Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

et nyt a la bakken søger folk.

Side 5 ud af 7 (61 indlæg)
Tilmeldt 4. Mar 08
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 21:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej, men nu skal man som iværksætter ikke altid dække eksisterende behov, men skabe nye !!

Ang. deres økonomi, mon så ikke der kommer lidt hjælp fra EU ;) 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15051
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 21:48

UNILAZE I/S:

Nej, men nu skal man som iværksætter ikke altid dække eksisterende behov, men skabe nye !!

Ang. deres økonomi, mon så ikke der kommer lidt hjælp fra EU ;) 

Det har jeg aldrig påstået, dog kun gjort evt investorer opmærksom på, at det er et meget risky land...

Og hvordan skal EU hjælpe? IMFs kasse er tom, så med mindre du synes at pengetrykning er vejen frem, så er det som sagt kun andres nåde, der kan redde landet fra konkurs...

Fra Næstved
Tilmeldt 26. Oct 08
Indlæg ialt: 562
Skrevet kl. 21:49

Anders Christensen:

Jeg er enig med dig i det du skriver omkring investeringer.

Ledelsesberetningen for 2008 beretter dig at resultatet er utilfredsstillende og der er taget organisatoriske og investeringsmæssige tilpasninger, og at de forventer et positivt resultat i 2009.

I 2007 blev bonbon land solgt til nye ejere og var plaget af en dyr brand samme år og måtte ud og give 50.000 fribilletter væk til at vende den dårlige presseomtale, ser det ud til.

Enig, men det var nu også mest for at illustrere at en virksomhed med stor gæld ikke nødvendigvis behøver at være en dårlig forretning. Det er der så noget der tyder på at BonBon-land var i 2008. Jeg ved godt at BonBon-land blev solgt i 2007 - var i den forbindelse perifært involveret i salget nemlig ;-) eller købet rettere.

Men uanset om parken så har givet underskud siden den åbnede, må der være et stort potentiale. Der er blevet investeret massivt fra dag 1, og investeringerne har ligget et godt stykke over indtægterne - det er jeg opmærksom på. Alligevel kan det sagtens være en god forretning! Hvis banker og investorer kan se at parken giver overskud i det øjeblik investeringerne stopper/nedbringes, er det jo slet ikke så ringe endda. BonBon-land er en relativt ny park der har oplevet en nærmest eksplosiv vækst. Jeg var derude for ikke så længe siden, og det er mildt sagt et andet sted end jeg besøgte i 2007 og en helt anden verden fra hvordan det så ud i 2000. Den slags koster penge, men så længe der er råd til afdragene er alting jo godt.

Den tidligere ejer Michael Spangsberg manglede i dén grad heller ikke likvide midler - ej heller før salget. Så noget må gå godt derude ;-)

Dette var så også svar til Fashionsellers undrende spørgsmål om hvorvidt en virksomhed der har haft underskud i 16 år kan være en god forretning. Det kan den sagtens.

Eksempel:

Jeg har ingenting, og køber i 2000 en Antikvitet 1 for 500. Den sælger jeg for 1000 kroner.
Nu har jeg fået blod på tanden, så inden udgangen af året køber jeg Antikvitet 2 for de 1000 kroner plus 5000 jeg har lånt.

Årets resultat er negativt, men da jeg ved at Antikvitet 2 har en markedsværdi på 25.000 kroner er min virksomhed stadigvæk ganske sund.

Simpelt I know, men det er stort set det samme som for BonBon-land og andre større virksomheder der geares med lånte penge ;-)

Change the story of your business into a story of success - www.231milesfromberlin.com

Fra Næstved
Tilmeldt 26. Oct 08
Indlæg ialt: 562
Skrevet kl. 22:00

Fashion-Seller:

Det har jeg aldrig påstået, dog kun gjort evt investorer opmærksom på, at det er et meget risky land...

Og hvordan skal EU hjælpe? Verdensbankens kasse er tom, så med mindre du synes at pengetrykning er vejen frem, så er det som sagt kun andres nåde der kan redde landet for konkurs...

Jeg synes lige vi skal slå fast at Verdensbanken er et organ der hjælper u-lande med at bekæmpe fattigdom. Jeg har meget svært ved at se Verdensbanken støtte et land der er optaget i EU!!! Dog vil jeg gerne vide hvordan du når frem til at Verdensbankens kasse er tom?

EU spiller en afgørende rolle for håndteringen af krisen i de enkelte medlemslande. Først og fremmest optræder EU som koordinator af den fælles indsats alle landene i EU er blevet enige om, og som har en værdi af mere end 2000 milliarder EURO. Samtidig sikrer EU igennem finanskrisen en økonomisk stabilitet for de fleste af sine medlemslande ved at have EURO'en som fælles valuta.

EU har mulighed for at give hjælpepakker lokalt, og der er stillet forslag om en hjælpepakke til de østeuropæiske økonomier, som er hårdest ramt, på mindst 100 millioner EURO.

EU kan altså hjælpe på flere måder. Det er en slags "Verdensbank" for de dårligst stillede medlemslande.

Change the story of your business into a story of success - www.231milesfromberlin.com

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 22:01

Peter Holmstrand:

Dette var så også svar til Fashionsellers undrende spørgsmål om hvorvidt en virksomhed der har haft underskud i 16 år kan være en god forretning. Det kan den sagtens.

Eksempel:

Jeg har ingenting, og køber i 2000 en Antikvitet 1 for 500. Den sælger jeg for 1000 kroner.
Nu har jeg fået blod på tanden, så inden udgangen af året køber jeg Antikvitet 2 for de 1000 kroner plus 5000 jeg har lånt.

