Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Synspunkter på Event firma.

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Aarhus
Tilmeldt 20. May 09
Indlæg ialt: 1367
Fra  Market Extensions Styrpaavarmen Skrevet kl. 20:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg har sammen med en ven gået med en ide i nogle måneder nu, og føler lidt at for og komme videre vil jeg smide den op her og få nogle forskellige synspunkter. 

Ideen går ud på at vi vil starte et firma som arrangerer busture til diskoteker forskellige steder i landet. 

Ved eksempelvis at have busser fra alle større Jysk Byer, er vores mål at samle 3-500 unge mennesker, som betaler x kroner for at komme med vores busser, til et specielt event på et diskotek i Jylland. Vi vil sørge for at få fyldt busserne ved at have et unikt arrangement på diskoteket, samt lokke med fri alkohol ombord på bussen og gratis vand på vej hjem.

På nuværende tidspunkt er der allerede et firma der har arrangeret noget lignende, og de har en ganske fornuftig forretning kørende. Jeg har dog for et par år siden været med på en tur arrangeret af dem til København, hvor ALT var kaos, de overholdte ingen af de løfter vi havde fået inden afgang som fri alkohol i bussen (efter ½ shaker pr. mand løb de tør), der var lovet borde på diskoteket i kbh. (da vi kom derover fandt vi et sted at sidde, men blev smidt væk af vagten da nogle andre valgte at betale 5000 kr. for bordet, samtidigt kunne vi se arrangøren sidde oppe i et hjørne med masser af sprut og damer). 

Vi er dog i tvivl om hvad vi kan forvente at modtage fra diskoteket, og hvad vi skal kræve? Det ligger helt fast at vi skal have fri entre for alle deltagende i busserne. Men selv på trods af det, så har jeg stadig en ide om at vi kan kræve mere af diskoteket, for hvor mange diskoteker tager alligevel entre en fredag aften? Og ved at få vores event, får de voldsom omtale, stort udenbys kendskab, plus mest vigtigt 3-500 kunder som de har fat i allerede fra 22-23 tiden til kl. 4-5 stykker om morgenen. Det burde være garanti for en vanvittig omsætning

Hvis der er nogen af jer der kender nogle billige busselskaber vil jeg også gerne hører om det? Vi har allerede været i snak med nogle forskellige selskaber, men det er de færreste der kan kører så mange mennesker i store busser.

Ved godt jeg ikke har stillet så mange direkte spørgsmål, men vil egentlig gerne bare have forskellige synspunkter omkring ideen :)

Tak på forhånd . 

Hos www.bedrenaetter.dk sælger jeg alt til soveværelset. Skal du have en ny seng? 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15086
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 20:16

Ideen er god nok, hvis du har et bagland hvor du kan trække deltagerne fra... Og busserne lejer i da bare ved et lokalt busselskab.

Men hvorfor ik evt starte med at lave en mindre tur for f.eks 100 personer. Det lyder måske lidt dumt, men der er faktisk mange fordele med sådan en "test" tur

- Det er lettere at håndtere, da mængden af deltagere er mindre
- I får forhåbentlig 100 glade deltagere som spreder budskabet om næste tur hurtigt
- I får prøvet alle ideer af og mærker på egen krop hva det kræver
- I kan lave alle begynder fejlene og rette dem til de næste store ture. Dvs prisen for at deltage kan evt være lavere her mod at I gør opmærksom på at det er en testtur for at prøve konceptet af
- I får erfaring med arrangering og planlægning af en tur. Desuden har i en evt reference til at presse diskoteker og vognmænd med, så i kan få bedre priser i fremtiden...

