Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bikes With Attitude :)

Side 1 ud af 3 (28 indlæg)
Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 14:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej herinde

Vi skal til at udvide vores produktsortiment. Pt importerer og sælger vores importfirma benzin løbehjul, elektriske løbehjul og elektrisk skateboard. Snart begynder vi også at sælge ladcykler med hjælpemotor. I forbindelse med ladcyklerne overvejer vi at udvide vores udvalg med mere almindelige cykler. Dog er vi kun interesseret i cykler med et tvist. Dvs. cykler som man ikke normalt ser på hvert et gadehjørne. Cykler med et andet design, og cykler der vil blive lagt mærke til. Herunder er et par eksempler.

Men men men........... er det bare os der synes at disse cykler er for fede, eller tror i herinde også på at der kan være et potentiale?  

Meget afhænger jo selvfølgelig af pris - men på nuværende tidspunkt er det ret svært at estimere. ET skud fra hoften vil være at de får en vejl. udsalgspris på 2.500 - 3.500.

 

 

 

 

 

 

Giv meget gerne jeres mening til kende herinde. Både godt og skidt - alle kommentarer vil være en kæmpe hjælp.

På forhånd mange tak :)

Hilsen Morten

Tilmeldt 20. Aug 06
Indlæg ialt: 144
Skrevet kl. 14:57
Hvor mange stjerner giver du? :

De ses jo tit i København, og forhandles rigtig rigtig mange steder, men jeg har tidligere skænket det en tanke at en by kan blive for lille til den slags.

Det eneste jeg kan bidrage med, er at du skal passe på med at tro at fordi de sælger godt i københavn så kan de sælges i provinsbyerne. Jeg tror der skal være storbymiljø før pøblen "tør" sætte sig på cyklen. Forstået sådan, at man i mange danske byer alligevel ikke vil stikke næsen for langt frem... for det gør man generelt ikke.... Der skal også nosser til at turde købe den alene på risikoen for den bliver stjålet.


 

Fra Esbjerg
Tilmeldt 22. Jun 08
Indlæg ialt: 114
Skrevet kl. 15:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Sku ærgeligt jeg ikke lige har råd til sådan et løbehjul med benzin motor.. super fedt.

Husker jeres hjemmeside til den dag kapitalen er til det

Ledz.dk - Søger sponsor gaver til turnering!

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 15:05
Hvor mange stjerner giver du? :

deepundercover:
Der skal også nosser til at turde købe den alene på risikoen for den bliver stjålet

Tror du virkelig at folk tænker sådan inden de går ud og køber ny cykel? Det er ikke umiddelbart min bekymring. Dine andre betragtninger om storbymiljø etc. kan jeg godt følge dig i - og ja - det er ikke altid positivt at skille sig ud. Jeg synes dog at der er en tendens til at - i sær unge - begynder at gå i den modsatte retning. At det er fedt at være unik - at gå mod strømmen, at turde vise sig lidt mere frem etc. Jeg møder i hvert fald flere og flere der udtrykker et ønske om at de ikke vil have det samme som alle andre. Men om der reelt er hold i den betragtning det ved jeg sgu ikke......

Min umiddelbare tanke er at cyklerne vil have størst appel blandt yngre drenge - men mange af konkurrenterne som fx retrobikes.dk - deres cykler er en del dyrere, og vil mor & far bruge 7.000 på en ny cykel til sønnike der måske stadig er i voksealderen?

Du nævner at der er mange forhandlere i København. Har du tilfældigvis et navn eller 2 - det kunne jo være rigtig nyttigt at tage ud og besøge dem :)

Hilsen Morten 

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Simon Schmidt:
Sku ærgeligt jeg ikke lige har råd til sådan et løbehjul med benzin motor.. super fedt.

Husker jeres hjemmeside til den dag kapitalen er til det

Ja, de er totalt i orden. Men man må desværre ikke køre på offentlig vej. Overvejede det til firmaet, men det blev en cykel i stedet - sikkert også sundere Smile

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 15:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Simon Schmidt:

Sku ærgeligt jeg ikke lige har råd til sådan et løbehjul med benzin motor.. super fedt.

