Rolig nu er hverken efter dig eller sur og bemærk der var en smily til sidst... Ville bare gøre opmærksom på der var en beregningsfejl, og den er fundet... |
Jeg har fået svar på mine spørgsmål.
Så tak til alle for hjælpen
Rolig nu er hverken efter dig eller sur og bemærk der var en smily til sidst... Ville bare gøre opmærksom på der var en beregningsfejl, og den er fundet... |
Jeg har fået svar på mine spørgsmål. Så tak til alle for hjælpen
|
Jeg er helt rolig og i godt humør Bedste hilsener Brian |
Jeg kan ikke lige lade være med at hive denne tråd frem igen.
Jeg har et produkt som koster 13 kr. i indkøb - jeg sælger produktet for 119 kr. inkl. moms, altså 95,2 kr. uden moms. Er det rigtigt at avancen på dette produkt er 86,34%? Eller laver jeg udregningen helt forkert? |
Smukke kjoler, festkjoler og toppe...
Lyder meget fornuftigt ;D |
Hej Kim Kan se at du arbejder med min formel. Du kan være sikker på, at den regner rigtig. Du skal bare aldrig blande momsen ind i dine avanceberegninger. Der har den ikke noget at gøre. Du har INGEN avance på momsen. Det er nemt at føje lidt til formlen, så du også får værdien incl./ekskl. moms. Tag værdien uden moms og * 1,25 - eller tag værdien med moms *100 og divider med 125. Til avanceberegning hører den ikke hjemme. God fornøjelse. |
Hej Elvira ;) Til dig og alle andre, der gerne vil have et lille regnearksværktøj til beregning af salgspriser, avancer, rabatter, så har jeg lagt avanceberegneren op til download - tryk Download øverst i menuen her - og hent filen i .xls. Har den også i OpenOffice. |