Er du sikker på de er korrekt installeret, og ligger i fonts folderen i windows?
Hvis de gør, skal photoshop først lukkes ned, og nogle gange har jeg også haft problemer med det, men det blev løst efter jeg havde været nede i fonts folderen og dobbelklikket på fonten.. aner ikke hvorfor, men det løser altid problemet for mig.
start photoshop op igen, og så skulle den meget gerne være at finde.
Det kunne godt lyde som om du prøver at installere en defekt font eller en forkert fil-type.
Normalt når du trækker en skrifttype ind i fonts-mappen, så skulle du gerne få et "Installing Font"-vindue op i et kort øjeblik. Hvis du ikke gør det, så er der et eller andet galt.
Chek lige om filen nu også er af den rigtige fil-type. TrueType-skrifter hedder .ttf til efternavn. OpenType-skrifter hedder .otf. Andre skrifttyper kan have filnavne som ender på .PFA, .PFB og .PFM. Omkring disse tre typer skal du så være opmærksom på at visse af disse tre typer skrifttyper kan være afhængig af at der f.eks. både ligger en PFA og PFM-fil før de fungerer. Derfor kan man f.eks. godt komme ud for at installere en PFB-fil uden at skriften fungerer før den tilhørende PFM-fil også er installeret. Men typisk vil "Installing Font"-vinduet faktisk give besked om dette, hvis der mangler den ene eller den anden fil, når man prøver at trække dem ind i mappen for at installere dem.
Hmmm... lyder spøjst. Enten er filen kaput eller også så gør du et eller andet forkert.
Hvsi du har mod på det, så giv mig et ring, Så skal jeg prøve at se om jeg ikke kan hjælpe dig over telefonen. Jeg er på pinden i MediaMouse (70 278 276) indtil omkring kl. 17:30 i dag.
Hvis du kører Windows Vista er det bare at højre klikke på truetype fonten og vælg installer
Hvis du kører Windows XP skal du ind i Kontrolpanel og så finde frem til Folderen med skrifttyper. Tror vist det er (C:Windows/Fonts), og så oppe i venstre hjørne vælg installer eller sådan noget, og find fonten, og så er den installeret
/ Morten
Få et godt webdesign til en lav pris på owix.dk - drevet af unge iværksættere