Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er der et marked for discount charterrejser?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 27. Nov 08
Indlæg ialt: 73
Skrevet kl. 14:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en ide om at arrangere discount charterrejser. Transport vil foregå med rutefly og der vil ikke være nogen til at guide de rejsende. Dvs. de skal selv finde ud af at skifte fly og foretage transit til indenrigsflyet.

De rejsende skal selv finde deres hotel og der vil ikke være rejseledere på stedet, så de skal selv finde ud af det hele.

Er der et marked for den slags rejser? Jeg er klar over at det vil være et nicheprodukt, da de fleste charterturister nok gerne vil holdes i hånden. Men til de som kan selv, vil dette vel være et interessant alternativ. Eller hvad tror I?

Jeg har familie i Venezuela og har kigget lidt på Falk Lauritsens rejser til Margarita. Jeg mener at jeg vil  kunne sælge denne type rejser omkring 25% under deres priser.

Tilmeldt 11. Dec 06
Indlæg ialt: 506
Fra  Duftladen - Vi er billig med parfume Duftladen.dk Skrevet kl. 14:32

Er der den store forskel på din idé og så til bare at købe en flybillet og et hotel ?

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 15:10

Som din ide er der, er der næppe nogen der gider. Så er det langt billige at booke hotel og fly selv... Hva er det du kan tilføre produktet, som berettiger en merpris (din fortjeneste), når alt der hedder service er væk?

Tilmeldt 27. Nov 08
Indlæg ialt: 73
Skrevet kl. 15:28

Prisen vil cirka være det samme som hvis man selv booker alt, måske endda lidt under. Man får servicen i bestillingsfasen idet man slipper for kontakt til hotel, langdistancefly og indenrigsfly. Derudover får man sikkerhed i form af at være dækket af rejsegaranti. Jeg har overvejet om jeg kan have noget fjernsupport, hvis der skulle dukke noget op under rejsen.

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 15:31

Hej MikaelR

Ja selvfølgelig vil der være et marked for dit selskab Yes

Det kræver at du er betragteligt billigere. Folk elsker et godt tilbud.

Din udfordring bliver markedsføringen! Og det bliver uden tvivl en STOR udfordring. Men løft den, og så skal der nok være plads til dig.

Hilsen Morten

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 15:34

Nu bestiller jeg meget sjældent charter rejse mere, men det mest irriterende er den lange ventetid - ved telefonisk henvendelse, samt de ualmindelig dårlige bookingsystemer mange af udbyderne har.

Tror måske hvis du kunne komme med et godt oplæg på en front at der er muligheder.

Mvh

Jesper

www.sliknet.dk

Tilmeldt 26. Nov 09
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 21:22

Der findes allerede en del firmaer som tilbyder det samme som du tænker på. Særligt et som hedder Expidia eller noget i den stil har jeg set mange reklamer for Kastrup lufthavn.

Desuden tilbyder flere flyselskaber mulighed for at booke hotel sammen med flyrejsen. Bla. Ryanair.

Tilmeldt 4. Jul 09
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 21:37

Hej Mikael

Jeg kunne godt bruge en stabil lavpris fly arrangør til feriehuse og B&B i midt Italien, sørg du for at de kommer til Rom, så tager jeg mig af resten.

Jeg kunne forestille mig der er flere end mig som ikke kan samle hele eller halve fly selv, som gerne vil have en god samarbejdspartner til fly delen.

Så hvis du arbejder videre, så lad mig høre.

De bedste hilsener

Finn

Fra Århus C
Tilmeldt 18. Apr 09
Indlæg ialt: 59
Fra  Connseb Travels ApS Skrevet kl. 09:44

Hvis jeg havde valget mellem discount charterferie og så selv at finde hotel og fly, så ville jeg vælge sidst nævnte. Selve ideen med at købe ved et bureau er netop, at man får det ekstra inkluderet i prisen at man godt vil betale lidt ekstra. Og der findes i forvejen mange hjemmesider som samler fly+hotel til en i forvejen billig pris. Dvs. du skal kunne levere et billigere produkt end disse men samtidig have en ordenligt avance.

Til info er jeg selv i rejsebranchen, og der sker af of ting problemer som kræver ekstraudgifter + at det ikke er billigt at være medlem af rejsegarantifonden som er et lovkrav.

Men bryg videre på ideen og få det unikke frem! Siger ikke det ikke kan lade sig gøre. Personligt ville jeg bare ikke satse på det.

Connseb Travels ApS - Ski og Sportsrejser til skoler og grupper.

www.connseb.eu

Fra Stoholm
Tilmeldt 9. Sep 08
Indlæg ialt: 311
Fra  Responsivemedia Skrevet kl. 21:12

Du skal nok kobel en form for evnt på så som Fodbold,teater eller.....

Husk du skal være medlem af rejse garenti fonden og ligge en halv mil i garenti.

For undgå det kunne du jo lave en hjemmeside der kunne tilbyde at finde en billiger rejse, ophold osv  en det de selv kunne fine en pris til og i kunne så tilbyde dele pris forskelen..

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)