Årets resultat er negativt, men da jeg ved at Antikvitet 2 har en markedsværdi på 25.000 kroner er min virksomhed stadigvæk ganske sund.

Simpelt I know, men det er stort set det samme som for BonBon-land og andre større virksomheder der geares med lånte penge ;-)

Imponerende hvor lidt folk har lært af den krise der er pt, og som kommer til at præge de næste mange år frem i tiden...

Du siger en virksomhed, som spekulere er sund? Ejendomme, aktier, investeringsselskaber, råvarer som Olie mm. Har disse os den værdi, som ejerne mener, for så er det mærkeligt at der er så mange konkurser, og "sunde" firmaer som har likviditetsproblemer...

Så ja det er en "sund" virksomhed, så længe der er en giga pengepung bag ved. Når den lukkes eller forsvinder kender du jo selv realiteten!!!

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 22:11

Peter Holmstrand:

Fashion-Seller:

Og hvordan skal EU hjælpe? Verdensbankens kasse er tom, så med mindre du synes at pengetrykning er vejen frem, så er det som sagt kun andres nåde der kan redde landet for konkurs...

Jeg synes lige vi skal slå fast at Verdensbanken er et organ der hjælper u-lande med at bekæmpe fattigdom. Jeg har meget svært ved at se Verdensbanken støtte et land der er optaget i EU!!! Dog vil jeg gerne vide hvordan du når frem til at Verdensbankens kasse er tom?

EU spiller en afgørende rolle for håndteringen af krisen i de enkelte medlemslande. Først og fremmest optræder EU som koordinator af den fælles indsats alle landene i EU er blevet enige om, og som har en værdi af mere end 2000 milliarder EURO. Samtidig sikrer EU igennem finanskrisen en økonomisk stabilitet for de fleste af sine medlemslande ved at have EURO'en som fælles valuta.

EU har mulighed for at give hjælpepakker lokalt, og der er stillet forslag om en hjælpepakke til de østeuropæiske økonomier, som er hårdest ramt, på mindst 100 millioner EURO.

EU kan altså hjælpe på flere måder. Det er en slags "Verdensbank" for de dårligst stillede medlemslande.

Sorry skrivefejl. Der skulle stå IMF og ik verdensbanken. Det er rettet om et øjeblik, men fakta er dog stadig de samme!!!

Og ja hvor skal EU få pengene fra? Begynde at trykke endnu flere og derved skabe inflation, som kan risikere at ende i hyperinflation? Eneste taber ved en sådan aktion er da EU og alle de bedre stillede lande i EU!!!

Og hva hjælper en hjælpepakke på 100 mio Euro (tallet lyder ik rigtig, men det er dig der påstår det), når behovet er flere mia Euro? Det er peanuts i forhold til de behov Letland og andre Østlande har!!!

Fra Sigulda, Letland
Tilmeldt 21. Mar 07
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 07:45

Lidt fakta om hvad Letland har fået/får af støtte fra IMF og EU:

Slutningen af 2008: IMF, 600millioner euro

Første kvartal 2009: Den Europæiske Kommision, 1milliard euro

Lige på trapperne (næste uge): Den Europæiske Kommision, 1,2milliader euro

Forhandling om nu: IMF, 200millioner euro

Så der er en interesse både i EU og IMF for at hjælpe Letland på ret køl igen. Der følger betingelser (politiske reformer) med og lånene skal betales tilbage.

Esben Kalhøj, Letland

Tilmeldt 4. Feb 09
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 08:19
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

det hele startede med at han søgte en  eller flere penge mænd/kvinder

og ja han skrev ikke så meget .

men enten fanger man ide eller også fanger den ikke

personligt fanger ide jeg har bare ingen penge

og hvis ide fanger ja så skriver man jo også tilbage får at få noget mere info ??

det han ikke spurgte om var

økonomien i letland

verdensbanken

osv.

hvis det var konstruktivt kritik

så kunne i jo skrive privat til ham så i ikke ødelægger det for ham

jeg håber din ide kommer op og stå jeg vil gerne besøge dig og jeg vil også gerne komme med nogle fodbold hold

så kom bare i gang med at finde nogle pengemænd

(det kunne være rart hvis folk som skrev herinde ikke blev  trynet

bare forde der sidder nogle meget kloge hoveder og keder sig)bare min  mening

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 09:26
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

sælger med stort s:

det han ikke spurgte om var

økonomien i letland

verdensbanken

Næ, Men Anders har i tråden haft et virkelighedsfjernt forhold til Letlands økonomi. Ved at underspille den del fjerner han  fokus på, at der reelt er tale om en meget risikobetonet investering.

Tilmeldt 10. May 09
Indlæg ialt: 1058
Fra  Ronnie Skrevet kl. 12:53

Hej.

Hvis du skal have nogle penge ind til den park så skal du nok være lidt mere prof. prøv bare at se pin prof, du har intet skrevet om dig selv eller noget andet.

Og så skriver du (ps. hørte i radioavis at djurs sommerland havde 20000 besøg forlede dag af ca. 150 kr pr stk, så regn lige ud hvad det er af penge, så få du et chok ...) Jeg ved ikke hvor meget du ved om sommer land? men før man nå op på de tal så skal man have været til i MANGE år, man bygger ikke bare en park på 5 elle 10 år

Venlig hilsen.

Ronnie 

Side 5 ud af 7 (61 indlæg)