Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fragtfri eller?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 3. Mar 09
Indlæg ialt: 127
Skrevet kl. 22:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa.

Vi er igang med at starte en ny stor webshop op, og vi har gået og grublet en del over hvilken fragttype vi skal vælge.

Mange af vores konkurenter har "fragtfri levering", hvilket vil sige at man har en varer til 100,- fragten koster 50, og så bliver den "fragtfrie levering" 150,- køber man 2 af disse produkter, tja så er det jo en 50`er ekstra lige ned i lommen.

Jeg tror nu ikke de fleste kunder er så naive at de tror at det er gratis leveret, eller hvad?

Er der nogen der har erfaringer med dette punkt?

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12872
Skrevet kl. 22:40

Prøv en gang at skriv så vi andre kan forstå hvad du mener.

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1318
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 22:42

Der er en del tråde herinde omkring fragt, så prøv at finde dem frem og læs dem.

Indenfor min branche er det ikke noget problem (det har jeg i hvert fald ikke oplevet) at fakturere kunden for de faktiske fragtomkostninger, så det vil til enhver tid være min anbefaling.

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Tilmeldt 3. Mar 09
Indlæg ialt: 127
Skrevet kl. 22:48

Altså.

1: du reklamere med fragtfri levering. her ligger du så fragtprisen oven i varens reelle pris.(det gør mange af vore konkurenter) køber du mere end et produkt, ja så vil du jo have højere indtjening da du får fragtprisen flere gange, da den jo er lagt på de forskellige varer..

2: du opkræver fragt efter hvad det reelt koster i forsendelse.

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. May 08
Indlæg ialt: 1513
Fra  Blogtrend.dk Lepong.dk Skrevet kl. 23:08

Personligt så falder jeg altid for "gratis fragt" - så er det kun varens pris der er gældende... Jeg vil ihvertfald anbefale gratis fragt konceptet, men det er selvfølgelig smag og behag.

Fra København
Tilmeldt 18. Sep 08
Indlæg ialt: 131
Skrevet kl. 10:53

torben79:

Altså.

1: du reklamere med fragtfri levering. her ligger du så fragtprisen oven i varens reelle pris.(det gør mange af vore konkurenter) køber du mere end et produkt, ja så vil du jo have højere indtjening da du får fragtprisen flere gange, da den jo er lagt på de forskellige varer..

2: du opkræver fragt efter hvad det reelt koster i forsendelse.

Hvis jeg var dig ville jeg teste begge modeller. Det afhænger nemlig meget af det marked du er i.

Psykologisk er der meget stor forskel på 1 kr og gratis forsendelse. Gratis er fuldstændig risikofrit og folk spilder gerne flere timer for at få noget gratis.

Hvis du f.eks. tager 50 kr for forsendelse kan det være for voldsomt at hæve prisen med 50 kr for varer der koster under 100 kr, men det afhænger af konkurrencen i markedet. Nogle ordre er støtte end andre og derfor kan du overveje at lave en gennemsnitsberegning af, hvor meget der skal lægges oven i prisen.

Tilmeldt 16. Jun 07
Indlæg ialt: 141
Skrevet kl. 18:50

Det er helt afhængig af hvad du skal sælge.

Portoen på PD stiger hele tiden, go Jeg mener den billgieste er 60 med erhversaftale til private.

Det kommer også an på hvordan prisen er hos konkurrenterne, er der mange der sælger det samme, men en 50 billigere, får du ikke et væld af kunder, da ser de jo hurtig at du er dyrest

100 T det er lige os - Alt i transport af maskiner

Udlejning af hoppeborge, sluchice-, softice, popocornsmaskiner

Fra København S
Tilmeldt 29. Mar 07
Indlæg ialt: 236
Fra  DanDrone Skrevet kl. 22:27

Jeg havde samme problemstilling da jeg skulle starte min virksomhed.

Jeg valgte så at opkræve et fast beløb på 25,- uanset hvor meget kunden bestiller, og jeg tror ikke at der vil være så mange flere besøgende der ville bestille, selvom vi tilbød gratis levering. Det ville i al fald ikke kunne betale sig for de få kunder. 

Men som nævnt i tråden, det afhænger jo meget af hvad du sælger og til hvilken pris.

Fra Rungsted Kyst
Tilmeldt 28. Sep 07
Indlæg ialt: 255
Fra  Design for Pets ApS Skrevet kl. 23:11

Jeg tror, at den garvede nethandler godt kan gennemskue det der med den gratis fragt. Den garvede nethandler sammenligner også priser. Så hvis du f.eks. er 50,- kr. billigere end dine konkurrenter på et specifikt produkt, fordi du ikke har lagt fragten ovenpå prisen, så vil jeg mene, at du allerede er et skridt foran.

I øvrigt har jeg set af en tidligere analyse af E-handel i DK, at fragtomkostningerne ikke har afgørende betydning for handel på nettet.

Men for mit eget vedkommende, så lægger grænsen på ca. kr. 50,- mht. hvad jeg vil. betale for at få en vare sendt.

Mange hilsner fra Lise

Design for Pets - Hundeartikler og kattetilbehør til designbevidste dyreejere.

Fra Vejle
Tilmeldt 26. Jul 09
Indlæg ialt: 344
Skrevet kl. 23:15

Jeg ved at der er mange der også kører med, køb for 499 kr f.eks. og få fri fragt. Det kan man ikke sige nej til..

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)