Kan du ik lige smide mig en PB (privat besked), har et par spørgsmål... |
Okay dvs. det er 25% jeg tjener på varen ?
Hvad så med det der gange 2 ? :(
Ved godt jeg lyder meget grøn, men det er jeg også.
PB. Sendt.
Kan du ik lige smide mig en PB (privat besked), har et par spørgsmål... |
Okay dvs. det er 25% jeg tjener på varen ? PB. Sendt. |
Lokalmarkedsførring for virksomheder dealSpot.dk - Tilmeld din virksomhed gratis idag.
Ja du tjener typisk 25-30% alt efter aftale med mærket... De 2,5 er butikkerns avance inkl moms. De 0,5 er momsen og 2 er butikkens reelle avance. PB besvaret ;D |
Dårlig formulering. De 0,5 er salgsmomsen fra butikkens side til slutbrugeren. Du skal stadigvæk pålægge salgsmoms på din pris... |
Okay, prøver lige at sætte det op for at se om jeg forstår det korrekt. Du må endelig rette mig hvis jeg tager fejl.
Lad os antage, som du gjorde tidligere at indkøbsprisen er 100 kr. Indkøbspris 100 kr Ialt 125 kr Dvs. slutprisen for køberen ville være: ca 157 kr. Er dette korrekt? Valgte jeg så at sælge den til en detailkæde ville prisen så ligge på Retailpris 125 kr (+ 25% moms) x 2,5 (normal faktor i tøjbranchen) = 390 kr ? |
Lokalmarkedsførring for virksomheder dealSpot.dk - Tilmeld din virksomhed gratis idag.
Det vil være din engrospris.
Det vil så være detailprisen i butikken ja.... |
Nej du laver en MEGA brøler. Hvis du sælger dem til 157 kr, hvordan skal en butik så kunne sælge dem og tjene penge? De 125 kr er kun ved engros/distribution. Når du sælger dem online til private forbrugere, skal de sælges ud til 325 kr (denne pris er inkl moms)
|
Ik helt da der indgår moms 2 gange. I 2,5 består 0,5 for salgsmomsen, hvorfor der ik skal indregnes moms tidligere. Det skal kun lægges til på fakturaen, men ik i en pris-udregning... |
Enig! |
Ja tak, det godt Amino findes :) Det har du jo fuldkommen ret i. Hvordan får du prisen på de 325 kr, hvis jeg skulle sælge dem online til privat kunder? Hvorfor bliver prisen ikke de 390? |