Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad skal der til for at DU kommer til Amino-arrangementer?

Side 6 ud af 7 (64 indlæg)
Fra København K
Tilmeldt 20. Oct 08
Indlæg ialt: 57
Skrevet kl. 18:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel Mikjær Christensen:

Og hvorfor i det hele taget ikke i ferien? hele det etablerede danmark lukker jo nærmest ned bare vi nærmer os en såkaldt "hellig"-dag eller en ferieperiode ... hvilket giver os iværksættere fred og ro til at arbejde ;) ... (eller i det her tilfælde netværke)

Ja, men iår har jeg prioriteret hele 3 UGER's velfortjent ferie langt væk fra civilisationen, og har derved svært ved at komme til NV den 24. Juli, hvorend jeg gerne ville møde jer. Hvis man brænder meget for noget, sådan som vi brænder for vores virksomheder, så risikerer man osse at brænde ud hvis ikke man kan give slip og gøre plads for nye input.

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 20:15

Mikkel Mikjær Christensen:

Allan.:

Det lyder skidehyggeligt men....Problemet med fredagsbar er...at det er fredagsbar :-)

Jeg ser og forstår dine argumenter, ville det ændre sig hvis man valgte at lægge det om f.eks. Onsdagen?

De sidste to gange jeg har været til Amino events har det endt ud med max en øl og en kop kaffe ... altså på ingen måde noget der forhindrede at køre hjem :)

Det er efterhånden kommet frem, at "Fredags-bar" er langt mere et networking "Amino-træf" end det er fredagsbar.
I princippet er fredage vel ligeså gode som andre dage. Der er altid nogen for hvem det er en dårlig dag.
Så lidt afveksling vil være fint for at ramme alle.

Jeg har skrevet d. 24. i kalenderen og vil så se om jeg kan få det til at passe :-)

Tilmeldt 20. Jul 09
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 02:52

Hej,

Jeg beklager på forhånd, hvis hvad jeg skriver allerede er blevet nævt - har kun læst de første 3 tråde.

Jeg har en MEGET simpel måde til hvordan du med garanti kan have 20 deltagere til hver fredags arrangement. Garranteret...

Jeg forslår at du finder ud af hvilken værdi du vil give deltagerne og hvem der skal komme?

En ide ville være at svare på disse spørgsmål:

Hvem vil du gerne have med?

Hvad er temaet for aften?

Hvad skal folk gå derfra med (målet med aften?)

Hvorfor skal folk komme?

Hvordan kan du holde mødet afslappet (fredagsbar agtigt) men samtidig produktivt og attraktivt for folk?

Derudover ville det også være en gode ide at finde på et navn lynhurtigt, møde op til alle mulige andre events og øve dig i at sælge dit koncept...

Lige en anden ide - Hvis du nu får en person til at komme og holde en fordrag på 1 times tid ved baren (du kan sagtens finde barer hvor det er hyggeligt og hvor man samtidig kan holde fordrag, der ligger en lige ved Nørreport, tror den hedder Cafe Fokus og det er gratis.

Jeg har en masse ideer men start med dem :-)

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 02:56

Meget godt input .... som du siger er der ikke meget nyt, men tilgengæld kunne jeg godt blive bange for at det blev for officielt :)

Men det kunne måske være der var gro-bund for at starte et kommericielt iværksætter-netværk i dk ... lidt ligesom de store etablerede, men mere målrettet den "lille" iværksætter ... :)

Fra Holbæk
Tilmeldt 29. Nov 08
Indlæg ialt: 151
Skrevet kl. 11:43

Anja Lysholm:

Hvad afholder dig fra at komme?  Jeg er mor til 2 og har samtiddig nogle tidskrævende interesser som oftest ligger i weekenden.

Er det tidspunktet (typisk har det været en fredag ved 16-17 tiden - er andre dage og tidspunkter bedre?) hverdagene og i dagstimerne ville fungere bedst for mig.

Er det fordi du er genert? PÅ en måde. det er tiltider svært for mig at skulle lære nye mennesker at kende når det er inde for et område jeg ikke føler mig sikker i. Men jeg vil rigtig gerne,mangler bare et skub.

