Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kræver det tilladelse af Københavns kommune at stille en isbod op?

Side 2 ud af 3 (29 indlæg)
Fra Rødovre
Tilmeldt 13. Jan 09
Indlæg ialt: 276
Fra  Startenwebshop.dk Skrevet kl. 23:05
Hvor mange stjerner giver du? :

lassevesterskov:
Ja, tror jeg heller ikke de siger noget til, har bare hørt nogle "rygter" om at f.eks. i storcentre og på markeder, sender de bøder ud til de forskellige firmaer de finder flyers ol. fra, som ikke har fået tilladelse på forhånd :),

Der er vel også forskel på at gøre det et offentligt sted som fx. på en gågade og til et center som fx. kan være privat eget.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:15

Når vi ved hvor vognen skal stå, så vil jeg selvf. meddele det her:)
Nu må vi os lige se om det bliver til noget den her sommer:)

nicklas jørgensen 

Fra Odense C
Tilmeldt 31. Mar 08
Indlæg ialt: 360
Skrevet kl. 09:18

Nå ja selvfølgelig, havde jeg ikke lige tænkt på :)
Du har sikkert ret.. Big Smile

Mobilabonnement og aviser - #retrostil 

Fra Odense C
Tilmeldt 31. Mar 08
Skrevet kl. 09:19

Hej Nicklas,

Så må du lige havde et rabatsystem til Amino'er, f.eks. 10% eller noget Big Smile

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 10:01
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nicklas Jørgensen:

lassevesterskov:

Så har jeg lige et supplerende spørgsmål, håber der er nogle som kender svaret :D
Hvordan ser reglerne så ud hvis man vil dele brochurer, flyers ol. ud i f.eks. kbh's gågade ?

Dbh: Lasse

Det er jeg næsten 100% sikker på du bare kan gøre.
Bor lige ved Nørreport st og der er nogle som dagligt deler flyers ud for diverse ting og sager.

Nicklas Jørgensen

Jeg ved ikke hvordan det er i KBH men i Århus er det forbudt jf. politivedtægten og kræver tilladelse som efterhånden ikke er nem at få. Ellers vanker der pæne bøder :-(

hvis jeg var dig vil jeg tjekke med handelsforeningen og/eller politiet

Bedste kaffe hilsner
Søren

Fra Odense C
Tilmeldt 31. Mar 08
Skrevet kl. 10:09

Hej Søren,
Tak for dit svar, jamen jeg havde det godt nok på fornemmelsen at det ihvertfald er en god ide at snakke med kommunen først Smile

/Lasse

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:18

lassevesterskov:

Hej Søren,
Tak for dit svar, jamen jeg havde det godt nok på fornemmelsen at det ihvertfald er en god ide at snakke med kommunen først Smile

/Lasse

Hej Lasse,

Du må meget gerne melde tilbage, hvis du finder ud af noget. Snakkede med Miljø og Teknik, som bestemmer hvor man må sætte plakater op, og de vidste ikke noget selv udover at det nok var ulovligt over det hele, hvis det er kommercielt - hurra...

Jeg har tænkt mig at dele 2-3000 flyers ud i weekenden forskellige steder i København, så skal nok sige til, hvis jeg får store bøder :o)

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 10:28
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

§ 9. Opsætning eller ombæring af plakater eller udstilling, salg eller uddeling af skrifter eller billeder må ikke finde sted, når det er egnet til at forstyrre den offentlige orden, eller når plakaterne, skrifterne eller billederne er af anstødelig karakter.

Stk. 2. Det er forbudt i huse at aflevere skrifter og billeder af anstødeligt indhold til andre end beboere, der har afgivet udtrykkelig bestilling herpå, såfremt indholdet er egnet til at forulempe andre eller vække offentlig forargelse.

Stk. 3. Uddeling til forbipasserende af reklamemateriale for erhvervsinteresser er forbudt.

...... Kilde:  Politibekendtgørelsen (Åbner i nyt vindue)

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:38

Henrik Krogh:
Stk. 2. Det er forbudt i huse at aflevere skrifter og billeder af anstødeligt indhold til andre end beboere, der har afgivet udtrykkelig bestilling herpå, såfremt indholdet er egnet til at forulempe andre eller vække offentlig forargelse.

Stk. 3. Uddeling til forbipasserende af reklamemateriale for erhvervsinteresser er forbudt.

Mange tak.

Det var da trist, så skal man ind i nogle opgange for at aflevere flyers eller købe en stand i et indkøbscenter.

Men deler A-Bar og de andre af den slags steder ikke flyers ud ret tit?

Fra Svendborg
Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 658
Fra  Mustus Skrevet kl. 12:01

PeterOM:

Men deler A-Bar og de andre af den slags steder ikke flyers ud ret tit?

Jo, der bliver delt mange flyers ud også her i Odense, men det gør det jo ikke mere lovligt - eller mindre irriterende for den sags skyld Wink

Side 2 ud af 3 (29 indlæg)