Du SKAL stadigvæk som udgangspunkt have bevilling selvom du forærer drikkevarerne væk. Rent faktisk forærer du dem ikke væk, prisen er bare indeholdt i din billetpris. De diskoteker der kører med "fri bar" når entreen er betalt, skal også have bevilling. Hvis det du nævner er korrekt, at diskotekerne ofte er halvtomme, så burde du godt kunne forhandle dig frem til fri entré og som nævnt senere presse dem lidt mere. Men igen: Restauratørerne er ikke specielt vilde efter at modtage en busfulde megastive teenagere, hvilket den fri bar igen er med til at sørge for. Overvej iøvrigt også hvad betingelserne er, hvis nogen af dine gæster ikke bliver lukket ind pga. positiv narkotest, at de er for fulde, hvis de bliver smidt ud efter slåskamp osv. Hvem sørger for at de kommer hjem? Det er en god idé at have en underskrift fra deltagerne om at det er på eget ansvar osv. |
Ja okay, så den jo lidt problematisk ligemeget hvad. Men altså de mærker som jeg nævner har jeg forhandlet mig frem til at kunne købe for under 10 kr. stk'et så det ikke pga det vanvittigt dyrt hvis man ser på hvor dyrt det lyder.
Mht. diskotekerne så er det lige hvad jeg tænkte, ihvertfald den første halvdel. Men kan selvfølgelig godt følge dig i at vi bliver mindre attraktive for diskotekerne ved at have fri bar, jeg ved bare at den eneste konkurrende virksomhed jeg kender til kører med det koncept. Og derfor bliver der jo også lagt pres på os mht. at give fri bar, da jeg da helt klart kan forstå hvorfor kunderne ellers skulle vælge de andre frem for os. Et eksempel på de tomme diskoteker er at der på en alm. fredag aften kun er 1/3 af clubben åben for folk.
Vi tager klar afstand fra samtlige af de ovennævnte eksempler du har, og gør det klart allerede inden folk bestiller plads. Bussen kører ikke hjem før planlagt tid, og hvis folk ikke kan opføre sig ordentligt så står hjemturen for egen regning, samtidig har vi en aftale med "natteravnene" om at de står klar i byerne hvor folk kommer hjem omkring det tidspunkt hvor busserne ankommer, så det foregår under ordnede forhold og der ikke bliver kaos.
Det skal også siges at vi kører busserne direkte hen til Diskoteket hvor folk så bliver smidt ind på diskoteket, som de gratis kan komme ind på pga de har et armbånd de modtager i bussen. Men fra kl. 23 vil armbåndet ikke længere virke som gyldig entrebevis, hvor efter man så skal betale entre som alle andre mennesker. Det er ihvertfald vores plan. Det skal dog også siges, at diskoteket ligger utrolig godt i forhold til at folk kan gå udenfor, men stadig er inde på diskoteket. Så mangel på frisk luft bliver dermed ikke et tema.
Som tingene ser ud pt. så er det klart alkoholbevillingen, samt en måde at lokke folk med uden den fri bar, som er problematisk. Men alt andet end lige så ved vi det kan lade sig gøre at servere alkohol ombord da det konkurrerende firma gør det. Tror faktisk måske at det er busselskabet som har en alkoholbevilling vi bare bruger, da de fleste busrejser jo giver mulighed for at købe alkohol undervejs.