Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Faktura til andet land

Side 5 ud af 6 (60 indlæg)
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15086
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 17:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Krogh:

Det er en EU regel i forbindelse med  salg af ydelser.

Kun ved service ydelser, ik fysiske varer?

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 17:26

Rasmus Henriksen:
Men hvad vil det sige hvis virksomheden har fradrag for momsen af købet - har jeg det altid, fordi jeg momsreg?

Der er en momsnørd der har skrevet vejledningen. Det er en henvisning til, at man generelt kun har momsfradrag for ting, der indkøbes til brug for en momspligtige aktiviteter. Det vil sige at hvis du køber noget privat gennem dit firma, men som ikke anvendes i dit firma, kan du ikke fratrække momsen fra.

Fra Varde
Tilmeldt 30. Oct 07
Indlæg ialt: 250
Fra  RH Freelance Skrevet kl. 17:29

Okay - men jeg køber en del billeder ved en amerikansk virksomhed og en ungarnsk virksomhed. På deres fakturaer står der VAT 0, men skal jeg bogføre det på en konto med U25, så jeg får beregnet moms og angivet det i rubrikken "Moms af varekæb mv. i udlandet"?

- det er det u25 er til, ik?

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 17:34

Fashion-Seller:

Hvis ret skal være ret så gælder det også for varer i nogle tilfælde. Hvordan Reverse Charge anvendes er stadigvæk lidt forskelligt fra land til land. Men det er i nogen tilfælde en mulighed for at undgå at en sælger skal lade sig registrere i et en andet EU-land. Du flytter i stedet betalingespligten over til kunden.

Det er næppe noget der giver de store problemer med myndigheden, hvis man ikke har det med endnu. Men reglerne bliver hele tiden mere omfattenden senest med fra 1/1 2009.  Jeg ved ikke hvordan tyskerne behandler og siger til det.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15086
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 17:37

Henrik Krogh:

Fashion-Seller:

Hvis ret skal være ret så gælder det også for varer i nogle tilfælde. Hvordan Reverse Charge anvendes er stadigvæk lidt forskelligt fra land til land. Men det er i nogen tilfælde en mulighed for at undgå at en sælger skal lade sig registrere i et en andet EU-land. Du flytter i stedet betalingespligten over til kunden.

Det er næppe noget der giver de store problemer med myndigheden, hvis man ikke har det med endnu. Men reglerne bliver hele tiden mere omfattenden senest med fra 1/1 2009.  Jeg ved ikke hvordan tyskerne behandler og siger til det.

Okay super Big Smile Blev lige lidt nervøs, men det lader til at jeg ik skal være det. Vi har ik fået en eneste påtale selvom de har haft stikprøve i Maj, så vi må have gjort det rigtigt...

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 17:38

Rasmus Henriksen:

men skal jeg bogføre det på en konto med U25, så jeg får beregnet moms og angivet det i rubrikken "Moms af varekæb mv. i udlandet"?

- det er det u25 er til, ik?

Det er rigtigt Rasmus!Yes

Fra Varde
Tilmeldt 30. Oct 07
Fra  RH Freelance Skrevet kl. 17:47

Super - så kommer det også på købsmoms, og det er vel også rigtigt?

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 17:52

Jeps

Fra Varde
Tilmeldt 30. Oct 07
Fra  RH Freelance Skrevet kl. 18:05

Tak - kæft jeg synes salg til udland er bøvlet..

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 18:08

Rasmus Henriksen:

Tak - kæft jeg synes salg til udland er bøvlet..

Næste gang kører det på rygraden!Wink

Side 5 ud af 6 (60 indlæg)