Er det fordi du ikke synes du har behov for at møde andre Aminoer? Jo da.

Er det fordi du tror at du nok ikke har noget at bidrage med? Der ramte du hovedet på sømmet, det har faktisk været den grund der har afholdt mig fra at komme. Da jeg stadig føler mig utryk her på siden tiltider, da jeg ikke aner særlig meget om alt det der bliver diskuteret på siden og når jeg endelig prøver at åbne munden føler jeg at der altid er en der kommer med en hammer for at banke mig ned i jorden igen. Og det firma jeg vil starte er inde for et meget begrænset område, som jeg ikke tror der er nogen her på amino der her interesse i og føler derfor ikke at jeg kan tilbyde andre noget.

Andre grunde?Usikkerhed også at jeg ingen stedsans har overhovedet. så det med at skulle finde et sted hen væk fra større stationer virker som en umulighed.

www.dunkelskov.dk salg af kostumer, smykker og andet tilbehør til liverollespil og middelalderreanactment.

Fra Farum
Tilmeldt 9. Dec 06
Indlæg ialt: 1044
Skrevet kl. 12:05

KarinaGW:

Er det fordi du er genert? PÅ en måde. det er tiltider svært for mig at skulle lære nye mennesker at kende når det er inde for et område jeg ikke føler mig sikker i. Men jeg vil rigtig gerne,mangler bare et skub.

Er det fordi du ikke synes du har behov for at møde andre Aminoer? Jo da.

Er det fordi du tror at du nok ikke har noget at bidrage med? Der ramte du hovedet på sømmet, det har faktisk været den grund der har afholdt mig fra at komme. Da jeg stadig føler mig utryk her på siden tiltider, da jeg ikke aner særlig meget om alt det der bliver diskuteret på siden og når jeg endelig prøver at åbne munden føler jeg at der altid er en der kommer med en hammer for at banke mig ned i jorden igen. Og det firma jeg vil starte er inde for et meget begrænset område, som jeg ikke tror der er nogen her på amino der her interesse i og føler derfor ikke at jeg kan tilbyde andre noget.

Andre grunde?Usikkerhed også at jeg ingen stedsans har overhovedet. så det med at skulle finde et sted hen væk fra større stationer virker som en umulighed.

Kære Karina

Der er ingen tvivl om at du skal komme til et af møderne og jeg giver dig gerne skubbet. Du HAR masser at byde ind med, og har f.eks. givet mig adskellige gode forslag til hvad jeg kan lave på Min-mave. Vi starter alle et sted, og det er lidt som dem der aldrig vil være de første der rejser sig fra bordet efter der er spist eller går først hjem fra en fest - Nogen SKAL jo være den første og hvorfor så ikke dig Big Smile

Lad os se om vi ikke kan få tingene til at passe så vi begge kan være med til Amino Få-ny-iværksætter-energi arrangement.

okay Wink

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 12:15

KarinaGW:

Jeg vil skam også gerne være med til at skubbe dig igang, sidst var vi en masse vidunderlige mennesker der primært bare sad og snakkede, drak kaffe, øl, sodavand, nogle spiste lidt og andre (Embarrassed) blev desværre nødt til at gå tidligt. Jeg kan kun anbefale dig at komme med, du møder folk der er samme sted som dig på "iværksætter stigen" du møder folk som har været igang i mange år, og stadig er på røven (men kan li det) og du møder folk der har været igang i mange år og har store, flotte og veletablerede virksomheder. Alle er de med til at inspirere dig på så mange vidunderlige måder at jeg ikke kan beskrive det på skrift :)

KarinaGW:

Som en af dem som har været rigtig slemme til at give "de nye" tæsk med en våd pungrotte, så kan jeg roligt love dig at den slags sker ikke i virkeligheden. Jeg har endnu ikke oplevet verbale overfald til den slags arrangementer, man kan selvfølgelig godt diskutere, men den slags afklapsning som ofte (desværre) foregår herinde sker simpelthen ikke.

