Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gratis / Hosting

Side 2 ud af 3 (29 indlæg)
Fra Kolding
Tilmeldt 19. Feb 09
Indlæg ialt: 602
Fra  Customerwise A/S Skrevet kl. 09:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Mon ikke det skal tages ud fra første indlæg at det sandsynligvis er hostet på en server stående på privatadresse, som er sat op udfra ældre maskiner som sagtens kan håndtere web, mail mv.

Det er en god service at tilbyde det gratis, men det er derved også vigtigt at fortælle hvilke omstændigheder denne service stilles til rådighed under.

Jeg tvivler på at:

- der ydes daglig support
- der garanteres en oppetid
- udbyder har backup udstyr
- kunderne kan forvente en sikkerhed hvis en server går ned

Jeg syntes det er flot at der bliver stillet server til rådighed, og trådstarter gerne vil bruge sin tid på at sætte det op mm. (og syntes garanteret også at det er meget sjovt og spændende) - men jeg ville ikke tage risikoen ved at hoste min virksomheds image/side på en relativ ustabil host - det bliver simpelthen for dyrt i tid/penge hvis serveren "forsvinder".

Hvis jeg havde et mindre projekt, hvor man skulle bruge lidt space og db for at teste, vil jeg umiddelbart mene at det er fint nok.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:43

Giver dig da ret i af der er mange udgifter forbundet med af hoste. men når man tænker på gratis reklame ved af give gratis hosting ud som ikke koster firmaet så meget, så er det udgifte vær. min indtægt på silverarm og stonet er virtul hosting. og det giver luft til af jeg kan hoste web osv gratis. ude af jeg skal op med flere penge end der kommer ind. men mange vælger af tage en mindre sum penge for nådet som skulle være gratis. for så meget koster det overhoved ikke af drive lidt web hosting ved side af. men ja der er udgifter. men i firma øje er reklame nok nr 1. så der kan jeg sku godt unvære de penge da de så er give ud i reklame penge. forstå mig ret.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:52

- der ydes daglig support . =  Der bliver svare via mail . og den support system der ligger i kontrol panelet
- der garanteres en oppetid = jeg har pt en oppe tid på 97%
- udbyder har backup udstyr  = jeg har 2 udbyder så hvis den ene gå ned så tager Zywall over,  det mærker kunde overhoved ikke.
- kunderne kan forvente en sikkerhed hvis en server går ned = sikkerhed well raid 5 samt backup via et exter system. og nede tid ja hvis det hele smutter

kan systemet være oppe igen inde for 12 min.

men det er da lidt sjovt af se af andre som udbyder hosting er komme med i kampe her inde.

nu da jeg har sidde i flerer store virksomheder, og er stoppe og har pt 2 virksomheder oppe og køre. og en del webshops. mener jeg selv

af jeg har et godt grundlag for af hjælpe andre. og på samme tid få reklame.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 09:57

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Tilmeldt 22. Oct 08
Indlæg ialt: 901
Skrevet kl. 09:57

Peter degn:

så meget koster det overhoved ikke af drive lidt web hosting ved side af

Det er nok også netop derfor at flere hostingvirksomheder tilbyder hosting til 11,25 pr måned (135 pr år).

Firebee.dk er vist et dødt bevis på at indtægterne skal op at matche udgifterne for en hostingvirksomhed (de hostede for 5 kr pr måned, og gik konkurs efter 1 år eller lignende).

Derudover svarer du ikke på nogen af de spørgsmål der bliver stillet i tråden.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:08

jo jeg svare på de ting der bliver spurt om .

og nej det er ikke gamle server. nåå jo hvis en gamle server er en der har være brugt til vmware virtul server del . og som er ca 4-6 månder gamle. så ja

men konkurs går jeg sku nok ikke. jeg har aldrig give 1 kr ud ude af få 2 igen. det er nok mere hvordan man ser på tingen.

ja webhosting køre privat/firma rum . har et rum kun til server. til hosting dele. via en 2x 50/50 men ud fra det gør det da ikke løsning til en udstabil løsning

og det er mere end nok til af have web/mail osv.

så jeg kan overhoved ikke se hvad det er jeg ikke har svare på.

jeg stiller nogle muligheder op for folk her på amino. man har osse muligheden for af sige nej tak . eller holde sig væk fra tråden . istedet for af

starte en dårlig stemning.

