Jeg har et sprøgsmål til adwords, betaler man ikke moms når man køber adwords? og hvorfor ikke? |
Nej der er ikke moms ved adwords.
Jeg ved ikke hvorfor, men Google har vel kunnet komme uden om det på en måde ;-)
Nej der er ikke moms ved adwords. |
Google ligger i USA og derfor er der ik moms på... Det er vel forklaringen, som er gældende for alle EU brugere... |
Der er moms på AdWords. gå ind under dine faktura indstillinger bed om at få faktura'en for en måned op og læs instrukserne. |
Ok, kan du forklare det lidt nærmere? Hvilke instrukser skal man læse, og hvor finder man dem? På min faktura står der Moms "*:
0,00
|
Taget direkte fra Google help. jeg anbefaler at du læser op på og lærer at bruge Adwords før du giver dig i kast med at faktura evt. kunder. http://adwords.google.com/support/bin/answer.py?hl=da&answer=6396 Skal der betales moms af annoncering på Google AdWords?UdskrivJa. Fra og med 1. juli 2003 blev alle AdWords-konti med virksomhedsadresser inden for EU pligtige at betale moms. Fra og med den 22. januar 2004 blev alle annoncører inden for EU desuden overflyttet fra at være annoncør hos Google Inc. (med hovedkontor i USA) til at blive betjent og faktureret af Google Ireland Ltd (EU). I løbet af tilmeldingsprocessen vil du blive spurgt, om din AdWords-konto skal bruges til forretningsformål. Det vil sige, om målet med dine annoncer er økonomisk gevinst (hvilket det oftest er). Vælger du nej, vil systemet behandle din konto som en personlig konto. Ifølge irsk lovgivning opkræves der automatisk moms for sådanne konti efter den irske momsprocent på 21. Vælger du ja, vil systemet behandle din konto som en forretningskonto. Det betyder, at du har ansvaret for at angive og betale moms baseret på dit EU-lands lokale momssats. Har du indstillet din konto til personlig, men ønsker du at anvende den til forretningsformål, skal du kontakte os og angive dine forretningsoplysninger. Vores supportteam gennemgår kontoen for at bekræfte, at den anvendes til forretningsformål. Gør den det, opdaterer vi siden Faktureringsindstillinger med de forretningsoplysninger, du har angivet. Der vil ikke længere blive lagt moms til dine AdWords-debiteringer. Har du fejlagtigt betalt moms, vil disse betalinger blive refunderet.
|
Jeg går ud fra at ovennævnte kommentar var til mig. Jeg kan dog ikke finde ud af om det var et surt opstød, eller en venlig hjælp pakket lidt dårligt ind. Men uanset hvad, så var resten af kommentaren bestemt noget jeg kunne bruge, så tak for det :-) Det var samtidigt også en bekræftelse af at jeg håndterer betaling af adwords korrekt. Som momsregistreret virksomhed skal jeg IKKE betale moms ved adwords. Når Google fakturerer mig 10.000 kr., så er det eksl. moms. og de ligger ikke momsen på. Hvis en momsregistreret virksomhed havde faktureret mig 10.000 kr. eksl. moms, så skulle de fakturere mig 12.500 kr. incl. moms, og disse 2.500 kr. ville jeg så kunne få tilbage fra SKAT. Hvis jeg fakturerer beløbet videre til en kunde, så skal jeg naturligvis ligge moms på, ligesom med alle andre produkter, og denne moms skal så betales til SKAT. Men det har jo intet med fakturaen fra Google at gøre. Ret mig endelig, hvis der nogen der mener at jeg tager fejl. Man skal jo lære hele livet :-) |
Rigtig for du handler jo ved Google Ireland i følge Peters link, og dermed indenfor EU... Dog skal du heller ik selv ligge moms på, hvis du sælger servicen til et firma i et andet EU land, eller for den sagsskyld resten af verden... |
Hej Polle, :) Det var ikke et surt opstød, som jeg læser og forstår det, er det sådan at ALT Google AdWords der bliver brugt i forrettnings øjemed skal tillægges moms. Da Google ikke ved eller har lyst til at holde øje med de forskellige moms, takster, og regler i hele EU. Beder de dig om selv at indberette momsen. Du inberetter din moms takster til Google som efterfølgende så ligger moms på, Google AdWords er jo en 'vare' du køber fra Irland, og ikke fra USA. |
Ok, det vidste jeg ikke, men jeg fakturerer heller ikke adwords videre til kunder, så det er slet ikke relevant for mig ;-) |