Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Post Danmark - Indsendelse af årsregnskab

Side 4 ud af 4 (35 indlæg)
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 14:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Tim Poulsen:

Overførelse af beløb til en frankeringsmaskine har Post Danmark oplyst kan tage mellem 1-10 hverdage, det står i de kontrakter du skriver under med Post Danmark når du bruger frankeringsmaskiner. Reelt går der max 2 dage, men det er vel en form for kredit!. Men der er rigtigt at jeg kunne gå ned på Posthuset og købe frimærker.

Men jeg kan se at du kun ser det udfra B2C. Prøv at tænk B2B, hvor det meste købes på faktura med en kredit på 7-30 dage. Skulle alle virksomheder bede alle som de levere vare til, om at sende et årsregnskab?, da de jo yder kredit. Ud fra dit udsagn "en hver rationel og seriøs virksomhed" er 99,99% af alle virksomheder i Danmark useriøse, da de ikke forlangere et årsregnskab. (Jeg tror jeg vil døbe dette til Stein Bagger effekt).

Egentlig bad jeg kun om at få en erhvervskontrakt med Post Danmark for 3 år siden, da jeg sendte en del med efterkrav. Postdanmark ændret jo efterkravs muligheder, så det kun var erhvervskunder der kunne sende denne form, men prisen blev hævet extremt meget så det reelt ikke er en mulighed mere. 

Der er en løsning 3. som jeg har brugt i 4 år, re-mailing af pakker, som faktisk er billigere end Post Danmark og med en bedre service.

Jeg ser intet fra B2C for der er der ingen kredit. Alt kredit ligger B2B altid! Og kredit er en af grundene til verdens historiens største krise, som vi pt befinder os i... At bygge en forretning på kredit, er en meget skrøbelig forretning, da der er mange som har indflydelse på denne. Og at nogle virksomheder nu har måtte tage nogle store tab, før de begyndte at tjekke deres kunder bare lidt, er der intet mærkeligt i. Bare vent om kort tid er det standard at skulle udlevere dokumentation på firmaets økonomi eller os stille en bankgaranti!
At mange virksomheder så endnu ik har lært noget, må stå for deres egen regning, for de kommer sjovt nok selv til at bøde for deres lempelighed. Kunder der ik betale = tab.

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 18:45
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tim Poulsen:

Hej JakoDan,

Nu er det ikke fordi vi bruger 90.000 DKK per mdr. på pakke post hos Post Danmark, men der imod 100.000 DKK per år ~ 8.000 per mdr. Alt i alt har Post Danmark større kredit hos os da vi bruger for 5000 DKK per uge i frankering og dem forudbetaler vi.

Så egentlig burde spørgsmålet være, hvor stor bør/skal en kredit være før man kan bede om et årsregnskab. Jeg synes at det er sjovt at alle dem som har svaret på tråden ikke har ville levere et årsregnskab til Post Danmark.

Og til din sidste kommentar så har vi sorte tal på bundlinien.

Har I leveret et årsregnskab til Post Danmark?

Nej, vi har ikke leveret regnskab, men da vi er et A/S er vores regnskaber tilgængelige.
Vi bruger nu heller ikke postdanmark mere, har vi ikke gjort siden april. Men da vi brugte dem blev vi aldrig bedt om noget.
Vi købte for ca. 20.000 kr. fragt hos dem i måneden.

I vores firma chekker vi alle kunder som køber for mere end 500 kr. hos dks, dvs. om de står i rki eller om de har andre sager kørende.
Ved større beløb tjekker vi om det er et nyt eller gammelt firma, ejerforhold, om det er nogen ting som virker mistænkelige (fx hvis de giver os en mærkelig hotmail-adresse eller lign.. Hvis noget ser mystisk ud beder vi om forudbetaling. Der er fx også visse brancher, som fx tøj eller møbel branchen, hvor vi giver kortere snor, fordi vi ved, at det ikke går så godt for mange af disse i øjeblikket.

I lyset af at rigtigt, rigtigt mange virksomheder har svært ved at betale i øjeblikket, synes jeg altså ikke, at det er så underligt, at postdanmark gerne vil tjekke.. De har jo en meget broget, bred skare af kunder og rigtigt mange kunder i mange forskellige brancher = rigtig høj risiko for dårlige betalere.

