Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bedste valg af toplevel-domæne til international webshop?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Dec 08
Indlæg ialt: 216
Skrevet kl. 12:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa.

Jeg står overfor at skulle træffe beslutning om hvilket toplevel-domæne jeg skal vælge til en international web-shop jeg er med i (til europæiske kunder)

Jeg ved ikke hvad der er mest SEO-venligt: .eu eller .com?

Og da sitet skal være på flere sprog, kunne det måske være det var bedre at ha' et domæne i hvert land (fx .dk .no, etc...)

Har I nogle gode inputs?

mvh

Fra Århus
Tilmeldt 1. May 06
Indlæg ialt: 550
Fra  Webdesigner.dk Skrevet kl. 14:27

Om du vælger .eu eller .com gør ikke nogen forskel i forhold til søgemaskinerne. Det gør dog en forskel hvor din server er placeret, du få en lille plus af google hvis din server står i samme land som du henvender dig til.

Den mest optimale løsning både med hensyn til seo og konverteringer er at have et domæne for hver land og en server i hvert land. Dette er så også den dyreste løsning. Om den løsning er en mulighed afhænger af hvor mange penge der er at gøre godt med, om der er nok folk til at holde det hele opdateret i de forskellige sprog osv.

Lav din egen hjemmeside med WordPress.
Lær hvordan du opretter en WordPress hjemmeside, markedsfører online & meget mere...

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9731
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 14:31

> Den mest optimale løsning både med hensyn til seo og konverteringer er at have et domæne for hver land og en server i hvert land.

Det er bestemt ikke altid det bedste! For hvert domæne skal der nemlig opbygges en tilstrækkelig mængde links. For mange virksomheder er det bedre at samle alle kræfterne på ET domæne og så placere serveren i det land hvor den primære målgruppen findes.

.COM er det absolut bedst "brandede" domæne og det vil derfor alene af denne grund normalt være at foretrække.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:43

Tror også mest på com domæne.

Hvad med host/server - er der nogle som kan anbefale gode webservers i fx USA og England ? Synes det er svært at starte op internationalt, når man ikke har noget kendskab til E-commerce i udlandet, og det virker umiddelbart meget anderledes end herhjemme, hvor man feks kan købe en "pakke" løsning med integreret betalingsløsning i. Mvh Pernille   

Tilmeldt 3. Dec 08
Skrevet kl. 14:48

Også selvom kunderne kun er/vil være fra Europa (pakker der skal sendes, etc)?

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 15:21

naturligforum.dk:
Og da sitet skal være på flere sprog, kunne det måske være det var bedre at ha' et domæne i hvert land (fx .dk .no, etc...)

Du skal være opmærksom på at der er forskellige regler i de enkelte lande ang. toplevel domæne (dk, no). I nogle lande skal du have en lokal repræsentation (frankrig, norge, italien)

Jeg sidder selv og laver SEO arbejde på et internationalt site hvor der skal vises tekst på forskellige sprog og forskellige valuta. Vi (jeg) har valgt at benytte da.domæne.com, no.domæne.com osv.

Det hele kører på en dansk server (ved godt at det vil koste lidt) og lige nu er vi ved at bygge linkstrukturen op.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 21:22

Kig evt på hvorledes www.pixmania.com har gjort det. I mine øjne et af de mest troværdige multi-country sites jeg har oplevet.

Mvh Jesper Jørgensen

Fra Århus
Tilmeldt 1. May 06
Indlæg ialt: 550
Fra  Webdesigner.dk Skrevet kl. 00:40

Mikkel deMib Svendsen:
Det er bestemt ikke altid det bedste! For hvert domæne skal der nemlig opbygges en tilstrækkelig mængde links. For mange virksomheder er det bedre at samle alle kræfterne på ET domæne og så placere serveren i det land hvor den primære målgruppen findes.

Ja, det kommer i høj grad an på hvad virksomheden forsøger at sælge og hvilken type markedsføring / branding der satses på i de enkelte lande. Er seo en af de primære trafikkilder og er det en mindre virksomhed det drejer sig om ville jeg vælge at ligge det hele på et samlet domæne og så have de enkelte lande under  /no /se eller tilsvarende.

Lav din egen hjemmeside med WordPress.
Lær hvordan du opretter en WordPress hjemmeside, markedsfører online & meget mere...

Tilmeldt 3. Dec 08
Skrevet kl. 11:14

Niels:
Du skal være opmærksom på at der er forskellige regler i de enkelte lande ang. toplevel domæne (dk, no). I nogle lande skal du have en lokal repræsentation (frankrig, norge, italien)

- når du skriver "lokal repræsentation" - hvad mener du lige præcis så? Det er vel ikke meningen I skal ha' en mand til at sidde i de nævnte lande for at ha' et site på deres sprog?

Fra København
Tilmeldt 7. Nov 06
Indlæg ialt: 252
Fra  Netsite A/S - Domæne & Webhotel Skrevet kl. 13:56
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

naturligforum.dk:

Niels:

- når du skriver "lokal repræsentation" - hvad mener du lige præcis så? Det er vel ikke meningen I skal ha' en mand til at sidde i de nævnte lande for at ha' et site på deres sprog?

F.eks. for .no gælder det, at du skal være en lokal norsk virksomhed, og du maks. kan registerer 20 -no domæner, og for .it gælder det, at du skal være bosiddende i EU. Det er således meget forskelligt mellem de forskellige typer domæner. Men ofte kan man benytte en såkaldt trustee-service, som gør det muligt at omgå disse begrænsninger. Dvs. at domænet bliver registreret af en lokal partner, som opfylder de nødvendige registreringskrav på ens vegne.

Da reglerne er meget forskellige, vil jeg anbefale dig, at du kontakter din domæne-leverandør for at afklare hvorledes det konkret forholder sig med de enkelte domæner, som du har brug for.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)