NB. jeg er ordblind så der vil frem gå en del stave fejl.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Fra  TextReactor Skrevet kl. 10:21

Peter degn:

jeg stiller nogle muligheder op for folk her på amino. man har osse muligheden for af sige nej tak . eller holde sig væk fra tråden . istedet for af

starte en dårlig stemning.

Det er også fair at folk har flere muligheder at vælge imellem. Hvis du føler at der bliver skabt en dårlig stemning, så kig på dit første indlæg hvor du siger  "Hvorfor skal man betale for af få hoste sit site.(hjemmeside) lige meget om det er som firma eller som privat." Så er det da klart at andre straks kigger på hvad du tilbyder og kommer med nærgående svar :). Du har selv nu sagt at du har dine servere stående i et rum hjemme på en 50/50 linie (jeg gætter på at det er en linie fra Dansk Kabel TV). Hvis du vil tilbyde det og gøre det gratis så er du da velkommen til det.

Men vi siger bare at hvis et firma ikke er ligeglad med sin hjemmeside, så er gratis ikke vejen frem. Måske for små firmaer som har en båd de udlejer uden at de skal leve af det, så er en gratis host god nok. Jeg vil gerne henvise kunder til dig hvis jeg støder på nogle som vil have det gratis... (eller som ikke vil betale min pris).

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Tilmeldt 16. Mar 06
Indlæg ialt: 851
Skrevet kl. 11:27

Niels:

Du har selv nu sagt at du har dine servere stående i et rum hjemme på en 50/50 linie (jeg gætter på at det er en linie fra Dansk Kabel TV).

Nu skrev han 2 x 50/50. Jeg gætter på at det må være noget vDSL eller fiber, da Dansk Kabel TV ikke tilbyder synkrone forbindelser. Men jeg vil da ikke håbe for ham at det er 2 stk. vDSL, for så er de ikke særligt redundante, da hans kobber (som jo i DK er ejet af TDC) så går til samme central.

For at det skal være redundant og sikret mod nedbrud skal det være en kobber og en fiber forbindelse eller evt. 2 fiber forbindelser, som er ført af forskellige veje og ikke ender i samme central.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Fra  TextReactor Skrevet kl. 11:31

IT-Konsulenten:

Jeg gætter på at det må være noget vDSL eller fiber, da Dansk Kabel TV ikke tilbyder synkrone forbindelser.

Jeg kunne blot se at de 2 IP adresser jeg fandt på hans domæner kommer fra DKTV.

Tilmeldt 16. Mar 06
Indlæg ialt: 851
Skrevet kl. 11:45

Jeg var lige hurtig nok og du har fuldstændig ret Niels. Hans eget domæne www.10001.dk er hostet på en Dansk Kabel TV forbindelse. Dermed er det ikke en 50/50 forbindelse, men max. en 12/2 forbindelse jvf. http://www.danskkabeltv.dk/bredbaand/valg-af-hastighed

Jeg ville aldrig have noget seriøst hostet på sådan en forbindelse, selvom det er gratis....

Han er ihvertfald langt fra at tale sandt om sine såkaldte 2 stk. 50/50 Mbit/s forbindelser, hvis det er det han mener når han skriver 2 x 50/50...

Peter Degn:
ja webhosting køre privat/firma rum . har et rum kun til server. til hosting dele. via en 2x 50/50 men ud fra det gør det da ikke løsning til en udstabil løsning

Man kan sagtens lave en fornuftig redundant opsætning med 2 "privat" forbindelser. Det kræver bare at de bliver leveret på hver deres bære medie, om det så er coax/kobber kabel, fiber eller trådløst.

Men at hoste noget på "privat" forbindeler, der skal benyttes i seriøst øjemed, kan jeg ikke anbefale, og det er fordi at "privat" forbindelser typisk er asynkrone forbindelser altså f.eks. 10 Mbit/s ned og 1 Mbit/s op. Det gør at der ofte ikke er båndbredde nok i spidsbelastningssituationer, da det er laveste hastighed, som er højeste fællesnævner....

Peter, kan du forklare os, hvilke forbindelse(r) det er nøjagtigt at du hoster på ? (Upstream/Downstream hastighed i Mbit/s og fra hvilke(n) leverandør(er)).

Side 2 ud af 3 (29 indlæg)