Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad skal du have for at lave ny hjemmeside?

Side 5 ud af 10 (91 indlæg)
Fra Kolding
Tilmeldt 19. Feb 09
Indlæg ialt: 602
Fra  Customerwise A/S Skrevet kl. 15:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jonas:

Nå ja for at få slået en pris fast, så vil jeg ikke give mere end 2200,- eks moms.

Folk der er for fine og store (det er okay at være et firma der ikke vil arbejde til den pris) bør derfor ikke bruge tid på min opgave :)

Perfekt Smile
Det var præcis det jeg søgte - at få afstemt pris med det ønskede.

Og jeg er enig med dig i, at du nok sagtens vil kunne klare dig med en studerende der kan sætte noget op til dig i et flot design.
Dine krav og prissegment afspejler sig jo netop i at du ikke har en stor virksomhed hvor branding, og identitet skal hænge sammen med din målgruppe i en højere enhed.

Rigtig god fornøjelse med din kommende hjemmeside.

Fra Slagelse
Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 909
Fra  ProvinsEvent Skrevet kl. 15:06
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

gweb:

Milla, vi kan vel også blive enige om at du ikke har forstand på den branche du har kastet dig ud i at rådgive? Du kan netop ikke sammenligne det, som du også selv siger, så lad være med at prøve.

Kvaliteten af en webdesigners arbejde kan ses ud fra hans referencer, og det burde ikke være nødvendigt at man skal udarbejde et design uden grund. Jonas kan smide en kravsspecifikation, og så kan de enkelte firmaer/personer give et tilbud herudfra. Jonas går så tilbuddene igennem og kigger på referencer. De referencer han synes falder i hans smag sammenholdt med prisen vælger han.

Sådan foregår det. Det har intet at gøre med at man ikke vil arbejde for at få en opgave. Det kræver skam også arbejde at løbe en kravsspecifikation igennem og vurdere antal mandetimer det kræver at levere sådan en løsning. Hvis man samtidig skal overveje målgruppe mv., og udtænke et design i forhold hertil ja så løber man måske også op i en del mere end 15 minutter.

Jooo...en smule har jeg da, som IT uddannet Smile

Og jeg har skam også lavet små udkast på mit design arbejde, som nogle gange blev accepteret / andre ikke...

Jeg må så hellere indskyde, at jeg ikke arbejder med IT længere...

Du misforstår, hvad jeg siger...jeg prøver ikke på at sammenligne!

Jeg prøver kun at illustrere, hvor meget tid mange business folk bruger på at få en kunde i kartoteket...og det kan være på forskellig vis...da vi arbejder indenfor forskellige brancher...

Jeg nævner jo netop også referencerne...men er man f.eks. helt ny og ikke har nogle referencer at henvise til...er det måske en god investering i sig selv at bruge en smule tid på et lille udkast...

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:20

Fashion-Seller:

PeterOM:

Det er selvfølgelig ikke realistisk at et stort og dyrt webbereau bruger to timer på at lave et design, som så ikke bliver brugt. Men det er da fuldt ud realistisk at en studenrende på f.eks. en multimedidedesigner uddannelse ville bruge en halv time på at sætte noget sammen i Photoshop og tilbyde at lave en HTML side for et par tusinde - det er altså et ok supplement til eens SU, selvom det måske ikke rykker i regnskabet hos et firma.

Jeg tror i bund og grund diskussionen kommer af en fejl i bedømmelse af hvem OP henvender sig til, og hvem, der svarer på hans tilbud.

Ik enig, for lige meget om det er et stort webbereau eller en studerende, så vil ingen af dem sidde og arbejde gratis, hvilket er det han beder om. Han beder om et udkast gratis, som han reelt kan få andre til at lave efterfølgende... Hvor er sikkerheden for dem som laver et udkast?

Som studerende ville jeg da ikke have noget som helst imod at arbejde gratis for den mulighed at kunne tjene 2200 +moms på en søndags arbejde. Det ville maksimalt tage 10 timers arbejde at lave Jonas' site i simpel HTML, og det vil ca. tage 20 timer i Netto at tjene 2200. Hvis man er studerende, har man sgisme altid en times tid til at forsøge at få en opgave som denne. Da jeg selv studerede lavede jeg et par gratis website, noget Flash og jeg lagde ca 8-10 timer om ugen som frivillig i et onlinespil - og jeg overlevede.

Hvis der lå tilbud fremme som Jonas' et sted, ville jeg have kastet mig over dem, da jeg studerede. Der er en Amino-gut (kan ikke huske sitet), som har startet et firma, hvor der er konkurrencer i logodesign. Man byder sit firma ind og betaler til den designer, som har leveret det, man synes bedst om. Det er samme princip, bortset fra at det er et logo og ikke et website, og at der med Jonas er tale om et mockup og ikke et færdigt produkt.

Ang. garanti: Når man laver et stykke kreativt arbejde, er der automatisk ophavsret på, så Jonas kan ikke "stjæle" eens design og finde en anden til at sætte det op.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 15:23
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 4 person

PeterOM:

Ang. garanti: Når man laver et stykke kreativt arbejde, er der automatisk ophavsret på, så Jonas kan ikke "stjæle" eens design og finde en anden til at sætte det op.

Selvfølgelig kan han det ... der er nemlig ikke nogen af dem som ville hoppe med på sådan en deal der har råd til advokater, ensige retsag for at få sin ret.

Fra Slagelse
Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 909
Fra  ProvinsEvent Skrevet kl. 15:24
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Mikkel Mikjær Christensen:

Milla-Petit Denmark / ItalianBags:

Een ting er vi enige i, Mikkel: much smaller scale!

