Nu behøver jeg altså ikke at svare på den slags men af hensyn til trådstarter, vil jeg gerne fortælle om bare nogle af de muligheder, der er: Hoffman, Robert Kaufmann, Roxanne, Marti MIchell, Bear Paw Productions osv., Timeless Treassures, Island Batiks, Martinggale, Clover, Westalee osv Du har givetvis ret, når det gælder forskellige højprofilerede mærkevarer inden for de nævnte område. Men der er faktisk mange leverandører, der ikke vil indgå eksklusivaftaler med grossister i Europa, af frygt for at miste omsætning. Så de 99% holder ingen steder - stort set alt, hvad der importeres og sælges i min butik, er importeret direkte fra producenten i USA, selv om der er europæiske grosisster, der også importerer (og som har forsøgt) at få eksklusivaftaler. Et seriøst svar kunne være at bede trådstarter om at checke med producenten om der er ekslusivaftaler eller en europæisk distribution, og så kan han tage den derfra. Det kommer nemlig meget an på, hvilken producent der er tale om. @trådstarter: Jeg er ked af, at din tråd er blevet 'overtaget', men svaret om at du kan glemme parallelimport af mærkevarer synes jeg ikke er rigtigt. |
Kirsten E:Fashion-Seller:[ Men ser frem til at høre om alle de mærker der accepterer parallelimport fra lande udenfor EU, og lade varerne indgå på ligefod de varer deres agenture og distributører sælger i EU...
Nu behøver jeg altså ikke at svare på den slags men af hensyn til trådstarter, vil jeg gerne fortælle om bare nogle af de muligheder, der er: Hoffman, Robert Kaufmann, Roxanne, Marti MIchell, Bear Paw Productions osv., Timeless Treassures, Island Batiks, Martinggale, Clover, Westalee osv
Du har givetvis ret, når det gælder forskellige højprofilerede mærkevarer inden for de nævnte område. Men der er faktisk mange leverandører, der ikke vil indgå eksklusivaftaler med grossister i Europa, af frygt for at miste omsætning.
Så de 99% holder ingen steder - stort set alt, hvad der importeres og sælges i min butik, er importeret direkte fra producenten i USA, selv om der er europæiske grosisster, der også importerer (og som har forsøgt) at få eksklusivaftaler.
Et seriøst svar kunne være at bede trådstarter om at checke med producenten om der er ekslusivaftaler eller en europæisk distribution, og så kan han tage den derfra. Det kommer nemlig meget an på, hvilken producent der er tale om.
@trådstarter: Jeg er ked af, at din tråd er blevet 'overtaget', men svaret om at du kan glemme parallelimport af mærkevarer synes jeg ikke er rigtigt.
Undskyld men det her bliver mere og mere komisk...
Men hvordan kan du påstå mine råd er misvejledende, når du ik engang kender forskel på parallelimport og import?
Hvordan kan der være tale om parallelimport, hvis et firma/mærke/brand ik har et agentur eller distributør?
Jeg tror du skal tjekke op på ordenes betydning, for der er rent juridisk en KÆMPE forskel på import og parallelimport, og der er mange faldgrupper ved parallelimport, som der ik er ved normal import...
Desuden er producent og et mærke sjældent samme firma, og handler du mærkevarer ved producenten uden om mærket, vil det i de fleste brancher blive anset for falske varer sat ulovligt i cirkulation, og det straffes med gigant bøder...