jeg har lavet det sådan at Svenske virksomheder betaler beløbet i Svenske kr. rasten af 2009 jeg ved godt at den Svenske kr. kun ligger i ca. 68 øre men så har jeg fået et netværk i Sverige og så ligger min pris godt under de andre der sælger reklame balloner i Sverige og der bliver alligevel solgt over 30 milo. stk. reklame balloner om året i Sverige, og som den eneste i Norden laver jeg fra kun et stk. og op efter, og jeg kan lever på få dage da jeg jo selv har maskiner til det.
jeg har lavet det sådan at Svenske virksomheder betaler beløbet i Svenske kr. rasten af 2009 jeg ved godt at den Svenske kr. kun ligger i ca. 68 øre men så har jeg fået et netværk i Sverige og så ligger min pris godt under de andre der sælger reklame balloner i Sverige og der bliver alligevel solgt over 30 milo. stk. reklame balloner om året i Sverige, og som den eneste i Norden laver jeg fra kun et stk. og op efter, og jeg kan lever på få dage da jeg jo selv har maskiner til det.
Hej Ronnie
Bare du tjener penge på det? Vi har selv forsøgt os med at sænke prisen 15% til vores svenske kunder, men kun hvis vi markedsfører os hårdt med det - hvad der ikke pt. er muligt, kan vi få en fordel af det. Omsætningen er ikke steget. Konsekvensen er, at vi har stoppet den rabat over for svenske kunder på B2B markedet. Ved større ordrer afgiver vi alligevel altid specielle tilbud.
Kender ik balonbranchen, men hvis du ik tjener penge på det, så er det vel et dumt træk... For dem du vinder på prisen nu, taber du på prisen den 01.01.10...
Jo jeg tjener på det og Jeg har kun en rigtig konkurent i Sverige og jeg er langt beder med både priser, kvalitet og leveringstid så jeg tror nu på at jeg nok skal kunne slå dem
Jeg klager slet ikke jeg tjener godt på det, jeg lever godt på at hvis de skal bruge reklame balloner inden for 1 til 4 dage ja så er der kun mig der kan gøre det i hele Danmark og Sverige da vi jo kun er 3 eller 4 i hele Norden som selv trykker dem, Jeg har order nok til at en maskine kan køre 7-8 timer om dagen alle ugens 7 dage men jeg ville godt have nok til to eller tre maskiner da jeg er lige ved at få nogle lokaler i Helsingborg.
Jo jeg tjener på det og Jeg har kun en rigtig konkurent i Sverige og jeg er langt beder med både priser, kvalitet og leveringstid så jeg tror nu på at jeg nok skal kunne slå dem
Et eller andet sted lidt dumt at oplyse, da alle dine kunder nu ved de kan presse prisen ydeligere... Husk på Amino vægter godt i Google...
Før du vælger at lave et sådant tilbud skal du sørge for at holde et fornuftigt DB (dækningsbidrag). Da der ingen ide er at sælge noget man ikke rigtigt tjener på.
Du skriver at "dine baloner er i bedre kvalitet - og du yder bedre service" <- hvorfor så sænke priserne? Mon ikke folk gerne vil betale lidt ekstra for det? Det kunne jeg forestille mig!!
Og hvad sker der så når du ikke giver kunderne den rabat som de tidligere har fået når vi går ind i 2010? Og vil danske kunder ikke kræve at få det til den samme pris som svenskerne?
Tænk i hvert fald over de forskellige faktorer i det træk du gør!!
Jeg klager slet ikke jeg tjener godt på det, jeg lever godt på at hvis de skal bruge reklame balloner inden for 1 til 4 dage ja så er der kun mig der kan gøre det i hele Danmark og Sverige da vi jo kun er 3 eller 4 i hele Norden som selv trykker dem, Jeg har order nok til at en maskine kan køre 7-8 timer om dagen alle ugens 7 dage men jeg ville godt have nok til to eller tre maskiner da jeg er lige ved at få nogle lokaler i Helsingborg.
Forstår din pointe, men der er ingen grund til at købe sig til "tom omsætning" dvs omsætning uden fortjeneste... Med mindre du er presset på ordrebogen og har en ansat, hvor dennes løn kan blive dækket på den måde...
De kan ikke presse prisen nogen steder, det er kun en pris der bliver givet til Svenske firmaer, man kan kun få det billiger hvis der er længer leveringstid og skal man have lavet reklame balloner her og nu så koster det prisen.