Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

et nyt a la bakken søger folk.

Side 3 ud af 7 (61 indlæg)
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15052
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 16:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Esben Kalhøj:

Fy da - så må jeg da hellere se at komme hjem Wink

Nu er jeg jo ikke økonom, og kan kun forholde mig til det jeg kan læse eksperterne kommer med af udtalelser i medierne herovre, men min betragtning (stærkere og klogere) går på hvornår vi begynder at se en økonomisk vækst igen, og at det denne gang bliver en mere sund vækst, end de 15-18% som vi så i årene op til krisens start. Det var iøvrigt EUs højeste vækstrate.....højt at flyve, dybt at falde......

Rolig nu... Fordi der er krise, så bliver alle ik ramt. Der er da stadig masser der lever et normalt liv på Island, men der er os nogle som har taget nogle tæsk...

Nåå på den måde. Troede du mente at tingene var tilbage til det normale om 12-18 mdr... Hvor hurtigt der kommer vækst afhænger af mange ting, dog især inflationen og evt devalueringer rundt omkring i verden. Det er umuligt at forudse, men den kommer da igen.

Man må sige det var et fald der gav nogle alvorlige hudafskrabninger, som kommer til at svie i lang tid...

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 16:31

Fashion-seller: Nej det var ikke dig jeg havde i tankerne da jeg skrev mit indlæg ;-) Det er for mig fint med lidt sund skepsis.

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 16:42

Allan.:

Fashion-seller: Nej det var ikke dig jeg havde i tankerne da jeg skrev mit indlæg ;-) Det er for mig fint med lidt sund skepsis.

Super. Det er nu ik for at være skeptisk eller skyde projektet i sænk, men man skal jo os være realist af og til, især ved store investeringer og ideer...

Fra Esbjerg
Tilmeldt 22. Jun 08
Indlæg ialt: 114
Skrevet kl. 16:46

Men jeg tror nu at han har fat i noget med at åbne en sådanne park i denne her tid.
Hvis økonomien er dårligt bliver folk hjemme, men med muligheden om at komme på ferie til billigere penge, vil kunne køre rigtig godt tror jeg.

Så tror jeg det er ligemeget om letland er økonomisk ustabil, så vil familier holde ferie, og hvis der ikke er nogen konk. med sådanne et forlystelses land så tror jeg nu nok at det kan køre rundt.

Glæder mig meget til at høre mere om projektet og held og lykke :)

Ledz.dk - Søger sponsor gaver til turnering!

Fra Horsens
Tilmeldt 2. May 07
Indlæg ialt: 828
Skrevet kl. 17:01

Fashion-Seller:

Der er enormt stor forskel på at have et omrejsende tivoli og en forlystelsespark. En forlystelsespark har mange flere brandings muligheder, og ofte kan en forlystelsespark lokke med familieture osv, hvilket et omrejsende tivoli på ingen måde kan...

Så tror du skal passe på med at sammenligne to helt forskellige ting, og konkludere deraf, med mindre æbler og pærer er det samme...

Selvfølgelig er der en stor forskel på et omrejsende tivoli og en forlsystelsespark, men nu var det forlystelserne jeg skrev om, for der var en længer oppe i tråden som skrev at det var dyrt at købe ind. De forlystelser der bliver købt, er jo nøjagtig de samme om det er i et omrejsende tivoli eller det er i en forlystelsespark.

Ang. brandingen så har omrejsende tivolier også stor mulighed, se bare på nordisktivoli park! Han har pengene han styre den danske tivoli branche.

Hilsen Nicolai Christensen - Reklamebureauet Drive design.

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 17:08

Nicolai Christensen:

Fashion-Seller:

Der er enormt stor forskel på at have et omrejsende tivoli og en forlystelsespark. En forlystelsespark har mange flere brandings muligheder, og ofte kan en forlystelsespark lokke med familieture osv, hvilket et omrejsende tivoli på ingen måde kan...

Så tror du skal passe på med at sammenligne to helt forskellige ting, og konkludere deraf, med mindre æbler og pærer er det samme...

Selvfølgelig er der en stor forskel på et omrejsende tivoli og en forlsystelsespark, men nu var det forlystelserne jeg skrev om, for der var en længer oppe i tråden som skrev at det var dyrt at købe ind. De forlystelser der bliver købt, er jo nøjagtig de samme om det er i et omrejsende tivoli eller det er i en forlystelsespark.

Ang. brandingen så har omrejsende tivolier også stor mulighed, se bare på nordisktivoli park! Han har pengene han styre den danske tivoli branche.

