Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan add'er jeg fonts til Photoshop?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Olsen
Tilmeldt 25. Jun 09
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 15:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er.

Jeg har problemer med at add'e fonts til Photoshop, så derfor tænkte jeg at I måske kunne hjælpe mig?

På forhånd tak.

Peter Olsen.

Peter Olsen.

Fra København
Tilmeldt 15. Dec 08
Indlæg ialt: 899
Skrevet kl. 15:42

Hej Peter. 

Er du sikker på de er korrekt installeret, og ligger i fonts folderen i windows?

Hvis de gør, skal photoshop først lukkes ned, og nogle gange har jeg også haft problemer med det, men det blev løst efter jeg havde været nede i fonts folderen og dobbelklikket på fonten.. aner ikke hvorfor, men det løser altid problemet for mig. 

start photoshop op igen, og så skulle den meget gerne være at finde. 

-Karsten

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:44

For at adde dem til hele dit system (inkl photoshop):

C:\Windows\Fonts

For at adde dem til photoshop alene:

c:\program files\common files\adobe\fonts

Bare smid filerne ind, så virker det :)

MvH

Simon Tørring

Tilmeldt 2. Apr 09
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 15:45

Du skal  bare adde dine nye fonts i din almindelige font-mappe på computeren. Så finder Photoshoppen dem selv. Det gør den ihvertfald her.

Fra Olsen
Tilmeldt 25. Jun 09
Skrevet kl. 17:05

Det der sker, er at jeg trækker mine nye fonts ind i windows/fonts mappen, hvorefter jeg ikke kan finde de nye fonts i windows/fonts mappen?

Peter Olsen.

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 17:23

Det kunne godt lyde som om du prøver at installere en defekt font eller en forkert fil-type.

Normalt når du trækker en skrifttype ind i fonts-mappen, så skulle du gerne få et "Installing Font"-vindue op i et kort øjeblik.
Hvis du ikke gør det, så er der et eller andet galt.

Chek lige om filen nu også er af den rigtige fil-type. TrueType-skrifter hedder .ttf til efternavn. OpenType-skrifter hedder .otf.
Andre skrifttyper kan have filnavne som ender på .PFA, .PFB og .PFM. Omkring disse tre typer skal du så være opmærksom på at visse af disse tre typer skrifttyper kan være afhængig af at der f.eks. både ligger en PFA og PFM-fil før de fungerer. Derfor kan man f.eks. godt komme ud for at installere en PFB-fil uden at skriften fungerer før den tilhørende PFM-fil også er installeret. Men typisk vil "Installing Font"-vinduet faktisk give besked om dette, hvis der mangler den ene eller den anden fil, når man prøver at trække dem ind i mappen for at installere dem.

/Jesper

Fra Olsen
Tilmeldt 25. Jun 09
Skrevet kl. 15:58

Jeg har tjekket, og det er Open Type.

Men der kommer ikke et installeringsvindue op.

Peter Olsen.

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 16:07

Hmmm... lyder spøjst. Enten er filen kaput eller også så gør du et eller andet forkert.

Hvsi du har mod på det, så giv mig et ring, Så skal jeg prøve at se om jeg ikke kan hjælpe dig over telefonen.
Jeg er på pinden i MediaMouse (70 278 276) indtil omkring kl. 17:30 i dag.

/Jesper

Fra Nuuk
Tilmeldt 9. Feb 09
Indlæg ialt: 451
Skrevet kl. 16:17

Peter:

Jeg har tjekket, og det er Open Type.

Men der kommer ikke et installeringsvindue op.

Hvilket OS bruger du ? jeg havde problemer med at bruge Open Type fonts på min XP maskine indtil jeg lavede noge registeringsdatabase ændringer

Fra Værløse
Tilmeldt 1. Jun 09
Indlæg ialt: 410
Skrevet kl. 16:26

Hej Peter

Hvis du kører Windows Vista er det bare at højre klikke på truetype fonten og vælg installer

Hvis du kører Windows XP skal du ind i Kontrolpanel og så finde frem til Folderen med skrifttyper. Tror vist det er (C:Windows/Fonts), og så oppe i venstre hjørne vælg installer eller sådan noget, og find fonten, og så er den installeret

/ Morten

Få et godt webdesign til en lav pris på owix.dk - drevet af unge iværksættere

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)