Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er det ulovligt at sælge sin Adwords konto?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Esbjerg
Tilmeldt 13. Sep 06
Indlæg ialt: 638
Skrevet kl. 11:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Jeg vil spørge om det er ulovligt, ifølge Google TOS, at sælge sin Adwords konto til en anden, så man også tjener på det?

Har prøvet at lede i Google TOS, men kan ikke finde det står nogen steder, hvis det altså står der?!

Vil være meget taknemmlig hvis en kunne give mig et link eller et udsnit af hvor det står i Google TOS.

Skal jo nødigt ud i noget "rod".

På forhånd tak for hjælpen! Smile

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9731
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 11:56

Jeg er aldrig stødt på nogle regler der skulle forhindre at du sælger din AdWords konto - men jeg har dog svært ved at se, hvad en køber skulle få ud af den, hvis ikke den sælges sammen med det site den er sat op til at reklamere for.

For i det sekundt du ænndrer target URL's så forsvinder den opsparede værdi i form af CTR og næste gang Google besøger target siderne genvurderes quality score.

Så det køberen får er blot dine keywords og dine annoncetekster - ikke en konto der vil køre som din gør nu, med mindre altså, at den sælges sammen med sitet.

Fra København
Tilmeldt 11. Mar 08
Indlæg ialt: 639
Fra  White Shark Media Inc. Skrevet kl. 12:44

@MIkkel

Hvis Adwords kampagnerne er sat optimalt op, så kan jeg godt se en fordel for nogle at købe en sådan konto. Det er vel samme koncept, som dem der betaler for at få deres egne kampagner optimeret hos et webbureau - Her køber de bare en "out-of-the-box" AdWords-konto?

Vil du gerne have mere succes med AdWords? Download min gratis danske AdWords bog på 189 sider!

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 12:50

> er vel samme koncept, som dem der betaler for at få deres egne kampagner optimeret hos et webbureau

Nej, på ingen måde! For her vil kampagnen jo NETOP være sat op med deres target sider og således vil både CTR og QS forblive intakt hvis kunden overtager kontoen. Det sker ikke hvis den overdrages fra et site til et andet

Fra Esbjerg
Tilmeldt 13. Sep 06
Indlæg ialt: 638
Skrevet kl. 13:03
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Mikkel og Andreas

Tak for jeres svar.

Fordelen ved at sælge adwords konti, skulle være at man sælger dem med vouchers/coupons på $50, $100 eller enddog $200, og det er der åbenbart folk der vil betale for har jeg fundet ud af. Det er nye Adwords konti, så de er ikke tilknyttet et site.

Har fået "idéen" fra en fyr som har gjort det nu i 6 måneder og åbenbart tjent fint på det uden nogle konsekvenser fra Google endnu. Og han har solgt over 100 på nuværende tidspunkt. Han har f.eks solgt adwords konti med $50 vouchers til $28 stykket.

Har også selv tjekket diverse forums og kan se at der rent faktisk sker et salg af Adwords konti. Kan også se at flere advarer om det på forums og skriver at det er ulovligt ifølge Google, men der er ingen som egentlig kommer med det endelige bevis på at det er lovligt/ulovligt.

Fra København
Tilmeldt 11. Mar 08
Indlæg ialt: 639
Fra  White Shark Media Inc. Skrevet kl. 14:23

Mikkel deMib Svendsen:

> er vel samme koncept, som dem der betaler for at få deres egne kampagner optimeret hos et webbureau

Nej, på ingen måde! For her vil kampagnen jo NETOP være sat op med deres target sider og således vil både CTR og QS forblive intakt hvis kunden overtager kontoen. Det sker ikke hvis den overdrages fra et site til et andet

Men hvis kunden nu har haft en lousy CTR og et endnu værre quality score, så kan det være en fordel at starte på ny - Frem for, at man laver lappeløsninger ovenpå lappeløsninger igen og igen. 

@trådstarter

Mikkel har faktisk netop skrevet omkring det faktum, at Google prøver at "kriminalisere" brud på deres retningslinjer, som værende noget ulovligt. Jeg synes dog, at sådanne vouchers plejer at have nogle betingelser medfølgende såsom, at de ikke kan overføres til andre virksomheder / privatpersoner. 

Vil du gerne have mere succes med AdWords? Download min gratis danske AdWords bog på 189 sider!

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 14:41

OK, det er vouchers der er tale om (som værdi) - det er jo noget helt andet :-)

Da Google startede med disse vouchers for en del år siden var vi mange der scorede lidt hurtige "rejsepenge" på den måde, men jeg troede de havde fået sat en stopper for det meste af den slags. For det siger næsten sig selv, at det ikke er sådan Google ønsker de skal anvendes - som handelsvare. Og det er vel egentligt fair nok.

Jeg har ikke tjekket for nyligt, men jeg vil tro der følger nogle betingelser med på deres vouchers, som forbyder handel med dem - og så kan det faktisk være direkte ulovligt, at gøre det. Der er tale om et værdipapir, og her kan der både i DK og USA være lovgivning, som i værste fald kan ramme dig. Ikke at jeg tror det er noget Google gider jagte med mindre der er tale om virkelig ekstreme brud på de eventuelle begrænsninger, der måtte være. Men det er da værd at tage med i overvejelserne ...

Og så er spørgsmålet hvor meget forretning der egentligt er at lave i det. Du siger du kender en der har solgt 100 på 6 måneder, med det jeg forstår er $28 i fortjeneste på hver (fratrukket det man bliver opkrævet ved oprettelse af en AdWords konto og den tid han har brugt). Det vil sige alt i alt noget der minder om 10-15.000 netto for 6 måneders arbejde med det... Hmm...

Det kan godt være det bare er mig der er for forkælet og tjener for fedt, men det er sgu i den lidt for tynde ende for mig :)

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 15:14

Er det ik mere eller mindre altid ulovligt at sælge vouchers/coupons, uanset om det er til Google Adwords, H&M, Asos eller hvilket som helst andet site?

Plejer det ik at fremgå af selve vouchers/coupons, hvor betingelserne for brug af denne står?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)