Ja men det må alt andet være dyrer at sætte en forlystelse op, pille den ned og køre den et nyt sted her...

Og ja du kan sikkert godt brande et tivoli, men det er ik noget en børnefamilie kan planlægge deres ferie efter. Man tager i Fårup Sommerland, Djurs Sommerland eller Legoland, fordi man kan planlægge turen og ved hvor disse ligger. Sådan forholder det sig jo langt fra med et omrejsende tivoli, da de oftes kun trækker lokal befolkningen.

Desuden er det jo langt fra samme slags forlystelser der er i en Park og i et omrejsende tivoli. Der er mange begrænsninger på omrejsende tivolis, uden at have kendskab til branchen. Men du ser jo ik alle de sjove forlystelser i tivolis, da det ofte består af nogle "standard" forlystelser...

Fra Horsens
Tilmeldt 2. May 07
Indlæg ialt: 828
Skrevet kl. 17:46

Fashion-Seller:
Desuden er det jo langt fra samme slags forlystelser der er i en Park og i et omrejsende tivoli. Der er mange begrænsninger på omrejsende tivolis, uden at have kendskab til branchen. Men du ser jo ik alle de sjove forlystelser i tivolis, da det ofte består af nogle "standard" forlystelser...

Så er det rigtig mange år siden du har været i et omrejsende tivoli, der er nogle af dem som har rutjebaner med i dag osv? og hvis du bare kigger rundt i Sverige har de også de store vand rutjebaner ligesom i legoland og djurssommerland, så jo man kan sagtens have sådan noget med rundt i år 2009 ;)

Men selvfølgelig er det ikke sådan at en børnefamilie planlægger at tage i sådan et tivoli frem for forlystelses parkerne.

Hilsen Nicolai Christensen - Reklamebureauet Drive design.

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 17:49

Nicolai Christensen:

Fashion-Seller:

Så er det rigtig mange år siden du har været i et omrejsende tivoli, der er nogle af dem som har rutjebaner med i dag osv? og hvis du bare kigger rundt i Sverige har de også de store vand rutjebaner ligesom i legoland og djurssommerland, så jo man kan sagtens have sådan noget med rundt i år 2009 ;)

Men selvfølgelig er det ikke sådan at en børnefamilie planlægger at tage i sådan et tivoli frem for forlystelses parkerne.

Nej det er nu ik så længe siden, men selvfølgelig er de kommet bedre med. Dog er der stor forskel stadigvæk...

Fra Næstved
Tilmeldt 26. Oct 08
Indlæg ialt: 562
Skrevet kl. 19:34

Fashion-Seller:

Peter Holmstrand:

Letland er altså ikke et u-land.

Nej ik endnu... Men der kommer rigtig mange grimme grimme år!

Men hvis der kommer rigtig mange grimme år underbygger det jo blot min pointe! Så er ideen endnu bedre, og holdbar i "rigtig mange" år.

Jeg ved at Danmark har et hold af økonomiske vismænd. Hvis verdensbanken har et hold af økonomiske spåmænd kan det være de kan bruge dig ;-)

Change the story of your business into a story of success - www.231milesfromberlin.com

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 19:45

Peter Holmstrand:

Fashion-Seller:

Peter Holmstrand:

Letland er altså ikke et u-land.

Nej ik endnu... Men der kommer rigtig mange grimme grimme år!

Men hvis der kommer rigtig mange grimme år underbygger det jo blot min pointe! Så er ideen endnu bedre, og holdbar i "rigtig mange" år.

Jeg ved at Danmark har et hold af økonomiske vismænd. Hvis verdensbanken har et hold af økonomiske spåmænd kan det være de kan bruge dig ;-)

Nej det gør det ik... Forskellen på en eksisterende brandet forlystelsespark, og en ny forlystelsespark under bygning er mega stor. Og hvor er det lige præcist kapitalen til sådan en park skal komme fra?
Desuden er der mange problemstillinger i trådstarters indlæg. Sammenligning af Bakken vs Fårup Sommerland (Bakken er uden entre, Fårup er med), fokus på Danmark og danske kunder fremfor at bygge et kundesegment op lokalt osv...

Som projektet er nu, fremstår det som en ide, men der er MEGA langt til handling... Men spændende at se hva det ender med Smile 

Jeg skal ik være spåmand, jeg nøjes bare med at kigge på de fakta der er, og arbejde derud fra. Det er sku nemmere end alt det gætteleg ;D

Side 3 ud af 7 (61 indlæg)