Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import af solbriller og accesories til videresalg?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Oct 08
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 18:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har længe gået og rodet med tanken om at opkøbe et wholesale parti solbriller el. accesorie genstand, med henblik på videresalg via en e-butik.

Tænker ikke på deciderede mærkevarer, nærmere noname genstande.

Hvor kan jeg søge efter partier, og hvilke lande kan jeg med fordel søge efter?

Skal jeg holde mig med import inden for EU's grænser, for at undgå bøvl med told, moms etc.,
eller vil det være en bedre idé at sætte sig ind i hele møget, og gå på www.alibaba.com, og bestille et stort parti hjem fra Asien?

Regner med at importen er i omfganget 100-300stk af hver genstand.

Puha, det var en masse spørgsmål - håber der er nogle der vil svare på spørgsmålene, hvis ikke alle, så bare et par af dem :)

mvh
Anders Bisgaard

Fra København Ø
Tilmeldt 10. Jan 09
Indlæg ialt: 519
Skrevet kl. 10:12

Hej Anders,

Jeg vil lige henvise til en anden lignende (kort) tråd, hvor jeg skrev et indlæg. http://www.amino.dk/forums/p/64414/397181.aspx#397181

Import indenfor EU er super let. Hvis du er momsregistreret skal du blot oplyse dit CVR-nummer og bede forhandleren sægle dig varerne uden moms.

Uden for EU er det besværligt og tidskrævende både at sætte sig ind i fortoldningen og at indhente de nødvendige oplysninger fra gang til gang. Det giver dog en kanon god indsigt i internationale forsendelser at sætte sig ind i tingene. Hvis du ikke afskrækkes af stort tidsforbrug, bunker af lov/regel-læsning samt utallige opringninger til SKAT, så kan jeg kun anbefale at du prøver kræfter udenfor EU. Jeg har ikke fortrudt tids-investeringen.

Et godt råd, som jeg fik af en SKAT-medarbejder: Lad andre stå for fortoldningen første gang du køber varer, og sørg for at få en kopi af told--papirerne (de kan altid fås hos SKAT), så har du noget at gå udfra. Det koster op til et par hundrede kroner ekstra i forsendelse, men de er altså godt givet ud.

Håber du kan bruge ovenstående, og held og lykke med projektet.

Med venlig hilsen

Carsten

Fotograf Carsten Olsen - Bryllupsfotograf og portrætfotograf i København og omegn.

Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 337
Skrevet kl. 10:16

ved ikke om det er en slå fejl, eller jeg bare misforstår, men hvis ikke du regner med at købe mere 100-300 par solbriller tror jeg altså det bliver svært at lave en ordentlig økonomi ud af det. der er trods alt en del arbejde forbundet med told/skat finde de rigtige få det hjem fra Asien osv osv..

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)