Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er der straf for at slette solgte varer?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 15:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej folkens.

Jeg sælger brugte varer - som jeg som regel kun har 1stk af - når de er solgte sletter jeg dem fra min webshop.

Ofte når de at blive indekseret af google - men når den så er slettet næste gang google tjekker - bliver min side så straffet eller er det ok at lave mange sider og slette mange sider?

Venlig hilsen

Jørgen Olsen

Tilmeldt 19. Sep 07
Indlæg ialt: 353
Fra  Virksomhed33 Skrevet kl. 16:00

Kan du ikke bare skjule varen ?

Behold dem på, skjul dem i shoppen, og peg skjulte varer til forsiden.

Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 1468
Skrevet kl. 16:06

Hey Jørgen,

Vi gør det at vi har bygget en suspender knap som gør at den ikke er synlig for kunden, men stadig giver gode kliks fra google.

Søg eksempel under "mini muh"

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 16:11

Simon:

Hey Jørgen,

Vi gør det at vi har bygget en suspender knap som gør at den ikke er synlig for kunden, men stadig giver gode kliks fra google.

Søg eksempel under "mini muh"

Hejsa.

Folk skal selvfølgelig ikke finde varer på google hos mig der ikke eksisterer så jeg ønsker mig at google finde ud af at jeg ikke har varen mere.

Venlig hilsen

Jørgen Olsen

Fra København
Tilmeldt 11. Mar 08
Indlæg ialt: 639
Fra  White Shark Media Inc. Skrevet kl. 18:20

Nej, du bliver ikke straffet for at have en opdateret hjemmeside. Du kan sagtens slette dem løbende og oprette nye løbende. 

Vil du gerne have mere succes med AdWords? Download min gratis danske AdWords bog på 189 sider!

Fra København
Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 312
Skrevet kl. 19:34

Andreas Lolk:

Nej, du bliver ikke straffet for at have en opdateret hjemmeside. Du kan sagtens slette dem løbende og oprette nye løbende. 

Så vidt jeg har forstået, bør slettede sider optimalt set returnere en 404 (page not found) eller alternativt redirecte til en lignende side, måske til et tilsvarende produkt eller den kategori, hvor det slettede produkt var hjemmehørende i.

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 22:43

Det bliver ikke straffet. Der er ikke nogen grund til at det skulle straffes, derfor.

Tilmeldt 19. Sep 07
Indlæg ialt: 353
Fra  Virksomhed33 Skrevet kl. 11:02

Nej du bliver ikke direkte 'straffet'
Men hvis du piller produkterne af, så indeksere den jo ikke længere den vare. (Så jo på en måde bliver du jo straffet)

Og hvis der andre der har haft varen -  men bare har skjult den,
så tager de selvfølgelig klikket og kunden finder måske noget andet der ligner, som de kan bruge.

Fra 9560 Hadsund
Tilmeldt 28. Sep 05
Indlæg ialt: 1298
Fra  Conseo Skrevet kl. 15:33
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det mest optimale ville være hvis du havde mulighed for at oprette en 301 redirect på produkt niveau

Så hvis dit produkt kaldet "Seiko ur" er udsolgt/udgået, så kunne du lave en redirect til kategorien for det pågældende produkt, som i dette tilfælde kunne være - "Herreure".

Håber det giver mening?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)