Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Rosenstand fraråder brug af Javascripts, Men....

Side 1 ud af 5 (47 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 13. Apr 09
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 11:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Er blevet færdig med SEO Lex for nogle dage siden, og den kan kun anbefales! Dog er der en ting jeg ikke helt forstår :-)

Hvis jeg forstår eksemplet med fætter BR rigtigt bliver der sagt at man skal holde sig væk fra Javascripts, men for at bruge google analytics http://www.google.com/analytics/tour.html så skal man copy og paste Jacascripts ind i sin html kode, men er det en forskellig brug af javascript som ikke betyder noget for sidens SEO ? Eller hvordan hænger det lige sammen :-)

Mvh

Thomas

Fra Sønderborg
Tilmeldt 17. Mar 09
Indlæg ialt: 336
Fra  BodyMod.dk Shop - Blue Monkeys in Space ApS Skrevet kl. 11:07

Super godt spørgsmål...

Jeg har undret mig over det samme, så jeg lytter lige med her...

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 11:21

Thomas Kjeldgaard:

Hvis jeg forstår eksemplet med fætter BR rigtigt bliver der sagt at man skal holde sig væk fra Javascripts

Hej Thomas,

Jeg er oxo igang med bogen men forstår nu mere det afsnit med Fætter BR som Cookies der står ganske rigtigt javascript men det tror jeg mere han mener at din siden ikke må afhænge af kun javascript.

Men godt spørgsmål ville stadig være på sin plads at få slået helt fast Smile

/allan

Fra København N
Tilmeldt 5. Mar 09
Indlæg ialt: 639
Skrevet kl. 11:36
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 5 person

Hej Thomas

Det Rosenstand skriver er at du ikke må lave din side på en måde så den slet ikke kan køre uden Javascript som i eksemplet.

At benytte små javascript koder såsom det til analytics er ikke et problem. BAre siden kan ses uden at man aktiverer javascript er det fint, og det kan man sagtens når man bruger små javascripts.

Problemet er at søgerobotterne ikke eksekverer javascript, og hvis man er tvunget til at bruge det for at se siden, så ser robotten den ikke.
På samme måde vil den heller ikke registrere links og andet du kalder frem med javascript.

Håber du og i andre fanger den bedre nu.

Læs om de 3 rygestop faser på www.endeligikkeryger.dk og lær om hypnose på www.hypnose1.dk

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 11:41

Bingo Yes

Tilmeldt 13. Jan 08
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 11:46

Som Janno siger, må siden ikke køre udelukkende på Javascript!

Dette skyldes at de crawler-bots som google bruger til at indeksere din side har Javascript deaktiveret af åbenlyse grunde!

Derfor vil alle dine javascripts ikke virke og hvis du fx. har alle lavet en side hvor alle dine links f.eks. bruger javascript vil crawler-botsne højest sansynligt aldrig se mere end den første side da den ikke kan bruge javascript linket! (Forsimplet!)

Samtidig kunne man godt forstille sig at man vil kunne bruge Javascript til at lave Tag clouds osv. på en side men igen vil dette ikke give den mindste SEO fordel da google ikke ville se det!

Javascript komplikationen gør også at mange Web 2.0 sider der bruger meget AJAX til frembringelse af nye sider ikke bliver ligeså godt indekseret som sider uden AJAX!

Håber det gav lidt forståelse og ikke var alt for rodet!

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 12:24
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej med jer

Jeg kan se, I har løst spørgsmålet. Men for en sikkerheds skyld: Der står ingen steder i SEO-LEX, at I ikke må bruge java eller javascript. Der står blot, at I ikke må gøre visningen af jeres indhold afhængigt af det. Og det gør man altså ikke ved at sætte et Analytics script ind ;-)

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9731
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 13:14
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 4 person

>  java eller javascript

Bare lige for at gøre det helt klart: Java og JavaScript har på trods af navnesammenfaldet INTET med hinanden at gøre!

JavaScript er et simpelt scripting sprog der fortolkes af browseren. Det eksekveres normalt ikke af søgemaskinerne. Derfor er det et problem.

Java er et tungt programmeringssprog, der blandt andet bruges til at udvikle back-end systemer til websites. Det er i sig selv INGEN SOM HELST betydning i forhold til SEO.

Med Java kan man så også lave såkaldte "Java Appletter", der er små programmer der afvikles i browseren - lidt på samme måde som AJAX eller Flash kan gøre det. Java Appletter eksekverer søgemaskinerne ikke og indhold i disse er derfor "usynligt" for søgemaskinerne.

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 13:22

@Mikkel: Det er helt korrekt - tak for præciseringen af min ikke helt korrekte formulering :-)

Tilmeldt 22. Jul 09
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 10:25
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

> lidt på samme måde som AJAX eller Flash kan gøre det

Hvorfor sammenligne AJAX med Flash og Java? Ved du hvad AJAX dækker over?

Hvis jeg siger virtuelle maskiner kan du så selv gætte det?

Side 1 ud af 5 (47 indlæg)