Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg af billig andel

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, jeg hjælper en veninde med hendes lejlighedssalg.

Det er en 2V andel i Valby i den helt billige ende.

Ejendomsmæglerne har rigtig dårlige evner for andelssalg og vi prøver det på en lidt anderledes måde.

Bla ved hjælp af en fangruppe på Facebook

Jeg har taget billeder og lavet en hjemmeside

Hvis nogen kender nogen der er interesserede i en husleje alt inklusiv på ca 3300,- og hvor andelens værdi er under 600 000,- må I sige til.

Jeg vil også rigtig gerne have gode råd til hvor den kan slås op.

Vi vil lave print til butikkerne i nærområdet og sætte den på alle de tilgængelige sagshjemmesider vi kender.

Fra Langeskov
Tilmeldt 4. Oct 06
Indlæg ialt: 179
Skrevet kl. 13:02

Hej

Ikke fordi jeg er interesseret i lejligheden, men blot et input herfra:
Når vi kigger på ejendomme/sommerhus/hus eller lignende, og skal
vurdere pladsen, indretningen og som i selv skirver på hjemmesiden,
evt. and inddrage dele af køkkenet til badeværelset, så er alfa & omega:

- PLANTEGNINGEN.

Så se at få tegnet en hurtig stregtegning - helst med mål på alle vægge o.lign,
så en evt. køber kan sidde hjemme og indrette og se om der er plads til f.eks.
købers eksisterende møbler.

Vi sortere bevidst altid de annoncer fra hvor der ikke er plantegning.

Blot et input herfra.

Dbh.
Henrik // MegaTryk®

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:14

Ja tak, den er såmend på vej Big Smile

Måske skal jeg nævne, at det er tilladt at udleje lejligheden. Jeg har dog ikke læst vedtægterne omkring det.

Tilmeldt 27. Apr 09
Indlæg ialt: 275
Skrevet kl. 13:15

Det er et marked som er virkelig svært at omgås. Se på www.boligsiden.dk hvor der er andelsboliger til salg i nærområdet. Såfremt nogle af disse er meget dyrere for den samme størrelse lejlighed (2-værelses) så sæt opslag op der. Et gavekort på kr. 10.000 til f.eks. Apollo rejser ved handel inden 1. september 2009 kan også overvejes.

Er der nogle ledige lejeboliger tilbage i andelsboligforeningen der senere kan tænkes at blive solgt som andele er dette også væsentligt at fremhæve samt ikke mindst vedligeholdelsesstanden samt lånene.

Er andelskronen udnyttet 100% eller er der hensat til vedligeholdelse? Hvis der er hensat skal dette også nævnes.

Tilmeldt 11. Nov 08
Indlæg ialt: 270
Skrevet kl. 13:25

Så man kan få en lejlighed med 2 værelser som trænger til grundig istandsættelse, tæt på Roskildevej og med toilet hvor man kan skide og tag bad samtidig for kun ca. 6.500 om måneden med finansiering. Det er da utroligt den ikke er røget!

En smule realisme søges, i sær når der findes de første 50 andelslejligheder bare i mit lokale supermarked på Vesterbro der ville være et bedre køb.

/Arco

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:21

Tak for gode ideer vedrørende foreningen.

Hvis man absolut ønsker at fylde den digitale del af verden med sure opstød, er det en super god ide at læse lektien først. Men så får man selvfølgelig ikke loset nogle af de indeklemte følelser, der så åbenlyst handler om andet, ud.

I min andelsforening, koster andele i omegnen af 2 mil, men billigt er altid subjektivt.

Tilmeldt 1. Jun 08
Indlæg ialt: 284
Skrevet kl. 19:13

Hej Arkitekt, jeg er enig i at Arco´s opstød måske ikke var så elegant, men jeg tror egentlig han er inde på noget af det rigtige, prisen er nok i overkanten, når man tager størrelse, stand og beliggenhed i betragtning og ser hvad man ellers kan få. For 2 år siden havde det været svinebilligt, men andele har været i frit fald siden.

Jeg er ikke helt enig i mæglernes evner, men givet den lave pris, kommer man til at betale forholdsmæssigt meget til mægler.

Din side er super cool, og mit bud er egentlig bare at tjekke hvad priserne ellers er på tilsvarende lejligheder og så sørge for at lægge sig i den lave ende. Læg dernæst lejligheden ind på dba mm. VIlle nok prøve at få lavet nogle lidt bedre billeder og evt. melde den ind på robinhus, så den kommer med på boligsiden, boliga etc. Prøv evt. også at søge lidt på boligdebatten, der er masser af inspiration at hente.

Ellers er det bare at sige held og lykke med salget til veninden.

Tilmeldt 11. Nov 08
Indlæg ialt: 270
Skrevet kl. 20:01

Arkitekt:
Hvis man absolut ønsker at fylde den digitale del af verden med sure opstød, er det en super god ide at læse lektien først. Men så får man selvfølgelig ikke loset nogle af de indeklemte følelser, der så åbenlyst handler om andet, ud.

Kan du ikke forklare mig hvilken lektie det er jeg skal læse på? Du synes ikke selv det ville være dyrt at sidde i den lejlighed for 6.500 kr. om måneden? Hvad er det der gør at man ikke skal vælge en af de mange andre billiger andelsboliger der er tilsalg og som har en mere attraktiv beligenhed og stand?

I burde måske tage et kig på boligmarkedet, det er jo altså ikke 2007 længere...I ku starte med at søge på Boliga - her kan jeg fremsøge 43 toværelseslejligheder andelslejligheder i postnummer 2500 ALLE (det er dem der er) vil have en samlet billigere finansiering end din venindes!

http://www.boliga.dk/search.aspx?type=Andelsbolig&byggetMin=&byggetMax=&q=&min=&max=&minNet=&maxNet=&minKvmPris=&maxKvmPris=&minLiggetid=&maxLiggetid=&amt=Alle&fraPostnr=2500&tilPostnr=2500&iPostnr=&gade=&minRooms=2&maxRooms=2&minSize=&maxSize=&minGardenSize=&maxGardenSize=&page=2

/Arco 

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 23:28
Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:21

Hej TM

Vi ved godt hvad andele koster, vi ved også hvordan markedet fungere. Der er ingen der forventede at prisen blev opnået, men jeg kan se vi kom til at skrive andelspris - ikke andelsværdi, så det har jeg nu rettet. Tak for den...

Hvis man ser på hvad der ellers er i Valby, ligger min venindes i en klar position nr 1 pga den smukke vej, kæmpe gård og nærhed til Damhussøen. Herudover er den større og billigere.

Jeg har hjulpet flere med at sælge og får til forskel fra ejendomsmæglere, bådcentre osv tingene solgt fordi jeg bruger helt andre alternavtive måder at sælge på. Det var bare dette jeg synes jeg måske kunne få flere indput til her.

Ind til videre er det vennetjenester, men det har et stort potentiale...

Hej Bjarke

Ja, den skal på andelsportalen tak.

Jeg havde egentlig ikke tænkt mig at lave seo på den. Så skulle jeg have haft købt hende et domæne og brugt fx Wordpress.

I øvrigt

Jeg gidder ikke bruge flere sekunder af mit liv på mavesure mennesker der udtaler sig om mig, eller andre for tråden uvedkommende ting.

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)