Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import fra Tyskland

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Apr 08
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 20:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa.

Jeg skal for første gang importere vare fra udlandet - Tyskland. Jeg har idag fået en masse priser mm og det er altsammen skrevet på tysk så har kun forstået det i grove træk til at starte med.

De skriver til mig priserne er netto priser. Vil det sige at det er prisen uden den tyske moms og skal jeg så regne med at lægge den tyske moms oven i beløbet for at få min pris?

Hvordan for jeg den tyske moms retur?

Nogen steder skrives der på nettet at jeg kan opkræve hvad der svarer til den tyske moms herhjemme andre steder står der jeg skal opkræve dansk moms. Nogen herinde der er klar over reglerne?

Videre står der at indtil omsætningen når 80.000 kr skal der ikke indkræves moms. Er pænt forvirret.

Synes jeg mangler en del information inden jeg bestiller mine første varer. Håber der er nogen herinde der kan hjælpe mig.

Nicolai Thørner

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15086
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 20:58

Når de i Tyskland siger netto priser, betyder det prisen + evt moms + fragt. Har du et registreret firma skal du ik betale momsen. Der oplyser du blot dit European VAT number (DK efterfulgt af dit CVR nr). Hvis du ik gør det så glem alt om at få moms pengene retur, da alle de mange timers arbejde ik kan betale sig.

Du skal opkræve dansk moms ved salg i DK!!! Det skal du ALTID!!!

Indtil du når en omsætning på 50.000 kr efter løbende 12 mdr, kan du undlade at moms registrere dig og dermed undlade at opkræve moms. Men du kan dermed heller ik undgå at betale tysk købs moms...

Tilmeldt 23. Apr 08
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 21:26

Hej

Jeg har cvr nr og det har de også fået så netto priser er altså varens pris plus fragt. Takker for det.

Hvad angår dansk moms ved jeg godt det skal opkræves med mindr man er jyde :-) men blev sku lidt forvirret da jeg flere steder så man kun skulle opkræve tysk moms.

Takker for svaret - tror jeg klar til at importerer fra tyskland.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15086
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 22:26

Thorner:

Hej

Jeg har cvr nr og det har de også fået så netto priser er altså varens pris plus fragt. Takker for det.

Hvad angår dansk moms ved jeg godt det skal opkræves med mindr man er jyde :-) men blev sku lidt forvirret da jeg flere steder så man kun skulle opkræve tysk moms.

Takker for svaret - tror jeg klar til at importerer fra tyskland.

Okay jamen så er "Netto Preise" sådan set bare varens pris +fragt. Få dog det tyske firma til at stå for fragten, da det koster ingenting hernede i forhold til i DK.

Hehe ja man skal lige passe på, for gør man det ik rigtig hænger man selv på differencen til skattevæsnet.

Og skulle der være spørgsmål angående køb, check eller andet af tyske firmaer smider du bare en PB. Vi sidder i Tyskland og kan nemt lige lave et check hvis det skulle være nødvendigt...

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)