Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Paralel indport fra USA

Side 2 ud af 3 (27 indlæg)
Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1318
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 08:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:

[ Men ser frem til at høre om alle de mærker der accepterer parallelimport fra lande udenfor EU, og lade varerne indgå på ligefod de varer deres agenture og distributører sælger i EU...

Nu behøver jeg altså ikke at svare på den slags men af hensyn til trådstarter, vil jeg gerne fortælle om bare nogle af de muligheder, der er: Hoffman, Robert Kaufmann, Roxanne, Marti MIchell, Bear Paw Productions osv., Timeless Treassures, Island Batiks, Martinggale, Clover, Westalee osv

Du har givetvis ret, når det gælder forskellige højprofilerede mærkevarer inden for de nævnte område. Men der er faktisk mange leverandører, der ikke vil indgå eksklusivaftaler med grossister i Europa, af frygt for at miste omsætning.

Så de 99% holder ingen steder - stort set alt, hvad der importeres og sælges i min butik, er importeret direkte fra producenten i USA, selv om der er europæiske grosisster, der også importerer (og som har forsøgt) at få eksklusivaftaler.

Et seriøst svar kunne være at bede trådstarter om at checke med producenten om der er ekslusivaftaler eller en europæisk distribution, og så kan han tage den derfra. Det kommer nemlig meget an på, hvilken producent der er tale om.

@trådstarter: Jeg er ked af, at din tråd er blevet 'overtaget', men svaret om at du kan glemme parallelimport af mærkevarer synes jeg ikke er rigtigt.

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 12:44

Kirsten E:

Fashion-Seller:

[ Men ser frem til at høre om alle de mærker der accepterer parallelimport fra lande udenfor EU, og lade varerne indgå på ligefod de varer deres agenture og distributører sælger i EU...

Nu behøver jeg altså ikke at svare på den slags men af hensyn til trådstarter, vil jeg gerne fortælle om bare nogle af de muligheder, der er: Hoffman, Robert Kaufmann, Roxanne, Marti MIchell, Bear Paw Productions osv., Timeless Treassures, Island Batiks, Martinggale, Clover, Westalee osv

Du har givetvis ret, når det gælder forskellige højprofilerede mærkevarer inden for de nævnte område. Men der er faktisk mange leverandører, der ikke vil indgå eksklusivaftaler med grossister i Europa, af frygt for at miste omsætning.

Så de 99% holder ingen steder - stort set alt, hvad der importeres og sælges i min butik, er importeret direkte fra producenten i USA, selv om der er europæiske grosisster, der også importerer (og som har forsøgt) at få eksklusivaftaler.

Et seriøst svar kunne være at bede trådstarter om at checke med producenten om der er ekslusivaftaler eller en europæisk distribution, og så kan han tage den derfra. Det kommer nemlig meget an på, hvilken producent der er tale om.

@trådstarter: Jeg er ked af, at din tråd er blevet 'overtaget', men svaret om at du kan glemme parallelimport af mærkevarer synes jeg ikke er rigtigt.

Undskyld men det her bliver mere og mere komisk...

Men hvordan kan du påstå mine råd er misvejledende, når du ik engang kender forskel på parallelimport og import?

Hvordan kan der være tale om parallelimport, hvis et firma/mærke/brand ik har et agentur eller distributør?

Jeg tror du skal tjekke op på ordenes betydning, for der er rent juridisk en KÆMPE forskel på import og parallelimport, og der er mange faldgrupper ved parallelimport, som der ik er ved normal import...

Desuden er producent og et mærke sjældent samme firma, og handler du mærkevarer ved producenten uden om mærket, vil det i de fleste brancher blive anset for falske varer sat ulovligt i cirkulation, og det straffes med gigant bøder...

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1318
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 14:28

Dette er mit sidste indlæg i denne tråd - det fører vist ingen steder at debattere på det niveau

Jo, der er masser af mærker, der har en distributør i Europa, men i det omfang der ikke er tale om eksklusivaftaler, er det fuldt legalt at købe de 'brandet' enten hos mærkevare-ejeren eller gorssister uden for EU (og det må da vist kaldes parallelimport).

Og ja, selvfølgelig er det ulovligt at købe fx Niek-sko hos producenten i Kina/Korea eller hvor det nu måtte være uden om mærkevareejeren. Men min pointe er, at der er masser af mærkevarer, der ikke har eksklusivaftaler eller egen distribution i EU, og der er paralleimport fuldt lovligt.

