Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan skal jeg gribe det an?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 2. Aug 09
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 15:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Mit spørgsmål her handler om en producent / designer af nogle helt unikke lamper, som ikke har sælger-genet og ikke formår at markedsføre dem.

Da disse lamper er noget ganske særligt, både på grund af designet, teknologien og materialevalget, har jeg næste ligget søvnløs over at prototyperne stadig står i designerens værksted, og ikke er masseproduceret og markedsført.

Kort om mig: Jeg er lønmodtager og er registreret med enkeltmandsvirksomhed som ikke er momspligtig grundet meget lav omsætning.
Jeg har ikke selv den store sælgererfaring, men har en masse gåpåmod og lever efter filosofien om at alt kan læres til i morgen.

Jeg er klart overbevist om at disse lamper kan blive et stort hit, og jeg har besluttet mig for at hjælpe designeren med at få dem ud i verden.
Men hvordan?

Skal jeg lave en grossistvirksomhed og købe en produktion af ham som jeg så sælger?

Skal jeg blot henvende mig til andre, og vil det være fordelagtigt for mig, da denne sælger så formentlig vil købe en produktion direkte hos producenten?

Skal vi slå os sammen og lave en fælles virksomhed?

Er der andet jeg skal tage højde for?

Hvad ville du gøre hvis du kendte en der har brugt 8 år og en stort mængde penge på at udvikle noget du selv tror på?

Kort om lamperne kan jeg fortælle at de bliver dyre (Ca. 8000.- pr stk) men med LED teknologi som gør at de koster under 100.- kr om året i forbrug, hvis de står tændt konstant.

Jeg har selv overvejet at det er lamperne der skal brandes med egen hjemmeside mm. og ikke producenten og hans firma.

Håber på lidt gode råd.

Vh
Dennis

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:14

Well. Hvis du vil pushe det ud til forretninger, så kan du jo være sælger, og få en provision for hvert salg du laver. Det er vel det nemmeste. Så køber butikken direkte hos ham, og du sender så en faktura til ham, på den provision du skal have.

Held og lykke :)

Fra Århus
Tilmeldt 2. Aug 09
Skrevet kl. 15:21

Tak for svaret.

Hvordan kan jeg være sikker på provisionen hvis butikken køber direkte hos producenten?
Mener... Så har jeg som sælger vel ikke noget indblik i mængden?

Vh

Dennis

Fra Poznan
Tilmeldt 15. Apr 09
Indlæg ialt: 181
Skrevet kl. 15:55

Hej

Hvis du selv tror på det, så tag kontakt til nogle inden for brancen, viser de intereese så strifter du et handelsselskab som får rettighederne til lamperne, så er der ikke nogen der går uden om dig,og i dette handelsselskab kunne du evt. lade lampe producenten få 20 % i forma aktier, så sikrer du også at ønsker at dette selskab skal blive en suces, men inden du åbner op for mulvarpen og bruger en masse penge så ville jeg først undersøge marken rigtig godt, for desværre kan man stire sig blind i nogle produkter som man selv mener er bedre en microsoft, men ofte er man desværre den eneste der kan se lyset i en ny idè 

Skulle du få held med produktet så er du velkommen til at give mig besked, jeg har kontakt til importøren for Fransen, Sødahl mm som sidder på hele det polske marked,og jeg mener han er ude i omkring 300 butikker

Held og lykke med projektet

Mvh

Henning

Fra Århus
Tilmeldt 2. Aug 09
Skrevet kl. 16:03

Hej Henning og tak for dit svar.

At stifte et handelsselskab og tilbyde producenten aktier, er noget mere end jeg er i stand til.
Men ja, jeg vil undersøge markedet og se hvordan reaktionen er på produktet.
Kan du evt anbefale virksomheder som ville være egnede?

Vh

Dennis

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:33

Før du kontakter virksomhederne, så...

Lav en list over alle de grunde en slutbruger vil have for at købe lampen, husk at spørger potentielle slutbruger ved evt. at vise dem super flotte billeder af produktet. Dette kan bruges under dialogen med virksomhederne.

Lav list over potentielle virksomheder som kunne være potentielle indkøber af produktet - søg på google.

Få navn og telefon nummeret på beslutningstageren for indkøb i virksomheden.

Ring til dem, med det formål at lave et præsentationsmøde med personen.

Held og lykke.

Har du yderligere spørgsmål, så gå ind på min profil.

VH

Glenn Kibsgaard

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)