Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan udnytter man bedst stavefejl i søgeord?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 23. May 09
Indlæg ialt: 4
Fra  Skrevet kl. 10:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Efter at have læst end del bøger om søgemaskineoptimering, bla. skrevet af folk som er aktive her på Amino, er ét af områderne jeg vil i gang med at optimere, stavefejl i søgeord.

Mit spørgsmål er, hvordan udnyttter man at få del i de mange søgninger på søgeord med stavefejl, uden at fremstå som et firma der ikke kan stave? Mange opfatter jo stavefejl i kataloger og på hjemmesider etc. som sjusk!

Skal man have søgeord med stavefejl i titel, metabeskrivelse og i artikler eller er der en måde at "skjule" disse stavefejl for brugerne. Er løsningen at lave en "ubetydlig" underside med stavefej!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:18
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 4 person

Du kan have bruger tilføjet matriale på din side som eksempelvis mulighed for at smide en hilsen, så er det "dem" der laver stavefejl ikke dig.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 11:31
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Jeg ville i min wordpress sætte dem i tags , de ord man tilføjer i sin wordpress , som søgeord ,

Nu er der mange sprog der har de danske stavefejl i norsk sprog f.eks skrives ord som de.lyder og derfor vil der  være mange af de danske stavefejl i ved dette sprog , du kan også bruge andre sprog der ligger opad dansk sprog svenske mv. og vis du har en webshop ville du ramme flere kunder på denne måde , da du også får kunder fra andre lande.

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 12:55
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

Lars Henriksen:
Skal man have søgeord med stavefejl i titel, metabeskrivelse og i artikler eller er der en måde at "skjule" disse stavefejl for brugerne. Er løsningen at lave en "ubetydlig" underside med stavefej!

Som du sikkert kan se, efterlader det ikke ligefrem et positivt eller professionelt indtryk med et hav af stavefejl i en tekst. Derfor vil jeg ikke anbefale den metode til dig.

Der er et par andre og ganske glimrende muligheder. Den bedste til sider med kun ganske få mulige stavefejl er beskrevet i SEO-LEX 10.0 (jeg ved ikke, om det er en af de bøger, du har læst) - og den handler om effektiv udnyttelse af "image alt attribut / image alt tag".

En anden mulig metode er, at du f.eks. nederst på hver af dine landingssider har en lille sektion, hvor du viser alternative staveformer. For eksempel: Har du en side, du gerne vil have synlig på søgningen "nyt materiale", må du forholde dig til, at de mennesker, der ikke kan stave, ofte staver det som "matriale", "martriale" osv.

Du kan så have en lille boks eller lignende med overskriften: "Andre skrivemåder". Her kan du skrive: matriale,matteriale,martriale etc. etc. Men hold dig til ganske få stavefejl, da det ellers kan ligne keyword stuffing.

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 11:04
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Hej Lars,

før du kaster dig ud i alt for meget alt for meget arbejde med at optimere efter stavefejl, så tjek lige, hvordan Google håndterer langt de fleste stavefejl nu.

Skriver du f.eks. "protugal rejser", spørger Google, om du mente "portugal rejser" og viser de to første resulater fra den korrekte søgning øverst, før de viser resultaterne fra fejlstavningen. Den ændring har ædt en meget stor del af gevinsten ved høje rankings på fejlstavninger.

Jeg siger ikke, at der ikke længere er gevinster, blot at de er meget mindre end tidligere, hvorfor man skal passe på med at bruge for mange kræfter på dem. (og at gevinsten er størst på de søgninger, hvor Google ikke har tilstrækkeligt styr på sproget til at gennemskue, at det er en fejlstavning).

Af ovenstående råd, så lyt til Rosenstands. Når du skal sælge varer, giver det et dårligt indtryk med stavefejl i din tekst- og Google bruger ikke meta keywords til ranking, hvorfor det vil være helt spild af tid at lave fejlstavninger dér.

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 12:17

Og noget andet: Dit signaturlink virker ikke (husk http:// foran) - og du vil også få større effekt, hvis du linker fra den del af signaturen, der hedder "Golfrejser til Italien, Spanien og Portugal"

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 12:28
Gennemsnit 4,5 stjerner givet af 2 person

Lars Henriksen:

Mit spørgsmål er, hvordan udnyttter man at få del i de mange søgninger på søgeord med stavefejl, uden at fremstå som et firma der ikke kan stave? Mange opfatter jo stavefejl i kataloger og på hjemmesider etc. som sjusk!

