Hej aminoer, Jeg kunne godt tænke mig at hører jeres erfaringer med hensyn til opsætning af adwords kampanger. Aller mest er jeg interesseret i at hører hvilke fejl i har lavet og hvad det har kostet jer? Jeg skal til at sætte en adwordskampagne op og er gået lidt igang, men har bare hørt igen og igen at man skal bruge en prof da det i sidste ende vil koste penge at lade være. Hvad er jeres erfaringer? Mange tak... |
Den største fejl jeg ser igen og igen når vores nye klienter kommer til os er, at de har fulgt Googles anvisninger.
De tænker ikke over, at Google også er i markedet for at tjene penge og har sine egne økonomiske interesser i at komme med bestemte anbefalinger.
Anbefalinger, der absolut ikke altid er til vores klienters bedste.
F.eks. anbefaler Google at man skal sætte sit budget op, hvis man "rammer loftet" - dvs. får brugt alle pengene inden dagen er gået.
Det gør folk så troeligt
Blot for at finde ud af, at de ikke har råd til at byde det, det koster at ligge i denne position.
I stedet burde de se på relevans af deres søgeord i forhold til markedet og hvordan deres landingssider er optimeret i forhold til AdWords.
Ligeledes burde de se langt mere på, hvordan deres søgeord matcher de enkelte annoncetekster. Google har en meget stor interesse i, at folk skriver gode og interessante annoncetekster som folk klikker på - for jo mere folk klikker, jo mere tjener Google.
Derfor er det meget mere interessant at bygge kampagner, der får folk til at klikke på annoncer der matcher søgeordene og landingssiderne frem for bare at betale kassen.
Google prøver at komme med nogle "vink med en vognstang" ved at hæve prisen på søgeord, der ikke performer; men det er absolut ikke alle der gør det, der skal til hvis det skal gøres rigtigt.
Venlig hilsen,
Christian