Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ren provision

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Jul 08
Indlæg ialt: 524
Skrevet kl. 10:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad er den gyldne regel for hvad der gives til / tjenes af sælgeren?

Eksempel: Salg af løbende ydelse til firma. Hvordan fastsættes provisionen hvis indtægten f.eks er 5.000 kr. om måneden. Gives der et engangsbeløb for at få kunden i hus? Laver man en aftale om en løbende % del af indkomsten?

Er helt blank så alle gode råd er velkomne.

Fra Thisted
Tilmeldt 11. Jul 07
Indlæg ialt: 79
Fra  Apps4all ApS Skrevet kl. 10:55

Jeg har haft en lign. løn-model, baseret på et månedligt abonnement.

Umiddelbart vil jeg sige at aflønningsmodellen skal hænge sammen med hvor længe kunden er bundet, eller hvor lang tid du kan forvente en indtægt herfra.

Du kan enten sige en fast % del af den samlede kontraktsum, altså den samlede indtægt som kunden har bundet sig til. Eller du kan som du selv nævner give et fast beløb pr. salg.

Et konkret eksempel som jeg havde som model kunne være: en ydelse bliver solgt til 100 kr. pr. md. Kunden binder sig i 3 mdr. hvilket vil sige 300 kr. omsætning. Provsion er eks. 25% af den samlede bindingsperiode hvilket vil sige 25% af 300 = 75 kr.

Håber det hjælper dig.

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 11:06

hej

udgangspunktet er hvad du kan aftale dig frem til med kunden. Så en balance mellem hvad du finder interessant, og hvad sælgeren vil arbejde for. F.eks giver jeg en fast %-del af alt løbende salg, til sælgeren som har "landet" kunden. Det er attraktivt for ham, da arbejdet kun skal udføres en gang, derefter modtager han provision så længe kunden handler hos mig - og for min del, betaler jeg kun provision så længe jeg har omsætningen.

Den anden model er mere risikabel for dig, hvis du giver et større engangsbeløb i forventning om at have kunden længe, og så måske mister kunden igen. Men igen større potientiale for dig, hvis kunden bliver længere end ventet...

Der er sikkert stor forskel på provisionssats, alt efter hvad du sælger.

Mvh

Jesper

www.sliknet.dk

Tilmeldt 4. Jul 08
Indlæg ialt: 524
Skrevet kl. 11:18

Hele ideen er at jeg ikke skal have penge op af lommen. En ven af mig gav fast løn + provision hvilket resulterede i en udgift på ca. 105.000 kr. Han er heldig hvis dette beløb bliver dækket ind hvilket han ikke regner med. Dette ønsker jeg ikke!

Dette spørgsmål virker måske mærkligt men er der ikke et loft på hvor meget sælgeren tjener på en kunde? Hvad jeg mener er, at måske løber samarbejdet mellem firmaet og jeg selv i 5 år. Hvis sælgeren skal have 20-25% gennem 5 år bliver det til en hel del. Han har skabt kontakten men det er jo mig der skal vedligeholde/arbejde hos kunden gennem 5 år! Er det rimeligt at sælgeren høster frugt gennem 5 år for at have landet en aftale?

Fra Thisted
Tilmeldt 11. Jul 07
Indlæg ialt: 79
Fra  Apps4all ApS Skrevet kl. 17:07

Det kommer jo an på hvad dit ønske er mht. salg og sælgerens opgave i forhold hertil.

Provision er et værktøj som gør det meget enkelt for dig at styrre salget. Kort fortalt så vil en provision pr. kunde resultere i mange kunder, men måske knap så meget kundepleje/udvikling, hvor i mod en provision pr. omsætning vil resultere i knap så mange kunder, men større omsætning via kundepleje fra de kunder der kommer ind.

Men for at give dig mere konkret rådgivning om hvad der vil være det rigtige i din situation er jeg nødt til at vide mere om produkt, strategi osv. Du er velkommen til at sende en pb.

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 22:57

Jesper Laugesen:

hej

udgangspunktet er hvad du kan aftale dig frem til med kunden. Så en balance mellem hvad du finder interessant, og hvad sælgeren vil arbejde for. F.eks giver jeg en fast %-del af alt løbende salg, til sælgeren som har "landet" kunden. Det er attraktivt for ham, da arbejdet kun skal udføres en gang, derefter modtager han provision så længe kunden handler hos mig - og for min del, betaler jeg kun provision så længe jeg har omsætningen.

Den anden model er mere risikabel for dig, hvis du giver et større engangsbeløb i forventning om at have kunden længe, og så måske mister kunden igen. Men igen større potientiale for dig, hvis kunden bliver længere end ventet...

Der er sikkert stor forskel på provisionssats, alt efter hvad du sælger.

Mvh

Jesper

www.sliknet.dk

Vi er ejere af domænet http://www-candy.com/ .(World Wide Web Candy)
Domænet trænger til at komme ud at arbejde for der er
er over 20 milioner søgninger  på candy relaterede søgninger på Google om måneden internationalt.

Så hvis du vil udvide til engelsktalende lande har vi domænet mod en 10% procent af omsætningen.

Mvh,

Christian

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 08:35
Side 1 ud af 1 (7 indlæg)