Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan man handle med Post DK om prisen?

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 29. May 09
Indlæg ialt: 368
Skrevet kl. 20:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville bare lige høre, om nogen af jer har erfaringer med at forhandle om fragtpriserne hos Post Danmark? Jeg har møde med dem i morgen og skal prøve at finde ud af, om de er til at presse. Som det er nu smider vi vel mellem 300.000 og 400.000kr efter dem på årsbasis.

Er de overhovedet til at stikke i med den monopollignende status, de har på fragtområdet for mindre pakker?

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 20:51

Ja det er det absolut. Du skal i hvert fald ikke betale listeprisen, men jeg ved dog ikke hvor meget det er muligt at presse dem.

Held og lykke med det. Meld gerne dine erfaringer tilbage :)

Fra København
Tilmeldt 29. May 09
Skrevet kl. 20:54

Nej - det forventer jeg heller ikke. Det er ikke mig, der har snakket med dem tidligere, så jeg blev lidt overrasket, da jeg så, at vi stort set betaler listepriser nu. Skal nok give en update, når der er nogle resultater.

Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 1468
Skrevet kl. 20:58

Hey,

Troed ikke det var mulig at forhandle, fordi altså man betaler jo anyway, man har jo intet valg? Skal man sende breve i Danmark hedder det jo Post Danmark.

Er det muligt på stor- og maxibreve? Vi smider i hvert fald mange penge efter det  også.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 20:59
Gennemsnit 3,3 stjerner givet af 3 person

Du får deres standard rabat priser... Har du ik en virkelig stor andel, og her menes flere mio kr i fragt om året, er de ik til at stikke i...

Fra København
Tilmeldt 29. May 09
Skrevet kl. 21:02

Fashion-Seller:

Du får deres standard rabat priser... Har du ik en virkelig stor andel, og her menes flere mio kr i fragt om året, er de ik til at stikke i...

Okay - vil du dele de standardpriser med os? Eventuelt i en PM, hvis du ikke vil poste det her? Kunne være rart at have en fornemmelse for niveauet før mødet.

Fra København S
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1642
Fra  Telemetric ApS Skrevet kl. 21:05

niels:

Man kan vist ikke PM'e dig, det er en indstilling du skal ændre under din profil.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 21:07

Niels Tybjerg:

Fashion-Seller:

Okay - vil du dele de standardpriser med os? Eventuelt i en PM, hvis du ikke vil poste det her? Kunne være rart at have en fornemmelse for niveauet før mødet.

Har dem desværre ik, men mener de findes på deres website... Sidder i Tyskland og vi bruger pt kun UPS eller DHL...

Fra København
Tilmeldt 29. May 09
Skrevet kl. 21:08

Hmm - jeg har nu modtaget privatbeskeder før, og ifølge mine indstillinger er den sat til, at alle kan sende til mig... Ellers skriv på tybjergmail @ mac.com

Fra Slagelse
Tilmeldt 6. Sep 08
Indlæg ialt: 94
Skrevet kl. 21:29
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Niels.

Var Lagerchef i et større firma, hvor vi sendte ca. 40.000 pakker årligt, samt for et par mill. breve og reklamer.

Vi fik en fornuftig pris. Men denne var nu ikke forhandlet. De har nogle helt klare tabeller som de beregner prisen på. Der er nogle variabler: Du kan vælger alle pakker op til eks. 5 kg. til samme pris. Dette er en fordel hvis du flest pakker der. Så du skal være klar i spyttet omkring vægtfordelingen på dine pakker. Når du har lavet dette estimat som oplæg, og prisen ligger klar fra dem, bliver der tilrette hvert kvartal. Hvis pakkeantallet svinger mere end 15%, skal priserne rettes. Dette gør de helt automatisk. Dog informeres du om dette.

Du skal være klar over at sender du pakker til private, er det en hel anden snak.

Ud af de ca. 40.000 pakker vi sendt, var 20% til privatadresser. Så disse indgik ikke i pakkeantallet der lå til grundlag for prisaftalen.

Ydermere har de en sjov måde at separere privatlevering og erhvervslevering. Er adressen i, hvad de kalder et privat - bolig - område, uanset det er en B2B levering,håndteres denne som privatlevering. Dette er ikke uvæsentligt, da B2C er dobbelt pris pr. definition.

Breve og reklamer indgår ikke i beregningen af pakkeprisen.

Lidt underligt, men det er nok et andet " kontor ".

Venligst

Stig www.shoponjob.dk

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)