Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Post Danmark - Indsendelse af årsregnskab

Side 3 ud af 4 (35 indlæg)
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15067
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 23:20
Hvor mange stjerner giver du? :

DGA:

Og så kommer jeg med dagens dumme spørgsmål...

hvordan undersøger de disse ting:

- Har virksomheden tidligere ageret uprofessionelt, i henhold til tidligere
  samarbejdspartnere eller kunder.

- Dækker firmaets organisation over personer, som tidligere har været
  nævnt i andre ikke så heldige sammenhænge.

-

Vi laver en generel research af pågældende firma

Mig bekendt må man kun gemme oplysninger som disse i 5 år.

Så kunne de ikke bare skrive at de søger på Google???

hvordan vil de ellers finde den slags oplysninger?

Jeg undre mig os over hvordan disse forbehold kan undersøges. Men der må sidde et par gutter og Google løs ellers kan de næppe finde sådanne info. Det er jo ik ligefrem noget man skriver ned eller sender til en offentlig myndighed eller andet...

Især denne " Dækker firmaets organisation over personer, som tidligere har været nævnt i andre ikke så heldige sammenhænge" er spooky. Hvis man har fået en bøde eller andet, så er man måske pludselig ik kreditværdig mere! haha
Hvordan vurderer man om noget er en "ikke så heldig sammenhæng"? Fordi man har lavet lort i et tidligere firma, er gået på røven eller andet, så har det jo intet med nuværende firma at gøre... Virkelig dårlig statement at trække ind i en kreditvurdering!!!

Tilmeldt 3. Mar 09
Indlæg ialt: 127
Skrevet kl. 23:30

Sidste efterår fik jeg en webpack aftale uden at de skulle have noget som helst.

I år pga. af vækst er der kommet en partner med ind over, og vi blev til I/S, nyt cvr nummer = nye leverandøraftaler, herunder Post Danmark.

Vi kan stadig godt få en aftale, nu kræver de så bare en bankgaranti på 2 mdr. forbrug, udregnet til ca. 180.000kr. goddaw mand.

Vi fik indirekte at vide at det var pga. for mange konkurser grundet finanskrisen.

Så nu tager vi lige en snak med andre, GLS osv.

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 23:37

torben79:

Sidste efterår fik jeg en webpack aftale uden at de skulle have noget som helst.

I år pga. af vækst er der kommet en partner med ind over, og vi blev til I/S, nyt cvr nummer = nye leverandøraftaler, herunder Post Danmark.

Vi kan stadig godt få en aftale, nu kræver de så bare en bankgaranti på 2 mdr. forbrug, udregnet til ca. 180.000kr. goddaw mand.

Vi fik indirekte at vide at det var pga. for mange konkurser grundet finanskrisen.

Så nu tager vi lige en snak med andre, GLS osv.

Hvorfor er det goddaw, at PostDanmark ønsker at gardere sig mod tab? Ville du ik selv gøre det samme?

Tilmeldt 3. Mar 09
Indlæg ialt: 127
Skrevet kl. 23:50

Jo, naturligvis.

Men det er ikke nemt at stille en bankgaranti på 180000,- når det er en ny virksomhed, vi har i forvejen skulle stille en på 100.000 til PBS

Så begynder det at koste gevaldigt i renter, hvis man skal låne pengene af banken til det. summasummarum er at så kan det ganske enkelt ikke betale sig, når man kan få det til samme pris ved GLS, osv.

Tilmeldt 1. Jun 08
Indlæg ialt: 284
Skrevet kl. 00:05

Du skal da ikke låne pengene, men banken beregner sig en provision af garantiens pålydende. Du kan jo evt. prøve at bede Postdanmark betale dine omkostninger ved at stille garantien.

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 00:24

torben79:

Jo, naturligvis.

Men det er ikke nemt at stille en bankgaranti på 180000,- når det er en ny virksomhed, vi har i forvejen skulle stille en på 100.000 til PBS

Så begynder det at koste gevaldigt i renter, hvis man skal låne pengene af banken til det. summasummarum er at så kan det ganske enkelt ikke betale sig, når man kan få det til samme pris ved GLS, osv.

Tjaaa hvis man ik har råd til at betale sine egne omkostninger i firmaet, er man jo på et skråplan allerede. I burde jo selv have pengene til at betale de forsendelser i skal sende, og så er kreditten hos PostDK kun en bonus...

Ellers kig på finanskrisen og dertil hørende boligkrise... Gæld = afhængighed = fælles fald...