KarinaGW:

Hvis det der skal til for at du kommer er at jeg svinger forbi Hovedbanen og henter dig første gang så du kan lære at finde vej, så skal jeg nok gøre det :) Jeg vil dog sige at dem som havde nemmest ved at finde det sidste var nok dem der kom længst fra Kbh af. Jeg føler mig selv ret kendt ude i den ende af byen, men vi endte med at vade hele Flæsketorvet igennem fra ende til anden før vi fandt det.

Det viste sig så efterfølgende at man kunne parkere (gratis endda) lige udenfor det sted vi skulle være. Så du er bestemt ikke alene :)

Hvis du vil være helt på den sikre side, så får du mit eller en anden "sikker-deltagers" mobilnummer, så kan du ringe og spørge om hjælp hvis du er faret vildt :)

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 12:24

Stor respekt for de grunde du skriver Karina Smile.

Men omkring det med at føle, at man ikke har noget at bidrage med, så skal det absolut ikke være en grund til at du holder dig væk.
Vi er jo vidt forskellige dem af os som mødes - og det er netop også det som gør det så interessant.
Det er netop ikke et "netværks-møde" hvor alle skal bidrage med et eller andet før nogen syntes de er spændende. Aminobarerne er ren og skær "kom ud og hyg sammen med nogle andre som også har en større eller mindre iværksætter i maven". Og i den sætning skal der så lægges vægt på "hyg".
Mange af os iværksættere går med nogle tanker og problematikker som kan være svære at vende med familie og venner, som måske ikke har indblik i iværksætter-livet. Og derfor kan det være rigtig rart at kunne sidde og hygge med nogle personer som er i samme situation.
Sidst der var sådan et arrangement (hvilket var for en uge siden i KBH), der blev der som sædvanlig snakket om alt muligt - både iværksætter-relateret men også om alt muligt andet.

Så min opfordring vil være, at hvis man er i tvivl om det er noget for én at deltage i, så skal man bare dukke op. Det er jo ikke noget man skal betale for at være med til eller skal huske at "booke" sig til. Man dropper bare ind og siger hej. Og hvis man syntes at det ikke rigtigt er noget så går man bare igen. Nogen vælger generelt bare at kommer et hurtigt smut forbi og drikke en enkelt øl og så er gået igen inden for en time. Andre vælger at finde noget mad sammen, gå videre ud i byen - eller som i sidste uge, hvor vi bare blev siddende på Karrierebar og snakkede. Jeg dukkede selv op omkring kl. halv seks og havde egentlig planlagt kun at være der et par timer. Men jeg endte med først at komme derfra på den anden side af kl. 23.... sådan kan det gå når man sidder sammen med en masse hyggelige og inspirerende med-amino'er Big Smile.

Omkring de andre punkter du har skrevet, så kan jeg godt følge dig. Men jeg vil så anbefale dig at tage det første store skridt og sende en PM til Birgit fra Min-mave.dk  som også er herinde. (profil: http://www.amino.dk/members/Min_2D00_mave.dk/default.aspx ) Det kan også være at hun fanger denne tråd og skriver direkte i den. Men hun var meget i samme situation som dig for nogle år tilbage. Jeg kan huske at jeg mødte hende første gang i virkeligheden på Iværk07 og det var et meget stort skridt for hende at komme ud og møde andre iværksættere. Men det har helt klart åbnet dørene til en helt ny verden for hende at hun tog skridtet. Nu kommer hun jo til nærmest alt hvad der er af arrangementer som hun har mulighed for at komme til og hun er super glad for det. Men det vil hun nok selv fortælle dig en masse om Geeked.

/Jesper

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 12:26

Super syret.... Imens jeg skrev mit laaaange indlæg, så havde Birgit allerede fanget tråden Cool.

/Jesper

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 12:29

Jesper Norbøll:

Super syret.... Imens jeg skrev mit laaaange indlæg, så havde Birgit allerede fanget tråden Cool.

Fik i snakket om hvornår vi skulle gentage successen? :)

Side 6 ud af 7 (64 indlæg)