Så din tid er mere værd end de webdesignere herinde der overvejer at give tilbud på opgaven? Det tror jeg mange vil være uenige med dig i...

Jeg tror bare vi skal konkludere at du ikke aner en klap af om hvad du udtaler dig om, og det gør trådstarter heller ikke. Folk som dig og trådstarter er præcis grunden til at jeg droppede den branche.

Jeg gider ikke bruge alle mine kræfter på at fortælle alle de uvidende kunder hvad vi rent faktisk laver for dem, så de på den måde lærer at værdsætte det. Det er min fritid simpelthen for værdifuld for mig til, beklager.

Det har jeg overhovedet aldrig på noget tidspunkt sagt, Mikkel!

Men du sammenlignede 15 minutter med en opgave af x antal dage * 8 timer...og det er...efter min mening...ikke sammenligneligt!

Der blev ikke bedt om et udkast af en færdig opgave...som jeg læste Jonas' 1. indlæg!

Og jo, jeg ved en smule om IT design...

Hvad du konkluderer om mig...det må stå for din regning!

Jeg må således konkludere, at du desværre ikke har læst, hvad jeg skrev...og slet ikke meningen med det jeg skrev!

Måske jeg er gammeldags...men min filosofi er, at der ikke går nogen skår af mig for at vise en potentiel kunde, hvad jeg kan!

Indenfor rimelighedens grænser naturligvis...og det kan vi vel godt blive enige om, at x antal dage a 8 timer IKKE er?

Ved at vise min potentielle kunde den service = investere en smule af min tid...får jeg måske ikke bare een ny kunde...men flere...da en glad kunde meget ofte fortæller videre om en god oplevelse!

Det er DER min pointe er!

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 15:29
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 4 person

Milla-Petit Denmark / ItalianBags:

-

Gider ikke bruge mere tid på dit vrøvl, der er ingen substans i det og det er tydeligt for enhver at du bare er ude på at trolle'.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15064
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 15:31

Mikkel Mikjær Christensen:

PeterOM:

Selvfølgelig kan han det ... der er nemlig ikke nogen af dem som ville hoppe med på sådan en deal der har råd til advokater, ensige retsag for at få sin ret.

Der var du hurtigst... Men er helt enig Yes

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 15:34
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jonas:

Hvor jeg kommer fra, der kan tømrer både finde ud af at tegne, regne og bygge. Jeg ved ikke hvordan det forholder sig i resten af landet, men sådan er det nu engang heroppe- man giver gerne et tilbud og arbejder lidt for tingene selvom man ikke er sikker på at få opgaven.

Nu blev tømrer jo nævnt et par gange i denne sammenhæng.

Jeg kender INGEN tømrer der ville tegne plantegninger i forbindelse med simpelt tilbuds arbejde, og da slet ikke til et så lille budget.

Skulle der laves plantegninger osv. i forbindelse med tilbudsgivningen, ville denne del foretages af arkitekt/tegnestue,da det ville være alt for dyrt i tid at tegne det selv.. det er få håndværkere der selv laver denne del, og hvis der udføres tegninger, ville det normalt også være i forbindelse med en licitations runde, hvor der er lagt budgetter, stillet bankgaranti osv.. så men ved at arbejde normalt vil bliver gennemført, at en af de parter der byder på det.

Men ja, ALLE tømrer kan tegne for det er en del af deres uddannelse, men selvom vi kan tegne er det jo ikke en del af vores arbejde,
og vi vil derfor slet ikke kunne tjene penge på det.

Jeg forstår godt nogle ikke vil bruge 15 min. på at skulle konkurrer mod 10-20 andre på en opgave med et max. budget på 2200,-

Personligt bruger jeg selv tit op til 6 timer på tilbudsarbejde på større sager, men sådan opgaver byder jeg kun på hvis kunden har tegninger, specifike kvalitets krav / udbudsmateriale og jeg vidste at de ikke havde en masse portaler og håndværkere i forvejen.

Uheldigvis er byggebranchen begyndt at gå samme vej som IT branchen hvad tilbud angår, så en hel del håndværker bruger rigtigt meget tid på tilbud som aldrig bliver til noget, hovedsageligt fordi der er mange der byder på samme opgave, ikke 2-3 udvalgte håndværkere som før, derudover byder de også tit på vidst forskellige løsninger, de der intetn budget eller udbudsmateriale er i forbindelse med opgaver.

Jeg oplever personligt at det er under 20% af alt vi byder på, hvor vi i det mindste får et svar tilbage, og det er nok fordi de ikke orker at tinge til alle de håndværkere de har hentet tilbud hos, og tit via tilbudsportaler osv. hvor de ikke er lige så personligt som selv at tage kontakt til en håndværker.

Har man selv henvendt sig til 3 håndværkere, så er de 3 jo tit valgt udfra tidligere referencer og deres kompetencer, og man har derfor næsten besluttet at det skal være en af de 3 håndværkere der skal udføre arbejde, i disse tilfælde bruger jeg gerne tid på lave tilbud til kunderne.

Fra København
Tilmeldt 14. Jun 08
Indlæg ialt: 389
Skrevet kl. 15:36

Fra Aalborg
Tilmeldt 15. Jan 09
Indlæg ialt: 857
Fra  Lejenspand.dk Skrevet kl. 15:41

Hej Simon Jensen,

Det ser jo noget bedre ud end min nuværende side. 

Vil du ikke lige sende mig en mail med dine kontakt informatiner?

kontakt@lejenspand.dk

Mvh

Jonas Buch

Side 5 ud af 10 (91 indlæg)