Jeg sælger brugte varer - som jeg som regel kun har 1stk af - når de er solgte sletter jeg dem fra min webshop.
Ofte når de at blive indekseret af google - men når den så er slettet næste gang google tjekker - bliver min side så straffet eller er det ok at lave mange sider og slette mange sider?
Nej, du bliver ikke straffet for at have en opdateret hjemmeside. Du kan sagtens slette dem løbende og oprette nye løbende.
Så vidt jeg har forstået, bør slettede sider optimalt set returnere en 404 (page not found) eller alternativt redirecte til en lignende side, måske til et tilsvarende produkt eller den kategori, hvor det slettede produkt var hjemmehørende i.
Nej du bliver ikke direkte 'straffet' Men hvis du piller produkterne af, så indeksere den jo ikke længere den vare. (Så jo på en måde bliver du jo straffet)
Og hvis der andre der har haft varen - men bare har skjult den, så tager de selvfølgelig klikket og kunden finder måske noget andet der ligner, som de kan bruge.
Det mest optimale ville være hvis du havde mulighed for at oprette en 301 redirect på produkt niveau
Så hvis dit produkt kaldet "Seiko ur" er udsolgt/udgået, så kunne du lave en redirect til kategorien for det pågældende produkt, som i dette tilfælde kunne være - "Herreure".