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 14:49

Kirsten E:

Dette er mit sidste indlæg i denne tråd - det fører vist ingen steder at debattere på det niveau

Jo, der er masser af mærker, der har en distributør i Europa, men i det omfang der ikke er tale om eksklusivaftaler, er det fuldt legalt at købe de 'brandet' enten hos mærkevare-ejeren eller gorssister uden for EU (og det må da vist kaldes parallelimport).

Og ja, selvfølgelig er det ulovligt at købe fx Niek-sko hos producenten i Kina/Korea eller hvor det nu måtte være uden om mærkevareejeren. Men min pointe er, at der er masser af mærkevarer, der ikke har eksklusivaftaler eller egen distribution i EU, og der er paralleimport fuldt lovligt.

På det niveau? Det er dig der får denne debat ned på et niveau, fordi du ik selv har styr på dine begreber.

Men for at skære det totalt ud i pap, så kommer her en forklaring af paralleimport:

Parallelimport (parallel og import sammensat) er import der sker sideløbende med det lokale agentur eller distributøren i det pågældende land. Dvs for at der kan være tale om PARALLELimport, skal importen ske parallel med det allerede eksisterende distributionsnetværk.
Parallelimport sker kun i forbindelse med mærkevarer af forskellige arter, ene og alene fordi disse er de eneste der etablere lokale agenture eller distributionsnetværk, med salg af eget mærke/brand for øje. Ordet mærkevarer/brand dækker alt lige fra en der laver søm til store mega kendte brands som Apple, Microsoft, Adobe, Nike, Diesel, Gucci, Barbie (mattel generelt), Lego, Phillips, Sony, Heinz, Red Bull, Coca Cola, Rosendahl, Arne Jacobsen osv.

Import sker så snat man køber en varer i et andet land og importerer det til ens hjemmemarked. Det begreb gælder typisk kun noname varer eller mærkevarer uden agentur eller distributionsnetværk på dit hjemmemarked.

Som ovenstående tydelig beviser, så snakker du om import, mens trådstarter og undertegnede omtaler parallelimport. Og jeg har på intet tidspunkt nævnt et mærke eller andet, hvorfor jeg synes dit indlæg om, at det jeg beskriver er misvisende, blot understreger at du rodder rundt mellem de 2 forklaringer. Og påstår du jeg tager fejl, så tag endelig fat i en advokat med ekspertice indenfor området, da han med 200% sikkerhed kan bekræfte alt jeg har skrevet.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 14:54

Fashion-Seller:
Det begreb gælder typisk kun noname varer eller mærkevarer uden agentur eller distributionsnetværk på dit hjemmemarked.

Lyder som I er mere enige end i tror!Big Smile

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 14:58

Henrik Krogh:

Fashion-Seller:
Det begreb gælder typisk kun noname varer eller mærkevarer uden agentur eller distributionsnetværk på dit hjemmemarked.

Lyder som I er mere enige end i tror!Big Smile

Tror hun mener det jeg beskrev, men ligefrem og kalde mine indlæg misvisende, er forkert. For trådstarter spørger på parallelimport og ik import, hvorfor jeg kun har svaret med parallelimport for øje Big Smile

Tilmeldt 26. Jun 09
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 15:56

Så vil jeg prøve at kontakte de forskellige mærkevare og høre om det er lovligt at importer  fra USA.

Men er der evt. nogle myndigheder der kan vide hvilken mærker der er tilladt at importer?

For det kan jo være jeg få nej af de forskellige produktcenter uden det ulovligt, men bare fordi de ikke ønsker jeg skal handle deres varer.

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 16:56

Rasmusmf:

Så vil jeg prøve at kontakte de forskellige mærkevare og høre om det er lovligt at importer  fra USA.

Men er der evt. nogle myndigheder der kan vide hvilken mærker der er tilladt at importer?

For det kan jo være jeg få nej af de forskellige produktcenter uden det ulovligt, men bare fordi de ikke ønsker jeg skal handle deres varer.

Kig på mærkernes websites. Står der bare nævnt et agentur eller en distributør i EU, så glem alt om import fra USA...

Men det er utroligt svært at hjælpe præcist, når du hverken fortælle branche eller mærker...

Tilmeldt 26. Jun 09
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 17:39

Det er mærkevare inden for, dufte, creme, barbergrej, hårvoks og lign.

Kan det hjælpe ?

Side 2 ud af 3 (27 indlæg)