Tak for dit svar. Vi har heller ikke tænkt os at udlevere det til Post Danmark, selvom vi også har brugt Webpack i de sidste 2 år. Vi har ikke brug for den kredit og fik den kun fordi konsulenten satte krydset i det felt.
Entlig er faktura fra Post Danmark også ubrugelige, da der ikke er en sammenhæng mellem de nummer der står på fakturaen og de nummer som findes på de frankeringslabels som udskrives, så man kan ikke se hvilken pakker som man betaler for.
Entlig er faktura fra Post Danmark også ubrugelige, da der ikke er en sammenhæng mellem de nummer der står på fakturaen og de nummer som findes på de frankeringslabels som udskrives, så man kan ikke se hvilken pakker som man betaler for.
Er der virkelig ikke en løsning på det problem? Jeg sidder selv med det og ærgrer mig meget - jeg har ingen jordisk chance for at kontrollere min regning.
Jeg tror dog ikke postdanmark må give dig andet end standardpriser - hverken i din eller deres favør - så jeg synes ikke du skal være bange.
Det nu ikke helt sandt det du fortæller. Det findes flere sådanne firmaer, f.eks. http://www.partnertjek.dk/
Og nej, det er ikke normalt, da Post Danmark prøver at indføre det midt i en kontrakt eripode, samt at de vil få indsigt i andre levenrendør på området.
Mit spørgsmål er ikke om jeg vil have den kredit eller ej, det er om andre også har fået samme brev fra Post Danmark.
Jeg vil gerne se beviser for at det firma der kan få et regnskab fra en enkelmandsvirksomhed eller kommanditfirma... Det eneste de kan er at tjekke dit indestående i banken, hvilket PostDanmark os kan. Men et indestående i banken siger intet om et firmas kreditværdighed!
Og hvorfor er det unormalt at de vil tjekke noget op, nu verden har ændret sig meget de sidste 8 mdr? Er det ik normalt at en virksomhed prøver at sikre sig mod tab?
De giver dig desuden muligheden for blot at stille en bankgaranti. Hvis du ik vil udlevere dit regnskab, så stil dog garantien, og problemet er ude af verden...
Det eneste de kan er at tjekke dit indestående i banken, hvilket PostDanmark os kan. Men et indestående i banken siger intet om et firmas kreditværdighed!
Det er helt korrekt at de firmaer heller ikke kan få et årsregnskab. Det eneste de kan tjekke er
-
Har firmaet eller dets ejere, tidligere været involveret i konkurser
-
Har virksomheden tidligere ageret uprofessionelt, i henhold til tidligere
samarbejdspartnere eller kunder.
-
Dækker firmaets organisation over personer, som tidligere har været
nævnt i andre ikke så heldige sammenhænge.
-
Vi laver en generel research af pågældende firma
Der udover kan Post Danmark, da bare få en forsikring på evt. tab overfor det evt. firma. Min grund til at bring dette indlæg er med den bagtanke at prøve at få jer til at tænke lidt selvstændigt. Er det nødvendigt at bede om et årsregnskab (som også er 8 mdr. for gamle, så dit agument med at tjekke up holder ikke vand) når der ydes 30 dags kredit? jeg kan forstå det over for en bank hvor man skal have et lån eller kassekredit som køre over lang tid.
Det er helt korrekt at de firmaer heller ikke kan få et årsregnskab. Det eneste de kan tjekke er
-
Har firmaet eller dets ejere, tidligere været involveret i konkurser
-
Har virksomheden tidligere ageret uprofessionelt, i henhold til tidligere
samarbejdspartnere eller kunder.
-
Dækker firmaets organisation over personer, som tidligere har været
nævnt i andre ikke så heldige sammenhænge.
-
Vi laver en generel research af pågældende firma
Der udover kan Post Danmark, da bare få en forsikring på evt. tab overfor det evt. firma. Min grund til at bring dette indlæg er med den bagtanke at prøve at få jer til at tænke lidt selvstændigt. Er det nødvendigt at bede om et årsregnskab (som også er 8 mdr. for gamle, så dit agument med at tjekke up holder ikke vand) når der ydes 30 dags kredit? jeg kan forstå det over for en bank hvor man skal have et lån eller kassekredit som køre over lang tid.
Du ved ligeså godt som jeg at en sikring mod tab er billigere, des flere info man har om det pågældende firma. Det er en forsikring, og disse er billigere, hvis risikoen er lille.
Tror ik du behøves at påstå vi ik tænker selvstændigt! Vi havde heller ik afleveret regnskabet, blot stillet den omtalte bankgaranti, og så ville den sag være løst! Og regnskabet viser jo hvordan firmaet var sidste år. Hvis det ik tjente penge i 2008, så er chancen endnu mindre i 2009. Så det kan da sagtens bruges som en guideline.
Undskyld at jeg var nødt til at provokere lidt for at så det svar. Så indtil nu har alle dem som har svare ikke leveret årsregnskab til Post Danmark. For egentlig er den kredit kun 30 dages kredit, hvis jeg skulle sende et årsregnskab til alle dem som levere til os, da vi betaler dem meste per faktura, så vil Post Danmark tjene tykt på alle de breve vi skulle sende.
Blot et meget nysgerrigt spørgsmål, hvor ville I ikke sende årsregnskabet til Post Danmark? men bruge tid på en bankgaranti.
Hvad vil du sige til den kontor artikel leverendør, hvis de bad om at få tilsendt et Årsregnskab?
Undskyld at jeg var nødt til at provokere lidt for at så det svar. Så indtil nu har alle dem som har svare ikke leveret årsregnskab til Post Danmark. For egentlig er den kredit kun 30 dages kredit, hvis jeg skulle sende et årsregnskab til alle dem som levere til os, da vi betaler dem meste per faktura, så vil Post Danmark tjene tykt på alle de breve vi skulle sende.
Blot et meget nysgerrigt spørgsmål, hvor ville I ikke sende årsregnskabet til Post Danmark? men bruge tid på en bankgaranti.
Hvad vil du sige til den kontor artikel leverendør, hvis de bad om at få tilsendt et Årsregnskab?
Du provokere bare løs for det fremgik tydeligt at du gerne ville have svaret på hva vi ville gøre... Og det fik du ;D
Vi bruger ik PostDanmar, da vi ligger i Tyskland og UPS er meget mere pålidelig. Men skulle vi vælge så ville PostDanmark ik få regnskabet, fordi det rager ik dem hva der står af tal der. Så kunne de få en bankgaranti, det er mest neutralt og brugbart for begge parter.
Nu foregår tingene lidt anderledes hernede, da vi ved køb af kontorartikler giver sælger ret til at hæve beløbet på vores konto. Tysk system som fungere perfekt og alle får pengene til tiden. Men ellers ville vi bare købe kontorartiklerne kontant eller via kreditkort. Det er en meget lille post, så kreditten betyder intet...