Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

et nyt a la bakken søger folk.

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 21:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter Holmstrand:

Anders Christensen:

BonBon Land gav i 2008 små 5 mio. i underskud, og ca 6 mio i underskud i 2007 efter skat og har en gæld på 161 mio så vidt jeg kan se i deres regnskab.

Fint nok, men BonBon-land kan af den grund sagtens være en rigtig god forretning alligevel. Kan du ikke lige grave budgetterne fra 2008 frem også, for så vidt jeg ved er der brugt rigtig mange penge på investeringer i nye forlystelser m.m. De penge er formentlig finansieret. Det kunne jo være at man har kalkuleret med underskud i 2007 og 2008 på grund af ekstraordinært store investeringer.

At en stor virksomhed har stor gæld er ikke noget særsyn. Det er helt almindeligt faktisk. Langt de fleste finansierer hellere større anlægsprojekter og den slags med lånte penge end via egenkapitalen. Det er der mange grunde til.

Jeg er enig med dig i det du skriver omkring investeringer.

Ledelsesberetningen for 2008 beretter dig at resultatet er utilfredsstillende og der er taget organisatoriske og investeringsmæssige tilpasninger, og at de forventer et positivt resultat i 2009.

I 2007 blev bonbon land solgt til nye ejere og var plaget af en dyr brand samme år og måtte ud og give 50.000 fribilletter væk til at vende den dårlige presseomtale, ser det ud til.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Næstved
Tilmeldt 26. Oct 08
Indlæg ialt: 562
Skrevet kl. 21:49

Anders Christensen:

Jeg er enig med dig i det du skriver omkring investeringer.

Ledelsesberetningen for 2008 beretter dig at resultatet er utilfredsstillende og der er taget organisatoriske og investeringsmæssige tilpasninger, og at de forventer et positivt resultat i 2009.

I 2007 blev bonbon land solgt til nye ejere og var plaget af en dyr brand samme år og måtte ud og give 50.000 fribilletter væk til at vende den dårlige presseomtale, ser det ud til.

Enig, men det var nu også mest for at illustrere at en virksomhed med stor gæld ikke nødvendigvis behøver at være en dårlig forretning. Det er der så noget der tyder på at BonBon-land var i 2008. Jeg ved godt at BonBon-land blev solgt i 2007 - var i den forbindelse perifært involveret i salget nemlig ;-) eller købet rettere.

Men uanset om parken så har givet underskud siden den åbnede, må der være et stort potentiale. Der er blevet investeret massivt fra dag 1, og investeringerne har ligget et godt stykke over indtægterne - det er jeg opmærksom på. Alligevel kan det sagtens være en god forretning! Hvis banker og investorer kan se at parken giver overskud i det øjeblik investeringerne stopper/nedbringes, er det jo slet ikke så ringe endda. BonBon-land er en relativt ny park der har oplevet en nærmest eksplosiv vækst. Jeg var derude for ikke så længe siden, og det er mildt sagt et andet sted end jeg besøgte i 2007 og en helt anden verden fra hvordan det så ud i 2000. Den slags koster penge, men så længe der er råd til afdragene er alting jo godt.

Den tidligere ejer Michael Spangsberg manglede i dén grad heller ikke likvide midler - ej heller før salget. Så noget må gå godt derude ;-)

Dette var så også svar til Fashionsellers undrende spørgsmål om hvorvidt en virksomhed der har haft underskud i 16 år kan være en god forretning. Det kan den sagtens.

Eksempel:

Jeg har ingenting, og køber i 2000 en Antikvitet 1 for 500. Den sælger jeg for 1000 kroner.
Nu har jeg fået blod på tanden, så inden udgangen af året køber jeg Antikvitet 2 for de 1000 kroner plus 5000 jeg har lånt.

Årets resultat er negativt, men da jeg ved at Antikvitet 2 har en markedsværdi på 25.000 kroner er min virksomhed stadigvæk ganske sund.

Simpelt I know, men det er stort set det samme som for BonBon-land og andre større virksomheder der geares med lånte penge ;-)

Change the story of your business into a story of success - www.231milesfromberlin.com

Tilmeldt 10. May 09
Indlæg ialt: 1058
Fra  Ronnie Skrevet kl. 12:53

Hej.

Hvis du skal have nogle penge ind til den park så skal du nok være lidt mere prof. prøv bare at se pin prof, du har intet skrevet om dig selv eller noget andet.

Og så skriver du (ps. hørte i radioavis at djurs sommerland havde 20000 besøg forlede dag af ca. 150 kr pr stk, så regn lige ud hvad det er af penge, så få du et chok ...) Jeg ved ikke hvor meget du ved om sommer land? men før man nå op på de tal så skal man have været til i MANGE år, man bygger ikke bare en park på 5 elle 10 år

Venlig hilsen.

Ronnie 

Tilmeldt 4. Feb 09
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 12:57
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

nej men hvorfor lader i ham ikke have den ide og lade ham tro på den

der ligger nok lidt flere tanker bag end han lige lukker op for her

måske netop af frygt for dette jante pis

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)