Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Angående keywords (meta) .. søger lidt input?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Aarhus
Tilmeldt 27. Apr 05
Indlæg ialt: 271
Fra  HeyBuy Skrevet kl. 23:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg angiver altid keywords til søgemaskinerne, men jeg tænker tit over noget:

Hvis jeg har en side der er optimeret til fx 'køb Nokia N85', og skal angive keywords separeret af komma, så angiver jeg dem typisk på følgende måde: N85,Nokia,køb

Spørgsmålet er så om det er den optimale måde at gøre det på?

Kan jeg tilføje mange flere keywords som slet ikke umiddelbart har noget med hvad siden er optimeret til at gøre? Fx abonnement,billig,mobiltelefon osv.?

Og sidst, men ikke mindst, må jeg godt gentage ordene i keywords hvis jeg de indgår i sætninger? Fx 'N85,Nokia,køb,køb Nokia N85,billig Nokia N85' osv.

Leder du efter en dansk aktie app? Se den bedste aktie app

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 23:38
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Til hvilken af søgemaskinerne gør du det? Google læser dem ikke...

Når det er sagt: Separer dem med komma uden mellemrum - og brug enkelte ord. Det er meta keywords og ikke meta key sentences :-)

Undgå gentagelser og undlad at bruge ord, der ikke findes i brødteksten på den pågældende side. Og først og fremmest: Undlad at bruge en masse tid på det, for det er de ikke værd!

Fra Nykøbing F
Tilmeldt 28. Jul 09
Indlæg ialt: 79
Fra  eet godt navn Skrevet kl. 23:45

Thomas Kaarup

Tilmeldt 16. Sep 08
Indlæg ialt: 392
Skrevet kl. 23:49
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Wickings har du prøvet med LSI (Latent Semantic Indexing) det går kort sagt ud på at du skriver dine tekster eks, så du har 1000 ords plain text artikler, hvor ml. 0,5 % og 5 % af de ord der indgår er det ord du gerne vil findes på.

Du skal bare passe på det ikke kommer til at ligne søge affald.

Det er langt mere effektivt end meta tags.

Fra Aarhus
Tilmeldt 27. Apr 05
Fra  HeyBuy Skrevet kl. 09:00

Tak for jeres input. Ved godt Google ikke bruger det så meget.. men tager dem nu med alligevel. Jeg lader det være som jeg altid har gjort så.

Delinda: Det har jeg. Arbejder jeg en del med på samme side også. Jeg synes dog det er en smule svært at få procenterne til at spille. Er ikke nogen problem til selve teksten på siden, men så kommer der pludselig en dynamisk header og footer der kan påvirke dem.
Nu vi er ved det, så har jeg et spørgsmål. Kan man ved LSI godt optimerer til ikke bare ord, men også sætningerne? Hvilket er det jeg mest forsøger. Optimerer ikke en side til 'N85' eller 'Nokia N85', men selvfølgelig 'Køb Nokia N85' - det kan man vel godt?
Det er bare noget mere besværligt at banke det op på 5% så teksten stadig er fornuftig at læse.

Tilmeldt 19. Apr 06
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 09:24

Lad os lige undgå begrebsforvirring. LSI har intet at gøre med keyword density på en side - absolut intet.

Det er helt rigtigt, at det i mange tilfælde er godt at holde en nøgleordsdensitet på 3-5 %, men LSI er noget helt, helt andet ;-) 

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9734
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 09:41

P.t. er det kun Yahoo der bruger META-keywords, men da det fortsat er en del af en fornuftig standard vil jeg alligevel anbefale at du udfylder dem. Men det skal gøres korrekt!

Du bør følge nedenstående regler. De bygger bl.a. på de møder jeg har haft med Yahoo's redaktionelle team i USA, så omend de strider lidt imod hvad andre her siger, så kan jeg garantere at de er korrekte :)

1) Brug KUN ord der optræder i den synlige del af teksten på den enkelte side!

2) Brug maksimalt de 3-5 vigtigste keywords - jo flere du bruger jo lavere vægtning får de hver især. Så flere er ikke bedre - tværtimod.

3) Adskil dine keywords med komma. Om der er mellemrum eller ej er ligegyldigt. Keywords kan OGSÅ godt være sammensatte kombinationer (som f.eks "brugt bil"). Bruger du ikke komma, anvendes mellemrummet som seperator. At optimere din side til "brugt bil" er ikke det samme som at optimere den til henholdsvis "brugt" og "bil".

4) Brug ikke for lang tid på dette - selv hos Yahoo er vægtningen af META-keywords meget lille.

Fra Aarhus
Tilmeldt 27. Apr 05
Fra  HeyBuy Skrevet kl. 09:44

Det er så i orden. :)

Nu jeg har dig i tråden Rosenstand, så lige et tillægsspørgsmål:

Omtalte side er bygget på et wordpress system. Alle modeller der sælges får en side hver, ikke et indlæg. Jeg opretter så løbende forskellige indlæg med lidt tekst der linker til siderne.

Et indlæg kunne f.eks. i wordpress kaldes 'Køb Nokia N85', hvor linket til indlægget så bliver 'koeb-nokia-n85.html'. Har tit tænkt på om køb stavet ved koeb er lige så godt for Google? Eller om man burde få den til at skrive køb-nokia-n85.html? Primært ikke gjort fordi jeg er imod æ,ø og å i adresselinier.

Når man søger på Google efter koeb, så markerer den også køb fed.. derfor har jeg lidt gået ud fra det også gælder omvendt?

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9734
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 09:52

Du gør det helt korret. Du skal ikke bruge danske tegn i URL'er. Google - og de andre store søgemaskiner, kan sagtens forstå fonetisk omskrivning, som er det du gør :)

Tilmeldt 19. Apr 06
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 09:53

Du skal stadig undgå æ,ø og å i URL så vidt muligt. Og både Google og de andre søgemaskiner er god etil at læse "oe" som "ø" og så fremdeles. Og i øvrigt også vice versa ;-)

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)