Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søges: Invester der ikke skal lægge nogen penge??

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Copenhagen Baby...
Tilmeldt 12. Apr 06
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 12:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har et nyt koncept klar, til opstart hurtigst muligt /1. august). Budgetter, partnerskaber, patneraftaler og forretningsplaner ligger klar. Men da jeg skal have 15 Segways til konceptet, har jeg brug for en "invester" som ikke skal investere nogen penge konkret, men bare kautionere for leasing aftalen med Segway Danmark. Der er snak om ca 500.000 fra start, men for hver måned vil kautions beløbet selvfølgelig mindskes og efter 3 år være væk.

Jeg er pt bare mig selv i projektet og kan som enkelt person ikke få denne form få kreditgodkendelse af leasing selskabet, så derfor har jeg altså brug for denne invester, som til gengæld også vil få 20% af virksomheden.

Jeg er åben for alle kontakter (og andre løsninger end den jeg selv er kommet på her)

/J

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 12:28

Hvad vil du bruge dine segways til? Mig bekendt er de ikke lovlige i det offentlige dk:

http://www.dr.dk/Regioner/Kbh/Nyheder/Hovedstadsomraadet/2007/08/24/074423.htm

Fra Copenhagen Baby...
Tilmeldt 12. Apr 06
Skrevet kl. 12:48

Mikkel Mikjær Christensen:
Mig bekendt er de ikke lovlige i det offentlige dk:

Hehe det er et tricky spørgsmål...  der er ingen der ved om de er lovlige eller ej, men det lette svar er dog, at få en nummerplade til dem. Det koster ingenting, da de er EU godkendte.

Men god observation!

/J

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 12:56

Du svarede stadig ikke på spørgsmålet :) Hvis folk skal risikere en halv mill vil de gerne vide hvad de risikerer dem på :)

Fra Hou, odder
Tilmeldt 22. Apr 09
Indlæg ialt: 166
Skrevet kl. 13:14
Fra Copenhagen Baby...
Tilmeldt 12. Apr 06
Skrevet kl. 15:39

@Mikkel

Jeg mente faktisk at det tricky spørgsmål var det med om de er lovlige eller ej at køre på... ift dit spørgsmål om hvad de skal bruges til, så er det jo logisk at invester får det at vide når de kontakter mig, og ikke skal smide pengene efter noget de ikke ved hvad er. Det er i mine øjne en dumtsmart kommentar at lade som om jeg bare vil have penge uden at fortælle til hvad.

Grunden til at jeg starter med at skrive at det gerne skal gå hurtigt, er ikke fordi jeg er forhastet og ikke er gået i dybden med tingene, men nærmere betragtet som at jeg nu har brugt tiden selv på at forberede alt, og investeren derfor ikke skal bruge "ventetid" på at jeg liiige skal finde ud af noget osv osv. Nu er det hele klar og en med ønsket om at blive medejer og har likviditeten i orden skal derfor "bare" ligge en kautionsunderskrift.

@Kim

Jeg mener på ingen måde min tråd minder om den anden; 1. jeg beder ikke om nogen penge, men kun om en dækning/garanti overfor leasing partner.  2. jeg har en klar plan og budget om hvad og hvordan det hele hænger sammen.

/Jens

Fra Hou, odder
Tilmeldt 22. Apr 09
Skrevet kl. 16:24

Jens & Co.:

@Kim

Jeg mener på ingen måde min tråd minder om den anden; 1. jeg beder ikke om nogen penge, men kun om en dækning/garanti overfor leasing partner.  2. jeg har en klar plan og budget om hvad og hvordan det hele hænger sammen.

/Jens

Og hvis din plan fejler så skal investor så betale gildet og du går fri. Dermed beder du også automatisk om 500.000kr

Fra Copenhagen Baby...
Tilmeldt 12. Apr 06
Skrevet kl. 15:03

Det er rigtigt, men hvis du undersøger ordet "inverster" betyder det jo netop at man riskerer sine penge. Den forskel jeg tilbyder, er så bare at man faktisk kan have sine penge stående og tjene renter samtidig med at man får en del af ejerskabet i firmaet - men ja risikoen er der stadig for investeren, ellers vil der jo ikke være brug for en sådan. Og som sagt, er det kun overfor leasing selskabet at der kræves kautionist, og derfor svinder risikoen for hver måned... så det er jo op til en eventuel invester om de også mener at planen holder.

/Jens

Fra Hou, odder
Tilmeldt 22. Apr 09
Skrevet kl. 15:11

Vil du fortælle indenfor hvilken branche det er?

Fra Copenhagen Baby...
Tilmeldt 12. Apr 06
Skrevet kl. 15:21

Kim Carlberg:
Vil du fortælle indenfor hvilken branche det er?

ja, Turisme :)

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)