Hej allesammen. Efter en dejlig ferie i Frankrig, er jeg begyndt at overveje, om man skulle begynde at se sig om efter et job i udlandet( både grundet jobsituationen herhjemme og udfordringen i at prøve noget nyt), men det rejser jo del spørgsmål, som jeg håber at I vil hjælpe mig, med at få besvaret. 1. Jeg har tidligere arbejdet som sælger, men kunne også godt overveje en anden branche. Findes der jobportaler der er bedre end andre 2. Jeg vil jo gerne have min familie med, men det kan jo være svært for min kone at få arbejde til at starte med( pasning af barn osv) Er det realistisk, at finde et job, hvor der er råd til at min kone kan starte med at gå hjemme? 3. Er der lande eller steder, som er bedre end andre at søge til( i henhold til løn, arbejdsforhold og den slags)? 4. Hvordan er lønniveaut generelt i forhold til Danmark? Jeg håber I vil hjælpe mig, med at besvare nogle af disse spørgsmål. På forhånd tak Torben |
Det er svært at give konstruktiv hjælp med så få oplysninger...
Men bor selv i Tyskland, og arbejder her, hvilket er virkelig godt, især økonomisk og kultur mæssigt...