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 20:43

Idéen er fed nok, jeg har tidligere leget med tanken selv, men det var før sms og facebook gjorde det muligt, at sprede budskaber nemt og billigt til unge mennesker :-)

Her er mit indspark til hvad du bør overveje:
Som en anden foreslår, så start i mindre målestok, f.eks. 1-2 busser.
Vil vognmændene overhovedet leje ud til en flok unge festaber, hvor der nærmest er garanti for at en eller flere knækker sig i bussen, bliver truende overfor chaufføren, skider på rygeregler, sover når de skal sættes af osv.?
Må I servere alkohol i bussen uden bevilling?
Fri alkohol er en dårlig idé. Så er det umuligt at regne ud hvormange gæster du skal have, for at nå break-even (tjene penge). Desuden risikerer du skuffede deltagere som du selv har oplevet.
Ved fri alkohol er deltagerne nemt pattestive inden de lander på diskoteket. Det er ikke i restauratørens interesse, da de så ikke drikker så meget hos ham, og der er større chance for ballade osv.
Lav istedet noget med nogle kuponer der er inkl. i billetprisen og så evt. sælge drikkevarerne til en rimelig, men ikke for billig pris.
Indtil konceptet er 100% køreklar er det ikke sikkert at du kan forlange fri entre af arrangøren og da slet ikke mere end det. Så i starten burde du måske være tilfreds med at tjene lidt mindre og så betale måske halvdelen af entréen.
Når restauratøren og konkurrenterne ser at det er en succes og der er penge i det for dem, så kan du stille lidt større krav, som f.eks. fri entre og en enkelt genstand/ velkomstdrink.
Hvis I ankommer tidligt til diskoteket burde det være muligt at have et vip-område indtil ca. midnat, hvor man kan lave lidt fis og ballede, så deltagerne ikke bare skal sidde og glo på et halvtomt disko.

Men fedt koncept. Tænk det igennem og kast dig ud i det :-)

Fra Aarhus
Tilmeldt 20. May 09
Fra  Market Extensions Styrpaavarmen Skrevet kl. 20:45

Tak Fashion Seller.

Jeg kan godt følge dig, og vi har også overvejet det. 

Men umiddelbart vil det samtidig bare være mere problematisk at få diskoteket til at banke et ordentligt arrangement på benene, hvis man kun har 100 gæster at lokke med? Hvilket så vil gøre det sværere at få 100 mennesker med. 

Altså jeg er ikke i tvivl om det ville kunne lade sig gøre for os at få en stor nok tilslutning, vi har set folk ved "det andet selskabs" sidste tur, betale 300 kr. fra Silkeborg til Herning for at kører med bussen, og få fri champagne og øl, hvor vi vil gå hele vejen og give kunderne gratis Somersby, Shaker og Mokai. Det bliver dyrere end det andet, men vi skal ose' af klasse og stil - pånær lige busserne som ikke vil være vildt imponerende. 

Jeg har så bare fået den ide, at hvis man skulle bruge dit forslag, så kunne man arrangerer turen for 100 personer, og aftale med diskoteket at hvis dette var succesfuldt så ville man gentage det en måned senere med 3-500 mennesker. Dette ville ikke kunne lade sig gøre med 2 "store" aftener, pga det skal virke ekstravagant, og ikke skal ske hver måned, men måske nærmere 4 gange om året. Men nu der jo kun 100 mennesker den første aften, og hvis økonomien kan løbe rundt med det, kunne man tilbyde de 100 der er med på jomfru turen halvpris næste gang de skulle med. 

Vi har allerede en ide om hvilket diskotek det første skal finde sted på, men hvis folk har nogle forslag til diskoteker som ikke er en del af NOX, så vil vi gerne høre dem, der skal dog være plads til 750 mennesker som minimum. 

Hos www.bedrenaetter.dk sælger jeg alt til soveværelset. Skal du have en ny seng? 

