bruges de sprog man nu kan snakke.

Omkring sælgere ved jeg dog ikke om det er så nemt at finde job i f.eks. Frankrig hvor dansk ligefrem er et krav, men det er sådanne ting der skal undersøges. Hvis ikke man snakker det lokale sprog er et af de jobs man normalt kan få, f.eks. Engelske pubber eller lign. hvor det normalt kun er engelsk der er påkrævet, men igen det dette måske ikke noget man har lyst til eller hvertfald ikke i en længere periode.

En 3 mulighed er måske at drive sin egen virksomhed "hjemme fra", men igen kommer det jo super meget an på hvad man synes er fedt at lave etc.

Mvh

Mads

Tilmeldt 7. Apr 09
Skrevet kl. 14:22

Hej Mads

Tusind tak for dit svar. Det med lønnen passer meget godt med mine egne forestillinger. Med hensyn til sproget er der jo flere der har brug for danske ansatte, men skulle der ikke være det, taler og skriver jeg både engelsk og tysk ( tysk trænger måske til en genopfriskning, da jeg ikke har brugt det længe) og har arbejdet i Norge. Desuden har jeg planer om at lære italiensk til efteråret.

Muligheden med at drive egen virksomhed "hjemme fra" er overvejet, men jeg tror ikke jeg kan rejse den nødvendige kapital, til også at kunne forsørge min familie.

Tak for hjælpen

Torben

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 16:28

mantova:

1. Jeg har tidligere arbejdet som sælger, men kunne også godt overveje en anden branche. Findes der jobportaler der er bedre end andre.

Sælger jobs kan være svære at skaffe, hvis du ik taler det lokale sprog flydende. Derfor skal du finde et sted, hvor du kan sproget... Alternativt kunne være en udstationering for et dansk firma, men det er nok os svært i disse tider.

2. Jeg vil jo gerne have min familie med, men det kan jo være svært for min kone at få arbejde til at starte med( pasning af barn osv) Er det realistisk, at finde et job, hvor der er råd til at min kone kan starte med at gå hjemme?

Ja i flere lande kan du nemt med en indkomst forsørge familien. Men igen det afhænger af indtægt, land og job...

3. Er der lande eller steder, som er bedre end andre at søge til( i henhold til løn, arbejdsforhold og den slags)?

Især Nordeuropa, dvs Holland, Tyskland, UK osv. Det er nok der du har de bedste relationer i forhold til det du kender...

4. Hvordan er lønniveaut generelt i forhold til Danmark?

Afhænger af branche og Job. Du kan sagtens få job, hvor lønnen er den samme eller højere end i DK. Men som udgangspunkt er lønnen lavere, men det samme er dine leveomkostninger.

Fra Davao
Tilmeldt 14. Sep 05
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 17:40

Hvad jeg "normalt" ser folk gøre er at den ene part finder en job på forhånd (hvilket så også lidt bestemmer lige hvor man lander) og den anden så evt. tager sprog kursus for at få de nødvendige sprog kundskaber til at finde job, start op selv i lidt mindre grad eller tager til takke med en mindre flaterende job ;)

Som sagt er andre er det måske ikke så mange firmaere som mangler danske sælgere, men der er også firmaere f.eks. Frankrig, Spanien osv, som sælger til Nordiske lande (og UK for den sags skyld) og derfor er det bestemt ikke at afskrive. Dog kræver mange af disse job nok noget rejse, men sådan er der jo så meget.

Mvh

Mads

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 17:55

Mads Singers:

Som sagt er andre er det måske ikke så mange firmaere som mangler danske sælgere, men der er også firmaere f.eks. Frankrig, Spanien osv, som sælger til Nordiske lande (og UK for den sags skyld) og derfor er det bestemt ikke at afskrive.

Du kunne som Mads siger, satse på at blive export manager eller lande manager hos et udenlandsk firma... Dvs så har du ansvaret for salget/markedet, som kunne være DK eller Skandinavien...

Tilmeldt 7. Apr 09
Skrevet kl. 22:52

Hej allesammen

Tusind tak for Jeres svar. Hvordan finder jeg de danske firmaer i udlandet?

Mvh Torben

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 00:22

mantova:

Hej allesammen

Tusind tak for Jeres svar. Hvordan finder jeg de danske firmaer i udlandet?

Mvh Torben

Nu skal det ik være et dansk firma, det kunne for den sags skyld være et hvilket som helst firma, som ville starte eller forbedre deres eksport til Skandinavien.

Inden du begynder at lede efter alle danske og udenlandske firmaer der findes, bør du nok slå dig fast på en branche du finder spændende, og som du har lyst til at arbejde indenfor og måske være med til at udvikle. Dine evner skulle jo gerne matche dit arbejde, ellers bliver det en dårlig oplevelse...

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)