Du inberetter din moms takster til Google som efterfølgende så ligger moms på, Google AdWords er jo en 'vare' du køber fra Irland, og ikke fra USA.
Jeg skal vel ikke indberette andet til Google end at jeg er et momsregistreretselskab inden for EU? Og i mit momsregnskab (som SKAT får), der indberetter jeg at jeg har købt en vare eksl. moms.
Det var ikke et surt opstød, som jeg læser og forstår det, er det sådan at ALT Google AdWords der bliver brugt i forrettnings øjemed skal tillægges moms.
Da Google ikke ved eller har lyst til at holde øje med de forskellige moms, takster, og regler i hele EU. Beder de dig om selv at indberette momsen.
Du inberetter din moms takster til Google som efterfølgende så ligger moms på, Google AdWords er jo en 'vare' du køber fra Irland, og ikke fra USA.
Der er ik moms på B2B i EU, så længe begge firmaer er momsregistreret... Der er faktisk ik moms på B2B world wide...
Dog skal du heller ik selv ligge moms på, hvis du sælger servicen til et firma i et andet EU land, eller for den sagsskyld resten af verden...
Ok, det vidste jeg ikke, men jeg fakturerer heller ikke adwords videre til kunder, så det er slet ikke relevant for mig ;-) Jeg synes dog stadig det er interessant. For hvorfor skal jeg ikke ligge moms på, hvis jeg videresælger servicen? (her tænker jeg rent juridisk, og ikke bare hvad google siger) Hvis jeg f.eks. køber en vare af et dansk ikke-moms-registreret firma, og så sælger varen videre, skal jeg så heller ikke indkræve moms?
Fordi der skal ik opkræves moms på salg til firmaer (momsregistreret selvfølgelig) i andre EU-lande eller resten af verden for den sags skyld...
Du skal opkræve moms på alt salg i DK, dvs sælges en varer eller ydelse videre til en anden DK bruger eller firma, så er det + moms...
Det er ikke helt sådan jeg forstår det, hvis jeg køber en vare i tyskland, til brug i Denmark bliver der lagt tysk moms på varen, den moms melder jeg så som udenlandsk moms i regnskabet,
På samme måde er det, hvis du sælger en vare du normalt tager moms på, her fra danmark af til en kunde i fks. Irland. Du tager moms for din vare fordi du er bosat i DK. Kunden betaler den, og melder det så som udenlandsk moms i sit regnskab.
Det er ikke helt sådan jeg forstår det, hvis jeg køber en vare i tyskland, til brug i Denmark bliver der lagt tysk moms på varen, den moms melder jeg så som udenlandsk moms i regnskabet,
På samme måde er det, hvis du sælger en vare du normalt tager moms på, her fra danmark af til en kunde i fks. Irland. Du tager moms for din vare fordi du er bosat i DK. Kunden betaler den, og melder det så som udenlandsk moms i sit regnskab.
Okay sådan fungere det så ik lige for alle os andre... Og held og lykke med at få din købsmoms tilbage. Et råd er at du bare skal glemme den, for alle de mange timer du skal bruge på at få den retur, kan vist ik betale sig...
Det kommer an på om du er privat person, eller momsregistreret virksomhed?
Hvis du er momsregistreret virksomhed, så skal du angive dette hos google, og du vil derefter ikke betale moms hos Google, men du skal indberette 25% af beløbet som erhvervelsesmoms i dit momsregnskab.