Fra Århus
Tilmeldt 29. Sep 08
Indlæg ialt: 330
Fra  Sexytoy.dk Skrevet kl. 20:56

Hej

Det lyder som en rigtig god ide. Jeg går selv med tanker om at lave div event på et tidspunkt og gør mig selv en masse tanker om div  ting.

og jeg får hele tiden af vide at man så bare skal være bedre end andre. så det må du jo bare være ;-)

når du har med så mange mennesker at gøre så kunne det jo være cool hvis der var en `dørmand´/voksen med på bussen til  at ta hånd om alle de unge mennesker. mener ikke sådan en stor abe men en der kan holde styr på dem og kan første hjælp osv. det er klart med til at hæve nivoet og det rygtes at hos dig der er STYR på tingene. Men tænker lidt hvor fedt er det at køre til div små jyske diskoteker ? Find de BEDSTE Clubs i dk og så lav ture der til. og med tiden som dit firma vokser burde du også kunne få nogle gode samarbejds partner med div Clubs,  Men kør på og lad mig endelig høre mere om dine ideer.

de bedste hilsner

MicK

Sexytoy.dk En livsstils shop med fokus på kærlighed og sex

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15086
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 20:58

Martin:

Tak Fashion Seller.

Jeg kan godt følge dig, og vi har også overvejet det. 

Men umiddelbart vil det samtidig bare være mere problematisk at få diskoteket til at banke et ordentligt arrangement på benene, hvis man kun har 100 gæster at lokke med? Hvilket så vil gøre det sværere at få 100 mennesker med. 

Altså jeg er ikke i tvivl om det ville kunne lade sig gøre for os at få en stor nok tilslutning, vi har set folk ved "det andet selskabs" sidste tur, betale 300 kr. fra Silkeborg til Herning for at kører med bussen, og få fri champagne og øl, hvor vi vil gå hele vejen og give kunderne gratis Somersby, Shaker og Mokai. Det bliver dyrere end det andet, men vi skal ose' af klasse og stil - pånær lige busserne som ikke vil være vildt imponerende. 

Jeg har så bare fået den ide, at hvis man skulle bruge dit forslag, så kunne man arrangerer turen for 100 personer, og aftale med diskoteket at hvis dette var succesfuldt så ville man gentage det en måned senere med 3-500 mennesker. Dette ville ikke kunne lade sig gøre med 2 "store" aftener, pga det skal virke ekstravagant, og ikke skal ske hver måned, men måske nærmere 4 gange om året. Men nu der jo kun 100 mennesker den første aften, og hvis økonomien kan løbe rundt med det, kunne man tilbyde de 100 der er med på jomfru turen halvpris næste gang de skulle med. 

Vi har allerede en ide om hvilket diskotek det første skal finde sted på, men hvis folk har nogle forslag til diskoteker som ikke er en del af NOX, så vil vi gerne høre dem, der skal dog være plads til 750 mennesker som minimum. 

Alle diskoteker hugre efter salg pt... De er flere steder ramt af voldsom nedgang i omsætningen. Så med lidt talegaver, så kan du nemt få stablet et fedt program sammen i samarbejde med et diskotek. Og husk nu den første tur er en test tur, og derfor skal i heller ik prøve at få Britney Spears eller andre til at komme at spille. Lav det i nogle målestok hvor budget og deltager antal passer sammen...

Fra Aarhus
Tilmeldt 20. May 09
Fra  Market Extensions Styrpaavarmen Skrevet kl. 21:46

Fede input Mick og Allan . Tak skal i have.

Først Mick, vi har været inde over "Dørmand" problematikken, grunden til jeg kalder det det er at det simpelthen vil æde vores overskud op fra bunden. Har snakket med et stort vagtfirma, som tager 399 pr. time pr. mand, det er mange penge, hvis man tager i betragtning at bussen holder stille 5-7 timer midt på natten. Derfor har vi droppet ideen. Men kan godt se det kan blive nødvendigt med en til at holde styr på situationen selvfølgelig. Pga. det antal mennesker vi har med så vil det ikke bare være et "småt" jysk bondediskotek, der findes flere store diskoteker som ikke er en del af NOX, og som vi derfor uden research vurderer vil være nemmere at forhandle med i og med de ikke automatisk har mange mennesker pga. brandet som eksempelvis Crazy Daisy har.

