Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forslag modtages med kyshånd og stor tak

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen.

Hvis jeg var dig, så vil jeg begynde at søge på nettet for netværk-websites. Her vil jeg nok starte med at henvende mig til potentielle kunder, hvor formålet er at få gang i en dialog. Meget tit kan dette starte med, at man spørger ind til deres behov og krav til deres leverandør, Derefter vil jeg spørger til, hvad de kræver før de skifte leverandør.

Disse information vil jeg bruge til at opbygge min salgssamtale med. Og så vil jeg vende tilbage til dem og sige:

"Jeg kan forstå, at du har de og de behov og det kræver det og det før du vil skifte leverandør, har jeg forstået dig rigtig?"

"ja" (for de har jo tidligere givet dig den information)

"Hvis jeg kan opfylde dine behov og krav, vil du så være interesseret i et uforpligtende møde?"

/Glenn

Fra Aalborg
Tilmeldt 15. Jan 09
Indlæg ialt: 857
Fra  Lejenspand.dk Skrevet kl. 13:38

Angående den 100% proisionslønnet sælger, så ser det vidst ud til at jeg må trække dette i mig igen Wink

Nå men så kan man satse på en sælger med en grundløn og provision, og så lave en kontrakt der gør det muligt at opsige folk pr. dags dato såfremt sælgeren ikke indfrier dine forventninger. 

Mvh

Fra Århus
Tilmeldt 27. Apr 09
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 13:52

Hej Louise

Rengøringsmidler rangerer på linje med toiletpapir og kaffefiltre, det er forbandet vigtigt, men ikke ligefrem forretningskritisk - så jo mindre hjerneaktivitet man skal bruge på de dele, jo bedre. Det er derfor det er så forbandet svært at få folk til at skifte leverandør, uanset om man tilbyder en gratis ferrari med hver ny ordre - så skal de til at TÆNKE, og det er vi mennesker bare ikke meget for...

Så når du spørger efter en genvej, så tænker jeg (uden at kende et fløjt til rengøringsbranchen), at det handler om at finde det lillebitte øjeblik, hvor omstændighederne tvinger dem til at tænke over rengøringsmidler...

For ca. 1000 år siden var jeg opvasker i en nyåbnet restaurant, hvor jeg 2 gange om ugen blev sendt i Føtex efter opvaskemiddel/toiletpapir/karklude. Hvis vi forestiller os, at der på magisk vis var dukket en lille pakke op på dørtrinnet en dag, med et udvalg af gode rengøringsmidler og måske et lille hæfte med gode råd og en tjekliste til at holde en restaurant i tip-top-stand - måske ligefrem et tilbud på et fast abonnement på rengøringsmidler, så er jeg helt sikker på, at afsenderen ville få meget mere ud af sine anstrengelser, end de efterfølgende 14 firmaer, der ville sælge effektive/billige/skånsomme rengøringsprodukter...

Man må kunne bruge CVR-registret eller KOB (som man kan bruge gratis på mange biblioteker) til at finde ud af, hvem der åbner nye restauranter/caféer, og du kan sende mange "kom i gang-pakker" afsted for det, som næsten enhver form for annoncering vil koste.

Du kan sikkert ikke leve af den metode alene, men måske er det en lille genvej til en ny håndfuld gode faste kunder hvert år...

VH Camilla

Fra Copenhagen Baby...
Tilmeldt 12. Apr 06
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 17:05

Hej Louise

Jeg startede faktisk som b2b sælger i hele jylland for en del år siden med netop at sælge rengørings artikler. DET GØR JEG ALDRIG IGEN. det var sgu hårdt arbejde. her er kort nogle af mine tanker (har kun skimtet de øvrige indlæg så måske noget går igen, sorry).

Du skal klart finde dit kunde-segment. Hvis folk vil købe rengøring for mere end 1200 (som de bør for at få gratis levering), så har de et stort forbrug af rengøring - mindre virksomheder vil normalt ikke bruge så mange penge ad gangen på rengøring (de helt små tager det fra hjemmefrengøringen og de lidt større køber først når de finder ud af at AJAX flasken er tom). Virksomheder der har rengøring stående er i mine øjne firmaer med +20 medarbejdere... og har de så ikke et rengøringsfirma til at hjælpe sig - oftest jo. Og så skal du have fat i rengøringsfirmaer som ISS, og de er sgu ligeglade med køb for 1200 eller dag til dag, de skal have KÆMPE ordrer, som jeg er bange for du ikke kan matche (håber jeg tager fejl).

En anden mulighed, er at finde de firmaer som er +20 men ikke bruger ISS, Berendsen eller små rengøringsfirmaer (dog tror jeg der er en lille ide, i at prøve at finde den ene eller to mindre selvstændige renføringsfirma som findes i alle byer - evt dem som gør rent ved private.

Nåh, men du vil have kreative tanker.. altså hvis jeg skulle sælge rengøring (og nu snakker vi ikke til proffer som ISS mfl, men til eks. hoteller o.l), så vil jeg slå på hvem den gode rengøring gavnede. eks. gavner det firmaets bureakrati (én person skal hurtigt og simpelt taste en ny ordrer ind), er det allergi frit gavner det eks hotellets/restaurantens kunder - "har du tænkt på om dine kunder bliver påvirket af den parfume der er i jeres rengøring idag?" ved godt det er i den grove ende, men bare for at giove dig et billede af det.

Du skal nok finde endnu mere ud af om du vil slå på: A) Kvalitet (herunder allergi mm) B) Pris C) Levering

Den sidste - som jeg synes du gør meget ud af - er svær at sælge netop disse produkter på da folk, som andre har nævnt, er enormt ligeglade med rengøringsprodukter og derfor ikke ser hurtigt levering som en nødvendighed - HVIS man står og mangler det urgent, så henter man det jo bare i føtex.

Håber det satter nogle tanker igang?!

Fra Aalborg
Tilmeldt 1. Dec 08
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 20:34

Hej Camilla,

Tak for et godt svar. Der var stof til eftertanke, og jeg synes du har givet mig en ny vinkel. Både med et godt konkret forslag, men også bare sådan overordnet ifht til markedsføring.

1000 tk for det :o)

Hilsen

Louise 

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)