Vi ansøgte faktisk om et kontokort hos shell for ikke så længe siden, altså bare et almindeligt benzinkort.. vi har i dag et hos ok benzin og har haft kredit dér i 8 år uden problemer.. Hos shell forlangte de at vi skulle betale depositum på ca. 12.000 kr., hvilket svarer til 2 måneders forbrug - og det er nok samme sag som postdanmark. Rigtigt mange forskellige kunder fra forskellige brancher = meget stor risiko for dårlige betalere.
Vi valgte nu så, at vi ikke vil have kortet - for set fra den anden ende af bordet, så har VI jo mistet 12.000, hvis De nu går konkurs.

Jeg tror ikke, jeg ville have noget problem med at sende regnskabet, hvis jeg blev bedt om det.

Fra Hørsholm
Tilmeldt 19. Oct 05
Indlæg ialt: 451
Fra  NoTanShop.com Skrevet kl. 19:26

Det som jeg anfægter hos Post Danmark er deres måde at bede om et årsregnskab midt i en kontrakt periode og udfra årsregnskabet afgøre om kontrakten skal fortsætte eller ej. Jeg tror faktisk at de juridisk ikke bare kan opsige en årskontrakt uden at give os mulighed for at stævne dem for kontrakt brud. Hvis de havde bedt om et årsregnskab, som skulle danne grundlag for næste årskontrakt havde jeg sikkert bare sendt det.

Vores løsning er at sende et brev hvor vi beder Post Danmark at til næste kontrakt forhandling (November) at sende en konsulent til os (det gør de alligevel). Så kan personen få lov til at se årsregnskabet (ikke tage med tilbage til Post Danmark) og bruge det til at lægge et tilbud for en årskontrakt.

Jeg er en meget lille fisk for Post Danmark, men jeg har ikke brug for Post Danmark men de vil gerne have vores penge. På samme måde som Shell gerne vil have dine penge, men jeg håber at du istedet bliver ved med at bruge OK istedet for Shell. Jeg tror der ligger med bag denne måde at håndtere risiko, nemlig det er et billigt lån for firmaet.

JakoDan, jeg tager hatten af for jer. I er et seriøst firma og den måde I håndtere det synes jeg er den bedste måde at sikre sig (UG+ til jer).

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 21:18

Tim Poulsen:

Det som jeg anfægter hos Post Danmark er deres måde at bede om et årsregnskab midt i en kontrakt periode og udfra årsregnskabet afgøre om kontrakten skal fortsætte eller ej. Jeg tror faktisk at de juridisk ikke bare kan opsige en årskontrakt uden at give os mulighed for at stævne dem for kontrakt brud. Hvis de havde bedt om et årsregnskab, som skulle danne grundlag for næste årskontrakt havde jeg sikkert bare sendt det.

Vores løsning er at sende et brev hvor vi beder Post Danmark at til næste kontrakt forhandling (November) at sende en konsulent til os (det gør de alligevel). Så kan personen få lov til at se årsregnskabet (ikke tage med tilbage til Post Danmark) og bruge det til at lægge et tilbud for en årskontrakt.

Jeg er en meget lille fisk for Post Danmark, men jeg har ikke brug for Post Danmark men de vil gerne have vores penge. På samme måde som Shell gerne vil have dine penge, men jeg håber at du istedet bliver ved med at bruge OK istedet for Shell. Jeg tror der ligger med bag denne måde at håndtere risiko, nemlig det er et billigt lån for firmaet.

JakoDan, jeg tager hatten af for jer. I er et seriøst firma og den måde I håndtere det synes jeg er den bedste måde at sikre sig (UG+ til jer).

Hvis du læser din kontrakt så står der med garanti, at ved uforudsete ændringer i markedet, kan kontrakten reguleres efter disse. Og finanskrisen er jo en sådan uforudset ændring.

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 21:22

Tim Poulsen:

Det er da en super god løsning!

Jeg tror nu ikke kredittid, beløb osv. kan regnes som del af kontrakten?! Det er vel nærmere selve ydelsens pris, antallet af pakker i sender osv., der er taget højde for i kontrakten.

Side 4 ud af 4 (35 indlæg)