Vi har en aftale med et busselskab som skaffer alle de busser vi har behov for, tager en fornuftig hyre for det, og hvor busserne så ikke er i "ordentlig" stand, men går ind under betegnelsen eventbusser, de tager lidt ekstra penge for rengøring, men tilgengæld skal vi ikke tænke på fulde unge mennesker som brækker sig diverse steder, det er simpelthen inkluderet i prisen.

Jeg kan godt følge dig i fri alkohol systemet som ikke er optimalt, men hvis vi giver alkoholen gratis ud så tror vi ikke vi skal have alkoholbevilling, men hvis vi begynder at tage penge for det, så bliver det jo lidt problematisk. En mulighed kunne dog være at give 5-8 gratis genstande under transporten selvfølgelig. Samtidig kan jeg også godt følge dig i at diskotekerne måske ikke vil accepterer gratis indgang m.m. Men bla. et af de diskoteker vi har i tankerne har nok gens. 250 mennesker på en fredag aften, hvor diskoteket har plads til 800, i mine øjne vil det være en kæmpe gevinst for dem at få os ind med så mange mennesker i så mange timer som giver omsætningen et kæmpe boost. Diskoteker har jo samtidig en vanvittig høj bruttoavance på deres varer, så det vil vel bare være positivt for dem?

Er der nogen som har en ide om hvilken virksomhedsform vi skal benytte? Og hvad det vil koste at få lavet en hjemmeside, som er simpel, og egentlig mest bare eksisterer for at kunne bruges til nogle få nyheder, og kalender over kommende arrangementer?

Fra Aarhus
Tilmeldt 20. May 09
Fra  Market Extensions Styrpaavarmen Skrevet kl. 21:50

Til Fashion-seller .

Det var ligepræcis hvad jeg tænkte, altså at diskotekerne jo bare vil få en kæmpe bonus ud af at have garanteret så mange mennesker på stedet. Samtidig kan de jo også reklamerer med det i nærmiljøet, altså hvis jeg stod en fredag aften og skulle vælge mellem to forskellige lokale diskoteker og jeg vidste der kom 500 mennesker fra hele Jylland på det ene ville jeg da helt bestemt vælge det.

Den med Britney vælger vi så at hoppe over ;) . Men har været ude og snakke med nogle bookingfirmaer, og på et tidspunkt tænkte vi meget højt som du også nævner, der havde vi planlagt festen til at være svensker tema, og havde sendt en forespørgsel på Basshunter, hvilket vi dog også måtte erkende var en lidt for stor udgift at have :)

Fra Århus
Tilmeldt 29. Sep 08
Indlæg ialt: 330
Fra  Sexytoy.dk Skrevet kl. 22:01

selv tak Martin

kan godt se at der er små dyrt med et privat vagt firma. personligt ville jeg se om jeg kunne finde nogle på egen hånd som jeg selv kan stå inde for. så ved man hva man får og se det ik så dyrt. men hvis man ikke kende nogle `voksne´ som kan magte den opgave så må man jo til et vagt firma. Jeg tænker at der sikkert også ligger mange fede clubs over grænsen. Men alt hva der hedder event er jo et stort område og det jo kun fantasien som sætter grænserne. kan kunne jo også købe nogle busser selv og designe dem til formålet, med bar, lækre møbler og lys. ej bliver måske for vildt ;-)

Sexytoy.dk En livsstils shop med fokus på kærlighed og sex

Fra Aarhus
Tilmeldt 20. May 09
Fra  Market Extensions Styrpaavarmen Skrevet kl. 17:57

Jeg kan godt følge dig Mick.

Men det er alligevel svært at have et netværk som gør at man kan trække på "voksne" personer i op til 10 geografisk vidt forskelligt beliggende byer i hele Jylland.

Det er rigtigt at det kunne være rigtigt fedt på den anden side af grænsen også, men jeg er ret overbevist om man virkelig skal have bygget et godt navn op for at få folk til at tænke det kunne være en for vild bytur at lige tage et smut til Flensborg. Samtidig med der lige pludselig kan blive over dobbelt så lange køretider osv. Hvilket gør planlægning med mere meget sværere. Så den venter vi lige nogle år med ;)

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)