Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Provisionslønnet sælger, hvordan?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg står og skal til at finde en sælger på ren provisionsløn, altså at sælger får en procent del af hvert salg. Men hvordan gør jeg i forhold til ud betalingen af lønnen til sælger. Er der ikke noget med at jeg som arbejdsgiver skal indeholde a-skat, og hvorledes fungere dette?

Mvh.

Jakob Zimmermann

Fra Kolding
Tilmeldt 4. Jan 09
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 13:55

Hej Jakob

Det med skatten er alt efter, om den ansatte er på fuld tid eller det er et bijob ved siden af et andet arbejde. Hvis det er fuldtid, så skal du som udgangspunkt indeholde A-skat, hvorimod du udbetaler hele beløbet, hvis det er som B-indkomst og hvor din ansatte så selv sørger for at afregne med Skat. Du skal dog stadigvæk oplyse Skat om, hvor meget du har udbetalt som B-indkomst sammen med sælgers CPR-nr og øvrige data.

Hvis din sælger er selvstændig med CVR-nr. kan du jo også afregne efter faktura - i den forbindelse skal du blot bogføre og ikke opgive lønnen til Skat.

Mange hilsner

David

Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 13:56

Kommer an på om du ansætter personen i firmaet eller du finder en freelancer til det?
Hvis du ansætter personen er der en masse med a-skat osv, men finder du en freelancer vil du bare modtage en regning, som du så omkostningsføre.

Fra Aalborg
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 697
Fra  Blackface.dk Skrevet kl. 13:57

Hvilken produkter drejer det sig om der skal sælges? :)

Blackface.dk -> Billig blackmask

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:09

Hej Morten

Det er jobannoncer samt virksomhedsprofiler på ny jobportal.

Mvh.

Jakob Zimmermann

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)