Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Synspunkter på Event firma.

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 18:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin:

Jeg kan godt følge dig i fri alkohol systemet som ikke er optimalt, men hvis vi giver alkoholen gratis ud så tror vi ikke vi skal have alkoholbevilling, men hvis vi begynder at tage penge for det, så bliver det jo lidt problematisk. En mulighed kunne dog være at give 5-8 gratis genstande under transporten selvfølgelig. Samtidig kan jeg også godt følge dig i at diskotekerne måske ikke vil accepterer gratis indgang m.m. Men bla. et af de diskoteker vi har i tankerne har nok gens. 250 mennesker på en fredag aften, hvor diskoteket har plads til 800, i mine øjne vil det være en kæmpe gevinst for dem at få os ind med så mange mennesker i så mange timer som giver omsætningen et kæmpe boost. Diskoteker har jo samtidig en vanvittig høj bruttoavance på deres varer, så det vil vel bare være positivt for dem?

Du SKAL stadigvæk som udgangspunkt have bevilling selvom du forærer drikkevarerne væk. Rent faktisk forærer du dem ikke væk, prisen er bare indeholdt i din billetpris. De diskoteker der kører med "fri bar" når entreen er betalt, skal også have bevilling.
Så medmindre der er en eller anden undtagelse i loven for udskænkning på transportmidler, så skal du have bevilling (og det kræves at du er over 25 år, eller evt. har en forælder til at stå for den)
Jeg tror stadigvæk absolut ikke på idéen med fri bar, hvis det skal være de gode mærker som du nævner, hvor en genstand nemt koster 10-15 kroner i indkøb. Så skal du lave billetprisen alt for høj, for at sikre dig ikke at tabe penge. Og en høj pris begrænser klientellet.
Fri-bar konceptet er noget nemmere når der er tale om tynd fadøl, champagne der i virkeligheden bare billig rosévin tilsat kulsyre og billig sirup-sodavand. Kombineret med alt for lidt barpersonale, så det er umuligt at drikke sig en ordenlig kæp i øret, så har du konceptet for de fleste af den slags diskoteker og forklaringen på hvordan de tjener penge.

Hvis det du nævner er korrekt, at diskotekerne ofte er halvtomme, så burde du godt kunne forhandle dig frem til fri entré og som nævnt senere presse dem lidt mere. Men igen: Restauratørerne er ikke specielt vilde efter at modtage en busfulde megastive teenagere, hvilket den fri bar igen er med til at sørge for.

Overvej iøvrigt også hvad betingelserne er, hvis nogen af dine gæster ikke bliver lukket ind pga. positiv narkotest, at de er for fulde, hvis de bliver smidt ud efter slåskamp osv. Hvem sørger for at de kommer hjem? Det er en god idé at have en underskrift fra deltagerne om at det er på eget ansvar osv.

Fra Aarhus
Tilmeldt 20. May 09
Indlæg ialt: 1367
Fra  Market Extensions Styrpaavarmen Skrevet kl. 22:19

Ja okay, så den jo lidt problematisk ligemeget hvad. Men altså de mærker som jeg nævner har jeg forhandlet mig frem til at kunne købe for under 10 kr. stk'et så det ikke pga det vanvittigt dyrt hvis man ser på hvor dyrt det lyder.

Mht. diskotekerne så er det lige hvad jeg tænkte, ihvertfald den første halvdel. Men kan selvfølgelig godt følge dig i at vi bliver mindre attraktive for diskotekerne ved at have fri bar, jeg ved bare at den eneste konkurrende virksomhed jeg kender til kører med det koncept. Og derfor bliver der jo også lagt pres på os mht. at give fri bar, da jeg da helt klart kan forstå hvorfor kunderne ellers skulle vælge de andre frem for os. Et eksempel på de tomme diskoteker er at der på en alm. fredag aften kun er 1/3 af clubben åben for folk.

Vi tager klar afstand fra samtlige af de ovennævnte eksempler du har, og gør det klart allerede inden folk bestiller plads. Bussen kører ikke hjem før planlagt tid, og hvis folk ikke kan opføre sig ordentligt så står hjemturen for egen regning, samtidig har vi en aftale med "natteravnene" om at de står klar i byerne hvor folk kommer hjem omkring det tidspunkt hvor busserne ankommer, så det foregår under ordnede forhold og der ikke bliver kaos.

