Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nyt point system?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 18:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ser efterhånden flere og flere herinde der efterspørger pointsystemer hvor man kan sætte brugere igang med at optjene point ved at tilmelde sig kampagner/se på reklamer. Brugerne kan så efterfølgende købe varer for pengene.

Typisk er der et par stykker herinde som har et system som de muligvis vil sælge/muligvis ikke ejer rettighederne til osv. Ud over dette skal det også sættes op på en server hvilket kræver man er lidt teknisk.

Derfor overvejer jeg at udvikle et "software as service" system hvor alle i realiteten selv kan udvikle deres egen point system hjemmeside.

Selve delen med oprettelse af bruger, produkter, kampagner osv. vil stort set ikke tage tid. Til gengæld aner jeg INTET om at lave integration til de virksomheder der har selve kampagnerne/reklamerne.

Min virksomhed skal nok stå for udviklingen, men jeg mangler een der kan hjælpe mig med hvad man gør i forhold til leverandørene af kampagnerne og hvordan man rent teknisk for tracket korrekt. Såfremt vi forfølger denne ide, vil den blive udviklet i Ruby on Rails og tilbudt til en fast lav månedlig betaling (evt. afhængig af antallet af brugere så det er super billigt at komme igang).

Så...

- Er der nogen der kan hjælpe mig med integrationen til virksomhederne med kampagnerne (ikke kode det, bare vise mig i den rigtige retning), og...

- Er der overhovedet behov for denne service? (eller folk tilfredse med at købe et script til nogle tusser og så selv sætte det op og hoste det)

Fra Nærum
Tilmeldt 5. Apr 07
Indlæg ialt: 773
Fra  Partner-ads ApS (AdViva ApS) Skrevet kl. 09:14

Rasmus Lindgren:

- Er der overhovedet behov for denne service? (eller folk tilfredse med at købe et script til nogle tusser og så selv sætte det op og hoste det)

Hej

I mit arbejde med affialte markedsføring ser jeg mange point sites og der er rigtigt nok dukket mange nye websites op på det seneste.

Det skyldes at flere snakker om det og at det er rimeligt let at lave hvis det udelukkende er belønning for klik.

Belønnes der også for leads og salg så er det mere besværligt, men da de fleste affiliate netværk understøtter indsendelse af en brugerid og returering af denne således det kan trackes hvem der har skabt leadet/salget på point sitet, så er der også flere der kan tilbyde point sites.

Hos os har vi valgt udelukkende at understøtte casb back/bonus sites da disse primært belønner for salg og ikke for klik og tit ikke pr. lead. Det giver annoncørerne mere værdi for deres penge.

Markedsføringsmæssigt mener jeg ikke pointsites er noget værd, da de ingen reel værdi skaber for annoncøren. Det kan sammenligned med tidligere tiders betaling for modtagelse af email reklamer. Værdien er meget lav, hvis der f.eks. betales for klik. Kun i de tilfælde hvor man som annoncør kan få de besøgende til at klikke på annoncer eller signe up via ens eget website, så kan det betale sig at betale for trafik gennem pointsites.

Mht om der er behov for et system som det du beskriver så vil jeg nok umiddelbart sige nej, da jeg er sikker på at der allerede nu findes mange gratis scripts til formålet. Jeg har dog ikke undersøgt dette fuldt ud, men synes at flere af de pointsites jeg kigger på ligner hinanden meget. Derudover er det rimeligt nemt at lave sit eget system.

Mvh. Ken

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 09:32

Rasmus: Jeg tror du spilder tiden på den konto ... dem som laver den slags har typisk ikke råd til at betale for det du ville blive nødt til at tage for bare at tjene lidt på det :) Jeg ved godt jeg generaliserer, men det er min helt klare opfatetlse at point-sites er noget folk laver mere eller mindre uovervejet, primært fordi at hvis de havde tænkt det igennem ville de være kommet ind på nogle af de ting Ken nævner og have droppet ideen ;)

Ken: Jeg tror du har delvist ret ... dog mener jeg ikke nødvendigvis at reklamer skal have en øjeblikkelig reaktion for at være noget værd. F.eks. er jeg helt sikker på at branding overfor den slags unge mennesker, som det er mit indtryk mest bruger den slags sites, ville kunne gøres ret effektivt på den slags sites.

F.eks. kunne man betale dem 10 øre for at se på en reklamefilm med en hurtig quiz  i enden, og først når den quiz var gennemført ville pengene blive udbetalt.  Det kunne eksempel vis også være eksponering af real-life produkter ... som f.eks. Cola, Øl., mobiler med videre. Men jeg tror du har ret så langt som at det kræver snilde og kreativitet at få noget rigtig godt ud af den slags :)

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 09:43

Mikkel Mikjær Christensen:
Rasmus: Jeg tror du spilder tiden på den konto ... dem som laver den slags har typisk ikke råd til at betale for det du ville blive nødt til at tage for bare at tjene lidt på det :) Jeg ved godt jeg generaliserer, men det er min helt klare opfatetlse at point-sites er noget folk laver mere eller mindre uovervejet, primært fordi at hvis de havde tænkt det igennem ville de være kommet ind på nogle af de ting Ken nævner og have droppet ideen ;)

Tjah, der mange herinde der betaler omkring 5.000 for et cashback-/pointsite. Jeg tænkte at hvis de blev lavet som en "software as service" app, så skulle man ikke hele tiden installere et script men kunne bare "signe-up" og være igang med det samme, med sit eget cashback site.

Umiddelbart omsætter hver af vores konsulenter omkring 100-120k om måneden, så ja, der skulle sælges en del cashback sites før det kunne konkurrere med dette. Grunden til at jeg tænkte det kunne være en ide er, at jeg ønsker at få genereret noget automatisk indkomst som kommer ind hver måned, og appliktionen skulle betales via abonnement. Dette betyder også at man fx ville kunne komme igang fra måske 50 kroner om måneden (hvis man ville have sit eget pointsite).

Dette beløb ville så stige alt efter hvor mange brugere man havde på sit site, til omkring 500 om måneden. På denne måde kunne jeg hurtigt skabe en automatisk indtægt på et par tusinde hver måned.

Jeg eksperimenterer lidt for tiden, fordi jeg prøver at fokusere mere på at sætte auto indtjening op istedet for at sælge timer (som går fint, men som ikke skalerer). Se evt. også min blog, hvor jeg prøver at gå i Timothy Ferriss' fodspor.

Og hvem ved. Hvis det blev en succes kunne skidtet vel hurtigt oversættes til engelsk?!

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)