Husker jeres hjemmeside til den dag kapitalen er til det

Hej Simon

Ja de er sgu også ret fede (det skal jeg selvfølgelig sige, men når man farer afsted med 65km/t så er det svært ikke at smile)
Du er altid velkommen til at kontakte mig når økonomien er til det.

Hilsen Morten

Fra Valby
Tilmeldt 8. Jun 09
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 15:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten

Jeg vil indledningsvis sige at jeg ikke p.t. har en cykel (jeg slider med at lade min Peugeot stå). For mig vil det være af afgørende betydning hvordan en potentiel cykel ser ud, og at anderledes, unikt og specielt appellerer kraftigt til mig. Skulle jeg investere, synes jeg at prislejet er rimeligt, så det er ikke utænkeligt at jeg kunne gå efter netop en af disse cykler.

Jeg tror at når man har et produkt der skal være specielt, så er oddsene for at man har succes i bredden ikke store. Så satser I på et kæmpe rykind, tror jeg ikke at det kan lykkes. Men hvis I vil sigte efter en mere smal gruppe og et begrænset oplag i en masse forskellige farver og designs, så er idéen fantastisk - især f.eks. i et studiemiljø.

Det kan godt være at selvrealiseringens tidsalder er ved at være passé, men vi er stadig tossede med at pille i vores egen navle, så jeg tror ikke at jeg er ene om at ønske mig noget 'ingen andre har'. Jeg synes især at den øverste gule og den næst-nederste røde er superseje. Den pink er også fed, men for mig vil den være for forudsigelig :o)

Go for it! Og held og lykke.

Mvh. Mette Arnold

Arnold & Ulv - Ambitioner med enkle midler!

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 16:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mette

Tusind tak for dit indlæg.

Fedt at høre at der trods alt er nogen der synes at "anderledes er fedt" Yes

Nej jeg tror bestemt heller ikke at cyklerne er et volumeprodukt med en bred appel. Det er heller ikke meningen, for den slags produkter er der så mange andre der er bedre til at sælge. Men igen, så er det heller ikke et rentabelt produkt, hvis det er så nichepræget at der kun sælges et par stykker om måneden. For at kunne sælge til en fornuftig pris er vi alligevel nødt til at bestille hjem i store kvantiteter, så de skal jo også gerne være et vist potentiale.  Så spørgsmålet er hvor balancegangen er.... Det er udfordringen.

Til alle andre - så venter jeg spændt på jeres kommentarer :)

Hilsen Morten

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 09:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg synes det er nogle fine cykler, men jeg tror nu ikke så meget på at det bliver den helt store succes. Det bliver så absolut noget nogen vil sætte meget pris på, - og synes om, men cyklerne kan ikke stå alene tror jeg.

Jeg ville arbejde på at sætte et koncept op, hvor der til cyklerne er koblet en gimmick. Jeg lagde mærke til at der på nogen af modellerne kunne være et skilt i stellet, og det kunne måske benyttes kreativt. Det kunne være retro, men det kunne også være "sponsor"  hvor man på en hjemmeside kunne optjene point til fede gadgets (jeres øvrige produkter + lidt elektronik). Det kunne også i disse krisetider være "save the world" co2 statements.

Jeg ville lave en gimmick - en lille historie med lidt kant - så den der kører cyklen siger: ja, jeg er anderledes og gu fanden skal vi redde hvalerne.... fordi jeg synes lidt seriøst at cyklerne er sådan lidt been there - done that og at de ikke differencerer sig nok til at kunne sælge fordi der ikke er gået lang nok tid siden de sidst var moderne til at de kan være kitch, og at designet ikke er fedt nok i sig selv til at kunne sælges som netop design.

Men så absolut nogle fede cykler, - men ikke en stangvare der kan langes over disken efter min mening.....

/Michael

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 11:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michael

Tak for dine betragtninger. Det sætter jeg stor pris på :) Jeg tror du har ret - det er ikke en stangvare der bliver langet over disken i 1000-vis. Spørgsmålet er om det er nødvendigt for at det kan være en success? En række nicheprodukter - eventuelt med et tvist ala din ide om et sponsorskilt - kan også have sin berettigelse. Spørgsmålet er bare om det er rentabelt i forhold til de ressourcer man skal bruge på at markedsføre produkterne.......

Hilsen Morten

Side 1 ud af 3 (28 indlæg)