Hej Niels.
Var Lagerchef i et større firma, hvor vi sendte ca. 40.000 pakker årligt, samt for et par mill. breve og reklamer.
Vi fik en fornuftig pris. Men denne var nu ikke forhandlet. De har nogle helt klare tabeller som de beregner prisen på. Der er nogle variabler: Du kan vælger alle pakker op til eks. 5 kg. til samme pris. Dette er en fordel hvis du flest pakker der. Så du skal være klar i spyttet omkring vægtfordelingen på dine pakker. Når du har lavet dette estimat som oplæg, og prisen ligger klar fra dem, bliver der tilrette hvert kvartal. Hvis pakkeantallet svinger mere end 15%, skal priserne rettes. Dette gør de helt automatisk. Dog informeres du om dette.
Du skal være klar over at sender du pakker til private, er det en hel anden snak.
Ud af de ca. 40.000 pakker vi sendt, var 20% til privatadresser. Så disse indgik ikke i pakkeantallet der lå til grundlag for prisaftalen.
Ydermere har de en sjov måde at separere privatlevering og erhvervslevering. Er adressen i, hvad de kalder et privat - bolig - område, uanset det er en B2B levering,håndteres denne som privatlevering. Dette er ikke uvæsentligt, da B2C er dobbelt pris pr. definition.
Breve og reklamer indgår ikke i beregningen af pakkeprisen.
Lidt underligt, men det er nok et andet " kontor ".
Venligst
Stig www.shoponjob.dk