Jeg leder efter et program der kan optage hvad jeg laver på min PC (da jeg vil lave en kort videopræsentation af forskellige SEO-relaterede ting til min blog.) Nogle der kender sådan et program, eller har erfaring med at lave sådanne optagelser?
Så vidt jeg husker kræver det dog en ret hurtig/kraftig computer, men programmet kommer også i en "trial" version, så det kan du da nå at teste inden køb :)
Deres nye version er helt fantastisk i forhold til de automatiske zoom og scroll egenskaber, men jeg bruger selv version 5 som er en ældre version.
På arbejdet har jeg brugt et andet program til at lave nogle interne tutorials som minder om det, men er gratis der hedder CamStudio Men det er en lidt mere skrabet udgave. Så jeg ville varmt anbefale Camtasia, hvis du skal lave flere videoer, som du nok vil.
Camtasia studio kommer også i en 30 dages trial version, som er en fuld version af programmet, så du kan sagtens bruge denne, hvis du bare skal lave et par enkelte videoer.
Prøv også at tage et kig på Jing: http://www.jingproject.com
Jing er gratis, og kan med garanti alt det du har behov for. Jeg laver selv både screenshots og screencasts (videooptagelser) med det. Videooutput kommer i flashformat, og er derfor lige til at bruge på fx en hjemmeside.
Lige for at tilføje til Morten, så er min hjemme Pc en billig Dell med en pentium4 2,8Ghz med 1gb hukommelse.
WideEyes.dk & AAimport.dk:
Så vidt jeg husker kræver det dog en ret hurtig/kraftig computer, men programmet kommer også i en "trial" version, så det kan du da nå at teste inden køb :)
De første par videoer jeg lavede var dog på en gammel AMD duron 1100 mhz, som jeg mener også havde 1 gb ram(Det kan have været 512mb), og der funkede det også ok.
Det skal dog siges at jeg er sikker på at en lidt hurtigere maskine nok vil gøre det hurtigere.
Det der tager mest tid er at komprimere videoen, når jeg har lavet mine redigeringer og skal lægge den ud. Der ville jg gerne have haft en hurtigere computer.
Lige for at tilføje til Morten, så er min hjemme Pc en billig Dell med en pentium4 2,8Ghz med 1gb hukommelse.
WideEyes.dk & AAimport.dk:
De første par videoer jeg lavede var dog på en gammel AMD duron 1100 mhz, som jeg mener også havde 1 gb ram(Det kan have været 512mb), og der funkede det også ok.
Det skal dog siges at jeg er sikker på at en lidt hurtigere maskine nok vil gøre det hurtigere.
Det der tager mest tid er at komprimere videoen, når jeg har lavet mine redigeringer og skal lægge den ud. Der ville jg gerne have haft en hurtigere computer.
Pudsigt, for da jeg skulle lave en optagelse af vores panoramabilleder så var resultatet helt håbløst. Jeg skrev lidt med deres support og de mente det skyldes computeren jeg arbejdede på....
Men godt at høre at du har haft gode erfaringer med programmet :)