Du skal ikke forsøge at "skjule" stavefejl, men derimod finde en kreativ måde at bruge dem på en legitim måde.

Jeg skriver en del om netop stavefjl i min SEO Bog - første gang i kapitel 36 om Keyword Research. Dette kapitel er ikke med i den gratis light-version af bogen, men jeg er i sommerhumør i dag, så du får lige hele dette kapitel her (de øvrige praktiske forslag og beskrivelser, finder du i den fulde version af bogen ...)

---------------------------------------

Folk staver ikke så godt. Og når dertil lægges den sjuskede måde som mange af os skriver på Nettet, så står vi tilbage med temmelig mange stavefejl i søgemaskinerne.

Søgemaskinerne har gennem tiden, uafhængigt af hinanden, rapporteret, at op til 50% af alle søgninger er stavefejl. 50% ...!

For nogle brancher og produkters vedkommende, kan antallet af stavefejl faktisk overstige antallet af korrekt stavede nøgleord!

Jeg kan huske for mange år siden, hvor jeg lavede lidt arbejde for et firma der solgte brugte Porschebiler online. Jeg fandt frem til, at der var næsten lige så mange, samlet set, der søgte på en håndfuld forskellige stavefejl af Porsche, som den rigtige staveform. ”Poshe”, ”Porche”, ”Porshe” osv.

Jeg snakkede med kunden om det og vi var enige om, at der ikke var belæg for at mene, at folk der staver dårligt eller skriver sjusket ikke har råd til en Porsche, så han ville naturligvis meget gerne have fat i den halvdel af søgebrugerne også.

Fordelen ved stavefejl er, at der ofte ikke er nær så stor konkurrence på dem som der er på de korrekt stavede versioner. I sagen med Porsche bilerne var der op til 20 gange lavere PPC priser på de mange stavefejl end på de rigtige stavninger.

Problemet med stavefejl er, naturligvis, at det er de færreste der har lyst til at disse stavefejl optræder på sit website i f.eks. produktbeskrivelser og artikler. Det ser ikke professionelt ud. Men det er der heldigvis kreative løsninger på, som jeg vil komme nærmere ind på længere fremme i bogen. Men lad mig da lige nævne to områder, hvor man på en elegant, naturlig og helt acceptabel måde kan ”snige” stavefejl ind på sit website og optimere på dem.

Þ           Brugergenereret indhold
Brugergenereret indhold kommer du til at læse en masse mere om i denne bog – for det er for at sige det lige ud, et forbandet godt redskab i forhold til den organiske søgemaskineoptimering. I forhold til stavefejl har det brugergenererede indhold den store fordel, at det er acceptabelt med stavefejl i f.eks. debatter og blog-kommentarer. Og erfaringer viser, at folk generelt laver de samme typer af stavefejl når de skriver i debatter og kommentarerer på blogs, som de gør når de søger i søgemaskinerne. Logisk nok.

Det er samtalen og dialogen der er vigtig – ikke om folk kan stave. Selv i overskrifter (f.eks. debat-tråde) accepteres stavefejl, på samme måde, som grammatiske fejl accepteres, når mennesker kommunikerer verbalt sammen. Det kan ligefrem opfattes groft nedladende, hvis man afbryder en god dialog med en kommentar om en grammatisk fejl – eller en stavefejl i en debat. Når bare debatten er god, er det mindre vigtigt om der staves rigtigt.

Þ           Ordbøger
Hvis du opbygger en ordbog, som jeg f.eks. har gjort det på demib.com, kan du inkludere en liste over de mest almindelige synonymer og stavefejl. Det fungerer virkelig godt. F.eks. får vi en del besøg på den side i min ordbog, der handler om Google på bl.a. stavefejlen ”gogle”.

På samme måde som med det brugergenererede indhold er det helt legitimt at lave en ordbog på denne måde. Det er fokuseret på brugerne, det giver dem en god oplevelse, og så er søgemaskinerne også glade.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)