Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udlejning

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Sep 05
Indlæg ialt: 64
Skrevet kl. 09:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle.

Jeg er ny her på siden og har kikket meget rundt. God side med massere af  gode inlæg.
Jeg har et par spørgsmål til en lille forretning jeg har tænkt mig at starte. Sådan for at tjene lidt ekstra ved siden af mit normale arbejde.
Jeg vil udleje anlæg og kareoke til fester olg (har anlæg). Og lave festsange. Ligeledes har jeg lavet en lille bog (faglitteratur), som skal sælges til redningspersonel.
Da jeg ikke regner med at komme op på en omsætning der kræver momsregistrering har jeg tænkt at registrere min lille forretning som "Personlig" hos told og skat.
Mine spørgsmål er:

1. Er personligt oprettet forretning det rigtige valg?
2. Hos told og skat står man skal sende regnskab med selvangivelsen. Hvad er det for et regnskab? Er det udgifter minus indtægter, hvor så overskudet skal på selvangivelsen (evt. køres over bikortet)?
3. Er der en side med hjælp til udformning af lejekontrakter?

Jeg håber der er nogen der vil/kan hjælpe mig så jeg kan komme igang. 

På forhånd tak.
Jimmy.....
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:33
Dato: 9/8/2005 9:40:20 AM Forfatter:jimmy

Hej alle.

Jeg er ny her på siden og har kikket meget rundt. God side med massere af  gode inlæg.
Jeg har et par spørgsmål til en lille forretning jeg har tænkt mig at starte. Sådan for at tjene lidt ekstra ved siden af mit normale arbejde.
Jeg vil udleje anlæg og kareoke til fester olg (har anlæg). Og lave festsange. Ligeledes har jeg lavet en lille bog (faglitteratur), som skal sælges til redningspersonel.
Da jeg ikke regner med at komme op på en omsætning der kræver momsregistrering har jeg tænkt at registrere min lille forretning som ''Personlig'' hos told og skat.
Mine spørgsmål er:
1. Er personligt oprettet forretning det rigtige valg?
2. Hos told og skat står man skal sende regnskab med selvangivelsen. Hvad er det for et regnskab? Er det udgifter minus indtægter, hvor så overskudet skal på selvangivelsen (evt. køres over bikortet)?
3. Er der en side med hjælp til udformning af lejekontrakter?
Jeg håber der er nogen der vil/kan hjælpe mig så jeg kan komme igang.
På forhånd tak.
Jimmy.....

Hej Jimmy

Du skal starte med at lade dig CVR registrere hod Erhvers- & Selskabsstyrelsen...
Vær her opmærksom på, at HVIS du kommer over kr. 50.000,- i omsætning...så HUSK at lade dig momsregisrere også ...

1. Ja! Ved en lille omsætning er et Enkeltmandsfirma det rigtige at oprette
2. Du skal ved regnskabsårets afslutning indsende et årsregnskab til Skattevæsenet, som bl.a. indeholder
    køb minus salg = årets over-/underskud
    Men det er ikke alt...der skal også fremgå en balance, Aktiver & Passiver...der
    er en mindstekravsbekendtgørelse til et sådant regnskab.
    Vi er ikke med på, hvad du mener med at køre over Bi-Kortet?
3. På bl.a. http://www.startguiden.dk kan du muligvis finde de lejekontrakter, som du søger...ellers prøv:
    http://www.onlinekontrakter.dk (men her koster det lidt)...

Håber, at du kan bruge dette...på din vej videre, som iværksætter...ellers spørg

Tilmeldt 7. Sep 05
Skrevet kl. 09:28

Hej Peter.

Mange tak for det hurtige svar. Det har dog givet mig nye spørgsmål .
Du skriver at De skal have "Aktiver & Passiver". Da jeg er meget ny har jeg søgt lidt på nettet for at finde svar, men kunne ikke. Hvad menes der med Aktiver & Passiver? Og hvad er mindstekravsbekendtgørelsen til et sådant regnskab?

Jimmy
Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:54

Hej Jimmy

Det er svært...kort...at definere, men vi prøver:

AKTIVER= tilgodehavender - f.eks. bank, debitorer, varelager...
PASSIVER= gæld - f.eks. bank, kreditorer...

Mindstekravsbekendtgørelsen iflg. Årsregnskabsloven for enkeltmandsvirksomheder...
Regnskabsklasse A:
Ledelsespåtegning
Balance
Resultatopgørelse
Bevægelser på egenkapitalen
Redegørelse for regnskabspraksis
Noter

Håber, at dette hjælper dig lidt videre

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 12:44

Hej Jimmy

Jeg vil anbefale dig at få folk til at lave regnskabet - og så koncentrere dig om at få din forretning til at køre. Det vil du bliver glad for i det lange løb.

mvh Hans
Fra Helsinge
Tilmeldt 12. Jul 05
Indlæg ialt: 199
Skrevet kl. 14:47

Hej Hans

Lige mine ord  :)

Regnskab ud af huset www.accp.dk

Tilmeldt 7. Sep 05
Skrevet kl. 11:30

Hej Hans.

Ja, det var måske en god idé at få en til at lave regnskabet. Det må være en revisor, men er det ikke dyrt. Nu tænker jeg jo på at det er en lille forretning, som ikke har råd til de store udgifter på det.
Men det er jo måske en nødvendighed?

Jimmy....
Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:37
Dato: 9/11/2005 11:30:01 AM Forfatter: jimmy

Hej Hans.

Ja, det var måske en god idé at få en til at lave regnskabet. Det må være en revisor, men er det ikke dyrt. Nu tænker jeg jo på at det er en lille forretning, som ikke har råd til de store udgifter på det.
Men det er jo måske en nødvendighed?
Jimmy....

Hej Jimmy

Hvis du kunne forklare lidt mere specifikt, hvad du skal have lavet (her tænker vi på hvor stort eller lille) dit regnskab/bogføring er...så kan du få et uforpligtende tilbud hos os...

Du kan skrive en mail eller ringe til os...

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)