Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Photoshop tegnet web side og CMS

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Feb 06
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 22:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Aminoer!

Jeg har arbejdet en del med CMS(php) og webshops den seneste tid (især osCommerce), men har stadig nogle problemer jeg ikke har fundet løsning på endnu.

Når jeg laver en statisk HTML side, plejer jeg at bruge photoshop til at tegne hele siden i, slice den via imageready og derefter publicere den. Dette går naturligvis ikke til større sider. Jeg kunne godt tænke mig at fortsætte med at tegne mine sider i Photoshop og bagefter sammensmelte siden med et fornuftigt CMS system. Har i et forslag til hvilket CMS system der kommer tættest på at dække mine behov? Jeg har intet imod at skrive en god slat kode selv...
pft, mvh
Peter Selmer Gade

Fra Skive
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 262
Fra  Dynamic-it web & hjemmesider Granitbutikken salg af granit og granitskærver Skrevet kl. 08:40
Hej Peter

Du kan godt slice dit design med photoshop, og derefter begynde at kode siden fra grunden af, hvor du anvender de forskellige billedestykker. Du skal så bare sørge for at kode din side efter de guidelines som disse templates skal laves efter.

Denne metode kan efter min mening også anvendes til større sites, da det jo i bund og grund er en htmlside du koder. At der så er et bagvedliggende CMS system, som leverer indholdet burde ikke have noget at sige.

Håber det kunne bruges til noget.

Fra Vadum
Tilmeldt 7. Nov 05
Indlæg ialt: 862
Skrevet kl. 09:38
Mange CMS systemer arbejder med en form for skabelon som indholdet puttes ind i, og her kan du sagtens bruge din hidtidige arbejdsteknik. Det er ikke helt så enkelt, da designet ofte skal splittes op i flere mindre skabeloner, men det er stadigværk en god måde at arbejde på.

Jeg bruger det selv til Postnuke, se mere på Postnuke.dk

Fra Valby
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 880
Skrevet kl. 09:48
Dato: 24-08-2006 22:23:04
Forfatter:Peter Selmer Gade
Hej Aminoer
Når jeg laver en statisk HTML side, plejer jeg at bruge photoshop til at tegne hele siden i, slice den via imageready og derefter publicere den. Dette går naturligvis ikke til større sider. Jeg kunne godt tænke mig at fortsætte med at tegne mine sider i Photoshop og bagefter sammensmelte siden med et fornuftigt CMS system. Har i et forslag til hvilket CMS system der kommer tættest på at dække mine behov?

Hej Peter

Jeg tror du vender problemstillingen lidt på hovedet
I stedet for at fokusere på om der er et CMS der kan spise de rå Photoshop HTML filer (som i øvrigt ikke er af særlig god kvalitet) skal du i stedet kigge efter et CMS der lever op til de krav du har til åbent design og de funktionaliteter du er ude efter.

Der er mange CMS hvor du får at vide at du skal lave billeder der er YYY*XXX pixel stor osv på alle fladerne. Her er det let at ændre grtafik, men designet er fastlåst.
Det CMS vi bruger (Umbraco CMS http://www.netmedia.dk/produkter/umbraco-cms-ved-netmediadk.aspx
) er fx 100% åbent med design, men til gengæld tager det længere tid at sætte op, da design/brugesmønstre bliver bygget individuelt fra gang til gang)

Så tror mere det er ballancegangen mellem åbent design/funktionalitet/behov du skal sigte efter.

Held og lykke med dit projekt

Tilmeldt 9. Nov 05
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 10:25
Hej Peter.

Som tidligere skrevet vil jeg også mene du først skal finde et CMS der kan opfylde dine krav rent teknisk.

Derefter kan du begynde at finde ud af hvordan du skal lave templates.

Jeg bruger selv Joomla som er et gratis OpenSource CMS. Det er nemt at lave templates til.Starter som regel selv med at bygge en htmlside op med designet og derefter indsætter man små tags(Moduler) f.eks. menuer, nyheder osv. Det er utroligt simpelt.

Bruger stort set kun det system til mine kunder. Hvis du har brug for hjælp kan du kontakte mig på kontakt@jlmedia.dk

God fornøjelse

Tilmeldt 7. Feb 06
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 10:47
Hej Alle.

Sikke en respons - mange tak for det!

Jeg kan godt se min store mangel ligger i praktisk anvendelse af templates. Løsningen med Joomla og tags lyder som rigtig god. Kravene til CMS funktionerne er lige minimale nok i forhold til hvad Joomla tilbyder, så jeg finder et mere simpelt CMS system. Jeg går ud fra at de fleste CMS systemer understøtter templates via tags?

pft og god weekend til alle
MVH
Peter Selmer Gade

Tilmeldt 18. Jul 06
Indlæg ialt: 193
Skrevet kl. 17:13
Hej Peter

Jeg bruger DotNetNuke, hvor jeg laver en baggrund i Photoshop, og så bagefter laver noget minimal HTML kodning. Du kan se resultatet her.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)