Det skal også siges at vi kører busserne direkte hen til Diskoteket hvor folk så bliver smidt ind på diskoteket, som de gratis kan komme ind på pga de har et armbånd de modtager i bussen. Men fra kl. 23 vil armbåndet ikke længere virke som gyldig entrebevis, hvor efter man så skal betale entre som alle andre mennesker. Det er ihvertfald vores plan. Det skal dog også siges, at diskoteket ligger utrolig godt i forhold til at folk kan gå udenfor, men stadig er inde på diskoteket. Så mangel på frisk luft bliver dermed ikke et tema.

Som tingene ser ud pt. så er det klart alkoholbevillingen, samt en måde at lokke folk med uden den fri bar, som er problematisk. Men alt andet end lige så ved vi det kan lade sig gøre at servere alkohol ombord da det konkurrerende firma gør det. Tror faktisk måske at det er busselskabet som har en alkoholbevilling vi bare bruger, da de fleste busrejser jo giver mulighed for at købe alkohol undervejs.  

Hos www.bedrenaetter.dk sælger jeg alt til soveværelset. Skal du have en ny seng? 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15086
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 22:24

Det er mega fedt at gå i byen i Hamburg, og i kunne evt overveje sådanne ture med overnatning... Det koster ik særlig meget pr person...

Fra Aarhus
Tilmeldt 20. May 09
Fra  Market Extensions Styrpaavarmen Skrevet kl. 22:43

Hmm, tror du ikke det vil være nemmere at forhandle med evt. diskoteker dernede hvis du kan fremvise et cv herhjemmefra af en succesfuld virksomhed, end bare at komme derned uden nogen reel erfaring. På baggrund af at det er en større by, kunne jeg godt forestille mig at de, nærmerst ville grine mig op i hovedet ;)

Hos www.bedrenaetter.dk sælger jeg alt til soveværelset. Skal du have en ny seng? 

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 10:38

Hej igen
Hvis du har muligheden for det, og får styr på det med bevilling, så er det jo bare at kaste dig ud i det. Og prøv da bare med den fri bar. Det kan jo sagtens være at jeg tager fejl. Det afhænger måske også lidt af hvor lang busturen er. Der er jo alligevel grænser for hvor meget man kan drikke på et par timer.

Jeg aner ikke om busselskaber har bevilling, men det kan du jo undersøge med et telefonopkald.

Fra Aarhus
Tilmeldt 20. May 09
Fra  Market Extensions Styrpaavarmen Skrevet kl. 15:55

Det rigtigt - gør jeg lige ;) 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15086
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 16:00

Hva kan de bruge et CV til fra DK? Er ret sikker på at hvis du bare er seriøs, og har et seriøst oplæg, så kan du få rigtig mange tyske diskoteker med på ideen... Desuden koster det ik en skid at drikke sig fra sans og samling hernede, hvorfor det os må være en genial tur for dem der tager afsted...

Fra Horsens
Tilmeldt 24. May 10
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 06:01

Jeg har tidligere arrangeret en enkelt bustur til noget der heder New Bamboo i Tyskland, og det var intet problem for mig og kommunikere med dem, da jeg ingen erfaring havde dengang - Jeg fik blandt andet lovet fri entré til diskoteket for gæsterne der var med bussen, og det skal i øvrigt siges at de holder masser af svedige events dernede. 

Konceptet kan nok blive okay stabilt, men ikke lige frem noget helt vildt innovativt. Så måske i skulle prøve at idé udvikle lidt mere på jeres nuværende koncept, for at skabe mere interesse hos potentielle kunder. Hvis man virkeligt skal skille sig ud fra sine konkurrenter, så synes jeg også man skal gå all in på det. :) 

Held og lykke med det gutter!

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 06:26

Fashion-Seller:
Er ret sikker på at hvis du bare er seriøs, og har et seriøst oplæg, så kan du få rigtig mange tyske diskoteker med på ideen...

Ja de tyske diskoteksejere er nok ikke mere besværlige end de danske, i sådan en situation :)

Men derudover kan man sikkert også trække på hotellets/hostelets kontakter, i forbindelse med et koncept med overnatning. Det skal jo under alle omstændigheder være et hotel/hostel, der henvender sig til unge. Og den type hotel/hostel har med garanti et par forbindelser der kan bruges....

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)