Hej Louise
Jeg startede faktisk som b2b sælger i hele jylland for en del år siden med netop at sælge rengørings artikler. DET GØR JEG ALDRIG IGEN. det var sgu hårdt arbejde. her er kort nogle af mine tanker (har kun skimtet de øvrige indlæg så måske noget går igen, sorry).
Du skal klart finde dit kunde-segment. Hvis folk vil købe rengøring for mere end 1200 (som de bør for at få gratis levering), så har de et stort forbrug af rengøring - mindre virksomheder vil normalt ikke bruge så mange penge ad gangen på rengøring (de helt små tager det fra hjemmefrengøringen og de lidt større køber først når de finder ud af at AJAX flasken er tom). Virksomheder der har rengøring stående er i mine øjne firmaer med +20 medarbejdere... og har de så ikke et rengøringsfirma til at hjælpe sig - oftest jo. Og så skal du have fat i rengøringsfirmaer som ISS, og de er sgu ligeglade med køb for 1200 eller dag til dag, de skal have KÆMPE ordrer, som jeg er bange for du ikke kan matche (håber jeg tager fejl).
En anden mulighed, er at finde de firmaer som er +20 men ikke bruger ISS, Berendsen eller små rengøringsfirmaer (dog tror jeg der er en lille ide, i at prøve at finde den ene eller to mindre selvstændige renføringsfirma som findes i alle byer - evt dem som gør rent ved private.
Nåh, men du vil have kreative tanker.. altså hvis jeg skulle sælge rengøring (og nu snakker vi ikke til proffer som ISS mfl, men til eks. hoteller o.l), så vil jeg slå på hvem den gode rengøring gavnede. eks. gavner det firmaets bureakrati (én person skal hurtigt og simpelt taste en ny ordrer ind), er det allergi frit gavner det eks hotellets/restaurantens kunder - "har du tænkt på om dine kunder bliver påvirket af den parfume der er i jeres rengøring idag?" ved godt det er i den grove ende, men bare for at giove dig et billede af det.
Du skal nok finde endnu mere ud af om du vil slå på: A) Kvalitet (herunder allergi mm) B) Pris C) Levering
Den sidste - som jeg synes du gør meget ud af - er svær at sælge netop disse produkter på da folk, som andre har nævnt, er enormt ligeglade med rengøringsprodukter og derfor ikke ser hurtigt levering som en nødvendighed - HVIS man står og mangler det urgent, så henter man det jo bare i føtex.
Håber det satter nogle tanker igang?!