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 18:14

Tim Poulsen:

Kunne du det ikke tænkes at jeg køber ydelser hos Post Danmark for 100.000 DKK per år, men den samlepost er på 600.000 DKK. Jeg tro så ikke at Post Danmark, skulle være et engle barn og ikke bruge den information til at få en større del at den kage, eller skrue priserne op, da de nu ved hvor meget jeg bruger på fragt.

Der står kun i brevet at oplysningerne behandles fortroligt (del vil sige mellem os og resten af Post Danmark)

Hmm jeg kan ikke helt forstå, at det kunne være et problem, hvis postdanmark vidste, at i brugte mange penge på fragt?
Hvorfor skulle de sætte priserne op af den grund? Tværtimod ville jeg da nærmere tro, at de ville sætte priserne ned eller komme med et bedre tilbud i forsøg på at få alle jeres pakker i stedet for en del af dem - og det kunne i jo bare sige nej tak til, hvis det ikke var interessant.

Kan i ikke bare sende dem årsregnskabet og så slette de dele, som omhandler fragt og lign., så de kun kan se omsætning, overskud, gæld osv.. Det er vel kun den del, der er interessant for dem?

Hvis i køber for 180.000 kr. på 2 måneder, kan jeg godt forstå, de vil se noget papir - ville du låne 180.000 kr til nogen, uden at vide, om de kunne betale tilbage? Jeg kan kun se, at det kan være et problem, hvis det er fordi jeres regnskab ikke ser for godt ud..

Fra Hørsholm
Tilmeldt 19. Oct 05
Indlæg ialt: 451
Fra  NoTanShop.com Skrevet kl. 20:04

Hej JakoDan,

Nu er det ikke fordi vi bruger 90.000 DKK per mdr. på pakke post hos Post Danmark, men der imod 100.000 DKK per år ~ 8.000 per mdr. Alt i alt har Post Danmark større kredit hos os da vi bruger for 5000 DKK per uge i frankering og dem forudbetaler vi.

Så egentlig burde spørgsmålet være, hvor stor bør/skal en kredit være før man kan bede om et årsregnskab. Jeg synes at det er sjovt at alle dem som har svaret på tråden ikke har ville levere et årsregnskab til Post Danmark.

Og til din sidste kommentar så har vi sorte tal på bundlinien.

Har I leveret et årsregnskab til Post Danmark?

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 23:46

Tim Poulsen:

Så egentlig burde spørgsmålet være, hvor stor bør/skal en kredit være før man kan bede om et årsregnskab.

Svaret er vel så snart du får en krone i kredit. Hvis det ik er gået op for dig, så er kredit og hele handelsverden blevet ændret mere på 8 mdr, end de sidste mange mange mange mange mange år.

En hver rationel og seriøs virksomhed vil sikre sig mod tab, hvorfor der intet forkert er i det PostDanmark forlanger. De giver endda et alternativ, så man kan vælge den løsning man selv finder mest brugbar.

Og PostDanmark har ingen kreit hos jer... Det er da noget være sludder at fyre af!!! Du bestemmer jo selv hvornår og i hvilken mængde du køber frankering. Du kunne i teorien lade vær, og tage på posthuset og der købe frankeringen til dine pakker, hvorved der ingen investering vil være...

Fra Hørsholm
Tilmeldt 19. Oct 05
Indlæg ialt: 451
Fra  NoTanShop.com Skrevet kl. 06:24

Overførelse af beløb til en frankeringsmaskine har Post Danmark oplyst kan tage mellem 1-10 hverdage, det står i de kontrakter du skriver under med Post Danmark når du bruger frankeringsmaskiner. Reelt går der max 2 dage, men det er vel en form for kredit!. Men der er rigtigt at jeg kunne gå ned på Posthuset og købe frimærker.

Men jeg kan se at du kun ser det udfra B2C. Prøv at tænk B2B, hvor det meste købes på faktura med en kredit på 7-30 dage. Skulle alle virksomheder bede alle som de levere vare til, om at sende et årsregnskab?, da de jo yder kredit. Ud fra dit udsagn "en hver rationel og seriøs virksomhed" er 99,99% af alle virksomheder i Danmark useriøse, da de ikke forlangere et årsregnskab. (Jeg tror jeg vil døbe dette til Stein Bagger effekt).

Egentlig bad jeg kun om at få en erhvervskontrakt med Post Danmark for 3 år siden, da jeg sendte en del med efterkrav. Postdanmark ændret jo efterkravs muligheder, så det kun var erhvervskunder der kunne sende denne form, men prisen blev hævet extremt meget så det reelt ikke er en mulighed mere. 

Der er en løsning 3. som jeg har brugt i 4 år, re-mailing af pakker, som faktisk er billigere end Post Danmark og med en bedre service.

Side 3 ud af 4 (35 indlæg)